|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hva tror du? | |||
| Større matboks - altfor mye mat |
|
3 | 4,41% |
Hvis all maten i matboksen ble spist var det vel det ungene/vi trengte da
|
|
16 | 23,53% |
| Hvis for mye mat regulerer ungene/vi oss selv og slutter å spise når vi er mett, uansett |
|
34 | 50,00% |
| Jeg synes store matbokser er litt skumle ja, sett ift problemstillingen om for mye mat |
|
2 | 2,94% |
Jeg har ikke tenkt over problemstillingen. Kjøpte matboksen fordi den var kul
|
|
9 | 13,24% |
| Små, hyppige måltider er bedre enn store måltider uansett |
|
1 | 1,47% |
| Små matbokser - jasj, ingen sulter vel ihjel. De får mat igjen om noen timer uansett |
|
3 | 4,41% |
| Små matbokser - redd ungene/vi ikke skal få i oss nok mat til måltidet |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 68. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Sv: Store matbokser = store måltid?Vi bruker litt større matboks til Poden enn det som strengt tatt antagelig er nødvendig, og ender så å si alltid opp med å kaste mellom 1 og 3 brødskiver. Det er jo litt sløsete, men samtidig er det ganske viktig, synes jeg, å være helt sikker på at han får nok. Og det har hendt at han spiser alt, og det hender dessuten at han spiser (noe av) restene når han kommer hjem. Han er ellers en type som slutter når han er mett, samme hvor mye som er igjen, så vi er aldri redde for at han spiser for mye. Hadde han tømt matboksen hver dag, ville jeg derimot vært bekymret for at det var for lite mat til ham. (Han har med seg 2 matbokser hver dag; tømmer den ene i matpausen og spiser så mye han gidder av den andre i pausen mellom skoledagen og leksetimen.)
|
|
|