|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#841 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hva leser du nå?Jonathan Franzen: Freedom.
#842 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du nå?
Enig, men jeg synes The Corrections var enda bedre. Har du lest den?
#843 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Denne "leser" jeg også for øyeblikket. Det vil si, hører på den som lydbok. Jeg har også Mofongo liggende av samme forfatter. Ble oppmerksom på Cecilia Samartin etter å ha dumpet over Drømmehjerte ved en tilfeldighet. Fine bøker. |
![]() |
![]() |
#844 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva leser du nå?Eg begynte så vidt på Den uekte av Hari Kunzru i går, men sliter med å komme skikkeleg i gang. Skal på biblioteket med jentene i morgen, så då blir det nok noko anna på meg.
#845 |
intro
|
![]() Sv: Hva leser du nå?Jeg er endelig i gang med Nesbøs Gjenferd, og har kommet litt over halvveis. I dag skal jeg hente to svenske bøker på Posten, og jeg håper de også vil bidra til å stimulere leselysten. Det er en bok av skuespilleren Mia Skäringer (fra bl.a. "Solsidan") pluss den siste krimmen til Karin Gerhardsen.
![]() |
#846 |
Textrovert
|
Nei, men jeg kommer nok til å gjøre det. Har hørt så mye bra om den også, så jeg er veldig nysgjerrig på den.
#847 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg synes Samartin har skikkelig varierende kvalitet på det hun skriver. Drømmehjerte var en god bok. Mofongo og Salvadorena minner mest om ukebladlitteratur, spør du meg. |
![]() |
![]() |
#848 |
intro
|
![]() Sv: Hva leser du nå?Jeg er skikkelig sur på Samartin. Da jeg skulle kjøpe en bok for å kose meg på en lengre togtur (og der skrev jeg "tortur" - slip of the finger?
![]() |
#849 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva leser du nå?Jeg holder på med One of our Thursdays is missing av Jasper Fforde. |
![]() |
![]() |
#850 |
Borte
|
Samartin er så nær kiosklitteratur man kan komme var min mening etter Senior Peregrino. De andre har jeg ikke lest.
#852 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du nå?Leser Anne B. Ragdes nyeste. |
![]() |
![]() |
#855 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Hva leser du nå?Jeg er kommet til side 80 i boken Vidunderbarn av Roy Jacobsen, men foreløbig synes jeg den er kjedelig. Alt skal beskrives så grundig at jeg synes den er, ja rett og slett kjedelig. Tar den seg litt opp etterhvert? |
![]() |
![]() |
#856 |
rakkarpus
|
Synes å huske at den var fantastisk fra starten av, så sannsynsligvis vil du synes den er kjedelig tvers igjennom, hvis du synes den er kjedelig nå.
#858 |
Tåler regn
|
Ja, jeg setter nok pris på mere handling og litt mindre skildring. |
![]() |
![]() |
#859 |
...we have cookies
|
Den er veldig fin, men det er ikke mye action i den, sånn egentlig. Det er nokså mye skildring - og jeg likte det. Måten det ble skildret på og tonen i boken gjorde boken kjempefin for meg. |
![]() |
![]() |
#860 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Hva leser du nå?Mofongo av Samartin.
|
|