|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Einsam
|
Sv: Er dere fornøyd med valget?Egentlig er jeg mer opptatt av valget i kommunen jeg bodde i inntil i fjor våres. Der har det skjedd mye negativt de siste årene, og det trengs store forandringer. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere fornøyd med valget?Jepp!
|
|
|
|
#84 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Er dere fornøyd med valget?
Dette stemmer sånn nesten for min del også - Høyre har hatt litt for god framgang, FrP har heldigvis mistet noen mandater, men det har dessverre SV også. AP har ikke hatt framgang, men har klart seg greit likevel. Jeg er meget godt fornøyd med å ikke bo i Ullensaker.
|
|
|
|
#85 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
http://nrk.no/valg2011/valgresultat/
|
|
|
#87 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Er dere fornøyd med valget?Jeg er fornøyd.
|
|
|
#88 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Hvis man tar en kjapp titt på levekårsindikator-statistikk, så ser vi at det ikke nødvendigvis er noen sammenhenge mellom hvilket(n) parti/koallisjon som styrer kommunen, og hvilke nivå det er på (særlig) velferdstilbud. Min kommune f.eks, som er styrt rødgrønt i årevis, har et betydeligere dårlig tilbud på skole/barnehage enn nevnte Ullensaker. Jammen har de et beydelig høyere antall sykehjemsplasser også... Jeg hadde nær sagt stemt på HVEMSOMHESLT for å slippe 4 nye år med den ubrukelige ledelsen vi har her jeg bor. Det er nemlig politikerne som avgjør, ikke nødvendigvis partiprogrammene og idealismen.
|
|
|
#89 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Er dere fornøyd med valget?Men jeg sliter litt med å føle det gode demokrati med dette valget.
|
|
|
#90 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Dette høres kjent ut. Jeg (som mest sannsynlig bor i samme kommune) sliter litt med at Sp sjefen tar det som en selvfølge at han skal fortsette, mens valgets vinner ikke gis mulighet til å forsøke og finne en allianse. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Erfaren nok
|
Særlig når man er 73 år eller noe
|
|
|
#92 |
|
Usedvanlig begavet
Tja, hestehandler med verv og posisjoner som valuta er vel en del av moroa etter valg i fylke og kommune. Det er ikke det minste rart at mange etterhvert mister litt troen på at stemmen de gir faktisk går til den ideologien de tror på. Her hos meg er det _ett_ menneske fra Venstre som skal avgjøre om vi får sårt tiltrengt fornyelse bak ordførerklubba. Denne ene personens parti gikk faktisk tilbake og fikk i overkant av 1200 (ca 5 %) stemmer. Er det riktig at små partier (som få ønsker skal ha innflytelse), skal ha så mye å si?
|
|
|
#93 |
|
Erfaren nok
|
Jeg skjønner at spillet er sånn.
|
|
|
#94 |
|
Usedvanlig begavet
Jeg er helt, helt enig! Kanskje skulle man se litt nærmere på mekanismene bak det lokale styre og stell. Politikerforakt er jo faktisk et ord liksom.
|
|
|
#95 |
|
Sviiisj!!
|
Ja, men de fikk jo ikke flertallet av stemmene, jeg skjønner ikke helt hva du mener?
|
|
|
#96 |
|
Erfaren nok
|
Ap fikk 4551 stemmer. Helt klart flest.
|
|
|
#97 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Jeg er fra samme kommune og jeg synes det er problematisk at de fem samarbeidskameratene ikke hadde tid til å bli enig om en politikk for kommunen før de maktkåte politikerne hadde blitt enige om en fordeling av posisjoner. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Einsam
|
Og jeg er mektig provosert over at ordføreren får sitte, etter å ha inngått samarbeid med Frp og SV, etter å ha dumpet Sp og Krf, som vært med tidligere. Et av løftene i valgkampen var jo nettopp at de aldri kom til å samarbeide med Frp. Men, jeg håper inderlig de får rettet opp noe av det gale de har gjort hittil, og at ordførerer som blir sittende får mer motstand innad i kommunestyret enn før |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Metallica!!
|
Sv: Er dere fornøyd med valget?I min gamle kommune har AP, FRP, SV, SP og PP inngått samarbeid, det kommer til å bli kjempespennende å følge med på. (Sånn går det når høyre er for opptatt av taburetter og nekter å kompromisse på noen ting i forhold til å skape samarbeidsklima.)
|
|
|
#100 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Er dere fornøyd med valget?Ennå så er det ikke avklart her. I låpet av den siste uken har det vært allslags koalliasjoner. Først så ble det FRp, Krf og Høgre, der Høgre fikk ordfører. Kontramelding på fredag, da ble det Høgre og Ap. Høgre fikk ordfører. I går kom foreløbig siste pressemelding Ap, Frp, Senterpartiet og Venstre. Ap fikk ordfører. Nå er det så mye murring rundt på sosiale medier, og jeg har gitt opp.
|
|
![]() |
|
|