Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Kattedo, hvilken er best?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-11, 12:00   #9
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kattedo, hvilken er best?

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg har tre katter, men kun en som bruker do inne (en ungkatt som er for ung til å gå ute). Jeg bruker faktisk Landlord kattesand fra Rema. Den er både god og billig. Jeg har kattedo med tak over fra Felleskjøpet. Jeg tømmer doen ca en gang i uka. For meg passer det ikke å ta ut klumper ofte. Jeg velger heller en billig sand der jeg kan helle ut alt i en gang. Doen står i en gang rett utenfor stua og det er veldig sjelden luktplager fra den. Det er kun når den er for full.

I følge min dyrlege er våtfòr ikke egnet for å fete opp magre kattunger. De driter mesteparten ut igjen. Bæsjmengden mangedobler seg, så jeg antar han har rett. Det første du bør gjøre, hvis du ikke allerede har gjort det, er å gi kattungene ormekur. Stikk innom en veterinær og be om resept. Det kan ikke lenger kjøpes reseptfritt. Samtidig kjøper du skikkelig tørrfòr beregnet på kattunger i vekst. Det er absolutt det beste du kan fòre dine katter med. Kutt ut våtfòret og gi kun tørrfòr av god kvalitet. Styr unna butikktørrfòret. Jeg bruker Royal Canin til kattungen som skal vokse, og Fellesskjøpets tørrfòr til de to voksne som allerede er både store og småfete. Det blir dessverre for dyrt for meg med Royal Canin til alle tre. Felleskjøpets kattemat er helt ok til voksne katter, men jeg ser jo at pelsen blir finere med Royal Canin, så det er nok bedre. Det koster imidlertid ca 3 ganger så mye som FK-maten. FK-maten koster ca 100 kr for 3 kg. Royal Canin koster 300 for 3 kg. Kattungematen er enda dyrere.

Mulig det er bæsjemengden som gir lukt, skal kutte ned på våtforet, var ikke klar over at det ikke fungerer som feitekur. Jeg gir faktisk Royal Canin til alle kattene i huset, de små får RC kattungefor.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:49.