Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tippoldeforeldre

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-11, 23:18   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tippoldeforeldre

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Jeg husker ikke noen av mine tippoldeforeldre, men junior hadde 3 til han var noen år, og har fortsatt en igjen, min mormor.
Hun nærmer seg 90, men har full oversikt over sine nå 3 oldebarn: Junior (16), vesla vår (4.5) og vesla til søstern (0.5)
Still going strong, satser på at hun er med oss noen år til

Jeg blir litt forvirret når junior har din mormor som tippoldemor, mens hun altså har ham som oldebarn?

Gammel 11-09-11, 23:33   #42
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg blir litt forvirret når junior har din mormor som tippoldemor, mens hun altså har ham som oldebarn?

Der var det pokker meg noen som rakk å lese, og svare, før jeg fikk endret ;P
Som jeg endret innlegget til: Jeg leste feil, har aldri sett snurten av tippoldeforeldre noen av oss.
Litt trøtt i trynet i dag ;P

Gammel 11-09-11, 23:34   #43
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Hehe, fort gjort at det går litt i snurr med slike tipper.

Gammel 11-09-11, 23:39   #44
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er overrasket over at ikke flere har opplevd eller har tippoldeforeldre i familien.Er det bare hos oss man får barn så tidlig? Her passerer vi ikke 21 før vi reproduserer oss.

Gammel 11-09-11, 23:41   #45
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både vår eldste og mellomste hadde tippoldeforeldre. Eldste hadde både tippoldefar og tippoldemor, tippoldefar døde før mellomste ble født.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 23:44   #46
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nja, selv om alle generasjoner får barn når de er 20, vil man jo først bli tippoldemor/far når man er 80.
For det første er det tidligere enn normen å få barn når man er 20, for det andre er det ikke alle som blir over 80 år.
Det er veldig mange som aldri har sett oldeforeldre engang.

Gammel 12-09-11, 23:29   #47
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Nope... Vesla har ett sett oldeforeldre på hhv 88 og 89 år, så tippoldeforeldre er uanktuelt .

Jeg jobber for øvrig sammen med en oldemor på 57-58 år .

Gammel 13-09-11, 10:16   #48
Kate

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Min oldemor (mammas mormor) levde i beste velgående og fikk oppleve å være tippoldemor. Dessverre rakk hun aldri å få treffe sønnen min da hun ble syk og døde mens vi lå på nyfødtavdelingen da han var 4 mnd. Jeg har mange ganger tenkt på hvor fint det hadde vært og hatt et generasjonsbilde der hun var med.

Gammel 13-09-11, 10:22   #49
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ingen tippoldeforeldre i vår familie, men det er ingen umulighet at det blir det om noen få år. Vesla har tre mer eller mindre spreke oldemødre og to av dem er ennå ikke fylt 80.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 10:25   #50
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene mine har ikke ekte oldeforeldre engang, så noen tippoldeforeldre er det ikke snakk om, nei.

Dog har de en reserveoldemor (moren til min fars kone). Hun regner seg egentlig for å være ordentlig oldemor. Akkurat som datteren hennes regner seg som ordentlig bestemor for ungene våre. Vi oppfatter dem også som slekt, men blodsbånd finnes altså ikke. Hun er en ganske så sprek dame på 80, og kan sikkert finne på å leve lenge nok til å oppleve å bli "tippoldemor" hvis noen av ungene er litt tidlig ute (og jeg håper at det ikke er mine unger).

Gammel 13-09-11, 16:09   #51
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamarazzi, her.

Jeg jobber for øvrig sammen med en oldemor på 57-58 år .

Åh, nå kom jeg på at en jeg kjenner ble oldefar da han var i den alderen, og nå har han passert sytti så da har han jo sjans til å bli både tipp og tipp-tipp i teorien.

Sist redigert av -ea- : 14-09-11 kl 01:23.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 21:25   #52
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Det gjør jeg jo ikke! (jobber med ei oldemor)
- hva i all verden skjedde med den quoten, da?

Gammel 13-09-11, 21:34   #53
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, hos oss er det dårlig med slikt. Barnas besteforeldre er henholdsvis 88, 85 og 77, og den siste av besteforeldregenerasjonen min døde i 1988. Farfar og farmor døde flere år før jeg ble født (på 60-tallet) Men min tante, som desverre døde ung (hun skulle vært 67 i år), kunne kanskje ha rukket det i og med at hennes datter på 44 er bestemor til en femåring.

Gammel 14-09-11, 01:23   #54
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Det gjør jeg jo ikke! (jobber med ei oldemor)
- hva i all verden skjedde med den quoten, da?

Aner ikke, har rettet opp.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 11:38   #55
Dalila
New in here

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Mjøsa
Dalila har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg gikk på skole med ei jente som jeg mener hadde en tippoldemor. Min skolevenninne var 17 år den gangen.

Dalila er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 11:40   #56
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min sønns ene oldemor er tippoldemor, min manns tantes etterkommere er kommet en generasjon lenger enn "oss".

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.