Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er bokhyller på tur ut?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-11, 22:36   #41
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er bokhyller på tur ut?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Men hva søren gjør man med et 16 binds leksikon kjøpt på avbetaling på nittitallet, mens man var student... Finnes det mennesker som vil ha noe sånt, tro?

Jeg ble heldigvis reddet av mannen den gangen på 90-tallet da jeg nesten gjorde det samme. Det var da han sa at informasjon på dødt treverk er ut.

Gammel 12-09-11, 22:48   #42
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Nå som vi har byttet bolig vurderer jeg å flytte bøkene på hytta, som er det eneste stedet jeg faktisk får ro nok til å lese.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 22:48   #43
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Middelklassemarkører? Bokhyller?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 22:51   #44
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Middelklassemarkører? Bokhyller?

Ja, arbeiderklassen leser jo bare tegneserier. (Ikke ta meg alvorlig, jeg kan ingenting om klasser, men er dypt fasinert over at "alle" som snakker om klasser mener at det bare finnes to klasser i Norge: Arbeiderklassen og Middelklassen. Hvor er overklassen, sositeten? Selv om vi ikke har adel i Norge har vi jo en og annen riking. Kanskje de bare kalles outsidere? )

Gammel 12-09-11, 23:05   #45
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forholder meg så lite til dette med klasser i egen hverdag, at jeg alltid synes denslags får et komikkens skjær. Men jeg burde sikkert ta det mer på alvor og sånn. Kanskje.

Gammel 12-09-11, 23:07   #46
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg forholder meg så lite til dette med klasser i egen hverdag, at jeg alltid synes denslags får et komikkens skjær. Men jeg burde sikkert ta det mer på alvor og sånn. Kanskje.

Jasså? Byttet jobb?

Ellers er jeg forsåvidt enig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 23:08   #47
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jasså? Byttet jobb?

Gammel 12-09-11, 23:39   #48
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Her i huset har vi fortstatt bokhyller, cd-hyller og dvd-hyller. Jeg liker ting jeg kan ta i .

Kun ei bokhylle i stua, dog...

Gammel 13-09-11, 00:05   #49
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bokhyllene våre er kommet for å bli, men det er definitivt kvalitet fremfor kvantitet når det kommer til innholdet.
Jeg elsker lesebrettet mitt, det er genialt i så godt som alle situasjoner. Men jeg kaster ikke ut Harry Potter og Ringenes Herre av den grunn. Eller Pratchett, selv om det er pocket.

Gammel 13-09-11, 00:13   #50
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kastet ut bokhyllene for lenge siden. :trendsetter:

Vi har 8 hyllemeter med singler, og et par meter med barnefilmer, ellers er alt på Mac og Kindle.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 07:00   #51
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Kall det gjerne støvsamlere eller middelklassemarkører eller hva som helst, jeg liker bokhyller. Jeg liker mine hvite, overfyllte BBB-reoler. Og jeg liker fysiske bøker. Våre bokhyller er ikke på vei noe som helst sted. Vi har ganske mange bøker i stua, men nå må det være nok, har ikke plass til flere, så når nye bøker kommer i hus må jeg bli flink til å kvitte meg med tilsvarende antall fra bokhyllene. Trur eg.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 07:31   #52
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke ebøker. Jeg liker papirbøker, jeg hater å kaste/gi bort/kvitte meg med bøker, bøkene jeg har lest er en del av meg og det er fullstendig uaktuelt å ikke ha bokhyller. Masse fulle bokhyller.

Dessuten er noe av det første jeg gjør når jeg er på besøk hos noen jeg driver og blir kjent med å titte i bokhyllene deres. Skal jeg be om å få se på hva som er lagret på lesebrettet deres da, liksom? Bøker er identitet.

Gammel 13-09-11, 07:35   #53
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synes ikke e-bok er som det burde, på norsk altså. Så enn så lenge blir bøkene stående i hylla.

Vi hadde ørten CD-hyller for 10 år siden, de er nå på en liten harddisk. DVDene ligger pent i organisert i bokser og tar minimalt med plass (bare de tomme DVD coverne som vi ikke helt vet om skal kastes eller hva man gjør med slikt)

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 09:02   #54
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Selvfølgelig har jeg bokhyller og ikke er de på vei ut heller.
Jeg har dog bare en i stua med glassdører, men det kan være greit å skjule i allefall litt at bokhylla er overfylt.
I tillegg har jeg 3 bokhyller til, en på soverommet mitt, en i kjellerstua og en på gjesterommet nede. Den på gjesterommet nede blir nok fylt opp med bøkene til eldste. Han har blitt en skikkelig bokorm.
Bokhylla i kjellerstua er fylt opp av barneog ungdomsbøker. Noen av de er skikkelig gamle.

Gammel 13-09-11, 10:17   #55
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Men seriøst: Hvor gjør dere av bøkene om dere ikke har dem fremme, da? I pappesker i boden? Det hørtes innmari upraktisk ut!

Anuk: Jeg har resirkulert våre DVD-cover. Det var en befrielse.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 10:18   #56
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det blir det samme å lese på skjerm som i en bok. Jeg retter mye på skjerm, og da er den en lise for øynene å finne fram en bok etterpå. Jeg blir ingen digibok-fan.

Dette er viktig for meg også. Jeg sitter foran skjermen hele arbeidsdagen og gjerne en lang stund hjemme på kvelden også. Foran skjermen må jeg ha briller fordi øynene blir helt rare. Jeg får forstyrrelser i sidesynet og begynner faktisk å skjele lett om jeg sitter uten briller. Når jeg leser kan jeg legge de forhatte brillene til side uten problem. Det er veldig deilig.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 10:32   #57
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det blir det samme å lese på skjerm som i en bok. Jeg retter mye på skjerm, og da er den en lise for øynene å finne fram en bok etterpå. Jeg blir ingen digibok-fan.

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Dette er viktig for meg også. Jeg sitter foran skjermen hele arbeidsdagen og gjerne en lang stund hjemme på kvelden også.

Ut fra dette konkluderer jeg med at ingen av dere faktisk har prøvd f.eks Kindle?
Det er digitalt blekk, den trenger lys på samme måte som en vanlig bok (den har ikke bakgrunnslys) -> Det er faktisk ganske langt unna å lese på pc-skjerm, altså.

Gammel 13-09-11, 10:41   #58
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror nok ikke bokhyller forsvinner fra mitt hjem med det første, jeg elsker bøker og synes de er både interessante og dekorative. Jeg blir ikke helt komfortabel med konseptet ebok, men det vil vel sannsynligvis endre seg. Jeg ser for meg at jeg vil dobbeltkjøre.

Gammel 13-09-11, 10:43   #59
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Ut fra dette konkluderer jeg med at ingen av dere faktisk har prøvd f.eks Kindle?
Det er digitalt blekk, den trenger lys på samme måte som en vanlig bok (den har ikke bakgrunnslys) -> Det er faktisk ganske langt unna å lese på pc-skjerm, altså.

Jeg har lest på en Kindle, men ikke prøvd som i at jeg har eid en og lest en hel bok.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 10:56   #60
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer nok ikke til å kvitte meg med bokhyllene, nei. Vi har derimot mange hyllemeter med dvd-er, som jeg gjerne ønsker ute av syne.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.