Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Valg 2011 - En meningsmåling

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Se resultatene: Partier
Arbeiderpartiet 110 34,92%
Fremskrittspartiet 2 0,63%
Høyre 69 21,90%
Kristelig Folkeparti 7 2,22%
Kystpartiet 0 0%
Norges Kommunistiske Parti 0 0%
Det Liberale Folkepartiet 0 0%
Byluftlisten 1 0,32%
Senterpartiet 7 2,22%
Sosialistisk Venstreparti 40 12,70%
Venstre 59 18,73%
Demokratene 0 0%
Miljøpartiet De Grønne 6 1,90%
Pensjonsitpartiet 0 0%
Rødt 8 2,54%
Radikale Sosialister 0 0%
Samefolkets Parti 0 0%
Solidaritetslista 0 0%
Stemmer ikke 1 0,32%
Vet ikke 5 1,59%
Deltakere: 315. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-11, 22:41   #61
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg 2011 - En meningsmåling

Jeg stemmer høyre i kommunevalget, mens jeg i fylkestingsvalget stemmer AP.

På pollen stemte jeg høyre.

Gammel 10-09-11, 22:42   #62
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tre valgomater sier jeg bør stemme SV, så det blir nok det. Selv om jeg synes SV har vært veldig usynlige i den lokale valgkampen.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 01:42   #63
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det ikkje lov å stryke altså? Då må eg omprioritere!

Gammel 11-09-11, 08:48   #64
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Er det ikkje lov å stryke altså? Då må eg omprioritere!

Du kan kumulere alle du ikke hadde tenkt å stryke. Det funker det også.

Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 09:02   #65
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg har finlest alle (unntatt én) valgbrosjyrene og tatt valget ut fra det partiet som presenterte sakene sine slik jeg likte det best.

Ja, og så valgte jeg bort AP bare fordi ordførerkandidaten så så slesk ut.
Ikke akkurat PK å dømme noen på utseendet, men men.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 10:31   #66
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så koselig å se resultatet for Venstre her.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 10:32   #67
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Jeg har finlest alle (unntatt én) valgbrosjyrene og tatt valget ut fra det partiet som presenterte sakene sine slik jeg likte det best.

Pø! Kan jo ikke ha en slesk ordfører!

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 10:32   #68
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Jeg har sett representanter fra Rødt som har skremt livskiten av meg.

Gammel 11-09-11, 10:44   #69
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Så etter mange runder med meg selv har jeg vel kommet frem til at jeg antakeligvis kommer til å stemme MDG i dette lokalvalget. Og det føles faktisk ganske så ok å være med og støtte opp om oppslutning rundt et ekte grønt parti her til lands også. Særlig nå som MDG i Oslo har bekreftet at de helt og holdent utelukker et samarbeid med Frp. Så er det jo en del folk der som har jobbet ganske så aktivt med å overbevise meg om at de er verdt å stemme på også

Jeg vurderte også De Grønne, men holder en knapp på Venstre som vanlig.
Får forresten ikke stemme her jeg bor, fordi vi har flyttet i sommer.

Gammel 11-09-11, 11:23   #70
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Stemmer du i gamlekommunen, da? Kjør hit og stem i dag, så skal dere få nybakt brød. (Jeg vet nok at dere ikke har noen planer for dagen - jfr facebookstatusen til herr J.)

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 12:07   #71
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg har bestemt meg når det gjelder kommunevalget nå. Fylkestinget tar jeg på elle-melle bak gardinen i morgen. :stemmer uansett:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 12:08   #72
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir vel SV, med sånn ca. samme frustrasjon som Ulvefars.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 12:09   #73
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Venstre

Gammel 11-09-11, 12:43   #74
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

SV, med et par slengere fra Ap og Rødt.

Gammel 11-09-11, 12:45   #75
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Det er politisk korrekt blandt damene å stemme Venstre, spesielt i år. (Noe min frustrerte SV-mann ikke skjønner bæret av, den dummingen!)

Hæ? Den skjønte jeg ikke - politisk korrekt blant damene?

Gammel 11-09-11, 14:14   #76
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Hæ? Den skjønte jeg ikke - politisk korrekt blant damene?

Ja, det var i grunn litt flåsete sagt av meg, særlig uten nærmere forklaring. Men altså: Ut fra egne erfaringer er det påfallende mange i min bekjentskapskrets, og da særlig damene, som sympatiserer med Venstre i år (i hvert fall ut fra hva de sier). Mannen min, som ikke har veldig mye til over for partiet, fleiper litt med det og kaller det uforskammet nok for en "frustrert frue-greie". Jeg har selv stemt Venstre i flere år nå, så jeg er selvsagt uansett glad dersom partiet sanker velgere.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 17:03   #77
ingling

ingling sin avatar

Standard

OK, da forstår jeg. Jeg trodde du mente at det var en slags generell trend, og jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i det. Kanskje fruene jeg kjenner er mindre frustrerte.

Gammel 11-09-11, 17:11   #78
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har faktisk vurdert H i år, men det blir nok Venstre som vanlig.

18 %. Man må jo elske FP.

Også er det vel ikke bare en myte at mange kulturbevisste, velutdannede kvinner stemmer enten SV eller Venstre, så det stemmer jo nokså godt med profilen til FP?

Disclaimer: det betyr selvsagt ikke at man må være velutdannet eller kulturbevisst eller kvinne for å stemme de to partiene, ei heller at man ikke er det hvis man stemmer noe annet.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 17:14   #79
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Kanskje fruene jeg kjenner er mindre frustrerte.

Eller kanskje mannen din er litt mindre uforskammet enn min.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 17:17   #80
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som alltid blir det Høyre som får min stemme. Denne gangen ikke bare på grunn av idiologi, men også fordi jeg ikke KLARER representantene fra kommunens rødgrønne koallisjon. Kommunen jeg bor i ligger på bunn når vi sammenlignes på de aller fleste viktige områder (skole, eldreomsorg, utdanningsnivå osv), og jeg kan for mitt bare liv ikke fatte at noe so helst ønsker at vi fortsetter med det begredelige lederskapet vi har i dag. Kun opptatt å gjennomføre store, dyre prosjekter som skal stå som minnesmerker på deres tid ved makta- Faraoeffekten. Jens er sikkert en hyggelig fyr og flink til å styre skuta Norge, men dessverre har han mye ubrukelig mannskap...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:59.