Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Økonomivennlige og bra barneklær/sko

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-11, 16:12   #41
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økonomivennlig og bra barneklær/sko

Kappahl sitt ullundertøy har vi kjøpt mye av, bomull/ ull versjonen. Men det holder veldig bra synes jeg. Vi har også hatt endel Stormberg, det er også veldig bra tøy og ikke fullt så dyrt som mye annet.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 16:31   #42
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Økonomivennlig og bra barneklær/sko...

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Det finnes to typer, en som er vanntett helt opp og en som er vanntett bare nederst på selve foten. Vi var i en skobutikk(vestlandet) og kjøpte de vi har nå, og det var endel forskjell i pris. Vi kjøpte den varianten som er vanntett både på fot og skaft, og mener jeg betalte kr 499,-.

Det var iallefall dette jeg ble fortalt da jeg spurte om forskjellen på de to modellene.

Denne er ifølge de jeg snakket med, vanntett på foten og vannavstøtende i skaftet.

Sånn ser vår ut, og den skal være helt vanntett (så gjenstår det å se :-)

De som jeg kjøpte til 199,- i dag ser helt lik ut som disse på bildet bare at de er helt svart der disse har mønster og røde oppe.

Gammel 09-09-11, 19:29   #43
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Økonomivennlige og bra barneklær/sko

Dei dockboots som har "plast" heilt opp, er vanntette. Dei med store felt uten mønster eller i rødt/ blått, er vannavstøtande.

Gammel 09-09-11, 19:29   #44
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Økonomivennlig og bra barneklær/sko...

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Reflex har 10 000 i vanntetthet på dressene sine i år også, til 599. Mye billigere enn i fjor. Det er og slitesterkt stoff.

Jeg har kjøpt med meg en i dag, så fin ut. Glatt for, snøring i livet, slitesterkt stoff. Spent på om den passer brukeren, for den blir muligens litt lang i beina.

Gammel 09-09-11, 19:33   #45
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

WOW har kampanjepris på fleece nå, 99 kr pr del.

Fant også fine Skogstad fleecesett (bukse og jakke, tykt og godt) til kr 199,- Det var på Obs. De hadde turkis, marineblått, rødt og cerise.

Gammel 09-09-11, 19:43   #46
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg handler en god del på Obs når de har tilbud på diverse merker. Fikk akkurat Peek dunjakker til begge gutta for 600 kr stk.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 21:04   #47
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi handler også på Obs, XXL og ml-dk.dk når det er tilbud.
Og så har jeg kjøpt pent brukte klær og sko her inne.

Gammel 09-09-11, 22:04   #48
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har ikke så mye å bidra med annet enn så si at dette var en helt super tråd, midt i blinken for meg, takk!

Gammel 09-09-11, 22:07   #49
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes Janus er best, og har handlet når det kostet 169 for et sett på Obs. Tror de har det nå igjen.

Generelt så er det et bra tips å følge med på kampanjene som Obs kjører. Jeg har også brukt skoene fra Friends, begynte med de en gang vi var i syden halve vinteren, så jeg var litt gnien og kjøpte billige sko, da det kun var noen uker igjen. Og jeg merket ikke forskjell fra de billige, ungene klaget ikke. Ettter det har vi kjøpt flere par av dem. Kjøpte et par til lillebror på salg nå i høst til 50!! kroner.

Gammel 09-09-11, 22:33   #50
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg har også brukt skoene fra Friends, begynte med de en gang vi var i syden halve vinteren, så jeg var litt gnien og kjøpte billige sko, da det kun var noen uker igjen. Og jeg merket ikke forskjell fra de billige, ungene klaget ikke. Ettter det har vi kjøpt flere par av dem. Kjøpte et par til lillebror på salg nå i høst til 50!! kroner.

Vi har prøvd Friends-skoene to ganger, etetr at de ble best i en eller anne test for noen år siden. Begge lakk som siler og vi måtte få pengene tilbake.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 22:33   #51
millact

Standard

Er også greit å melde seg på sms til Kapp Ahl. Man får ofte tilbudskoder da, synes jeg stadig vekk får 25% på en vare, halv pris av rød pris osv. Mye penger å spare der!

Har man trumf poeng har også www.flust.no litt av og til. XXL synes jeg ofte har mye bra, gode tilbud om man finner rett str.

Helgø i Rogaland har 40% på Pierre Robert ullundertøy denne uken.

Gammel 09-09-11, 22:58   #52
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi har prøvd Friends-skoene to ganger, etetr at de ble best i en eller anne test for noen år siden. Begge lakk som siler og vi måtte få pengene tilbake.

Vi har hatt de engang, de lakk også som en sil.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 22:59   #53
Anita72
endelig ferdig studert

Anita72 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Har kjøpt ulltrøyer og stillongs på Europris både til ungene og meg selv. Holdt varmen sist vinter i -20 grader.

Gammel 09-09-11, 23:11   #54
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns de ofte har gode tilbud på Obs. Syns de har tilbud omtrent hvert år når sesongen starter. Kjøper ofte cherrox og goretexstøvler der, og også ulltøy fra Janus.

Ellers er det endel man gjerne kan kjøpe brukt, endel som blir solgt er som nytt. Jeg har vel ikke så trang økonomi, men kjøper endel brukt ( da får jeg nettopp bedre råd) dessuten er det miljøvennlig og også bra fordi giftstoffene i klærne er vasket ut. Er det mulig å vente på Foreldre & Barns utgaver hvor de tester dresser og støvler kan man finne rimelige dresser som klarer seg greit i tester ( men hender jeg "må" kjøpe før bladet kommer...)

Prøver også å planlegge litt framover, dels ved å handle på salg, dels ved å velge plagg til eldste som kan arves av de andre med fasong/ farger o.l.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 10:13   #55
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

www.tinyzone.dk har tilbud på Joha-ull nå.

Gammel 10-09-11, 16:02   #56
millact

Standard

Lindex har vinterbukser med for og vannsøyle på 10 000 til kr 449. Send sms med kode kids til 2404 så får du 25% avslag på et barneplagg. Da kommer buksen på kr 337.

Gammel 09-09-14, 23:35   #57
millact

Standard

Dytter opp denne, jeg, for det går mot høst etterhvert. Mye som skal handles inn.

Gammel 10-09-14, 07:51   #58
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: økonomivennlig og bra barneklær/sko...

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ikke jeg heller, men holder de virkelig tørt? Min erfaring er at det bare er goretex som holder tørt.

Synes ikke engang goretex holder HELT tørt.
Vi har hatt Kivat(?), viking og et annet merke jeg ikke husker.
Ingen av merkene har holdt helt tørt hele sesongen, men sikkert bedre enn andre for det.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 08:29   #59
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Mitt tips er å vere medlem av diverse kundeklubbar. Med ujevne mellomrom får eg prosenter (opp til 40% nokre gonger). Då kan ein gjere kupp.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 08:31   #60
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Om man bor i nærheten av outlets så anbefaler jeg å handle der. Anbefaler også som Chanett sier å være medlem av kundeklubber.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.