Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sånn går det når du staver SMS

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-11, 09:47   #41
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sånn går det når du staver SMS

Denne bloggen har fler i samme gate:

http://www.cakewrecks.com/

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 09:55   #42
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg koblet ikke, for jeg bruker det fonetiske alfabet til slike ting, altså Sierra, Mike, Sierra.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 10:44   #43
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Tok den heller ikke først, jeg stusset aller først over den forferdelig skriften.

Var jo ikke fint en plass.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 10:47   #44
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha! Det gikk litt galt hva?

Jeg må bare poste inn noen fra Neket sin lenke også:

Gammel 07-09-11, 10:47   #45
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 07-09-11, 10:57   #46
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

til bakerne!

Hæ? Den skjønte jeg ikke. :domm:

Og er det virkelig en baker som har dekorert den kaka?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 10:59   #47
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

SMS

S for Sigrid, M for Martin, S for Sigrid ...for å være helt sikker på at det ikke skulle misforstås, isteden ble det et ekstra tillegg gitt!! Altså, når man skal stave et navn eller liknende over telefon f.eks, så sier man bokstaven og et navn/ord som begynner med samme bokstav for at S ikke skal bli F, M ikke skal bli N osv.

Jeg skjønte det altså, men hva skulle egentlig stå på kaka? Bare Gratulerer til oss alle med fin avtale?

Gammel 07-09-11, 11:08   #48
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg skjønte det altså, men hva skulle egentlig stå på kaka? Bare Gratulerer til oss alle med fin avtale?

Ja, eller "fin SMS-avtale" ...

Gammel 07-09-11, 11:10   #49
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja. Og når hun bestilte kaken ville hun forsikre seg at konditoren stavet SMS riktig. Da sa hun S for Sigrid, M for Martin og S for Sigrid. Det var ikke meningen at konditoren skulle skrive disse navnene.

Gammel 07-09-11, 11:14   #50
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 11:14   #51
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er en "sms-avtale" som er så stor at man feirer den med kake på jobb?

Mine sms-avtaler er at jeg skal gå på kino med noen eller andre enkle greier.

Gammel 07-09-11, 11:17   #52
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hva, feirer du ikke med kake når du har gjort avtale om å gå på kino?

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 11:20   #53
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Kanskje det er et teleselskap som har gjort en avtale ifht. priser, eller med et firma som ønsker å bruke SMS til ulike tjenester osv.!??

Gammel 07-09-11, 11:21   #54
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En veldig god unnskyldning for å lage en sjokoladekake!

Gammel 07-09-11, 11:26   #55
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Hva hadde skjedd om de hadde sendt kake-bestillingen per SMS, lurer jeg på.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 11:34   #56
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Ja. Og når hun bestilte kaken ville hun forsikre seg at konditoren stavet SMS riktig. Da sa hun S for Sigrid, M for Martin og S for Sigrid. Det var ikke meningen at konditoren skulle skrive disse navnene.

Så det er ingen Sigrid og Martin i bildet?

Men hvorfor si SMS i det hele tatt, da, hvis det ikke skulle stå på kaka? :enda dommere:

Gammel 07-09-11, 11:36   #57
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Og siden det ikke er Ramses som har laget kaka, så må jeg benytte anledningen til å si at det er den styggeste kakeskriften jeg har sett ever. Verre enn dåpskaka til LilleLeo (men ikke så ille som pizzasnurrene hennes. ) LilleLeo, du aner ikke hvor mange år du har forlenget livet mitt med de pizzasnurrene!

Gammel 07-09-11, 11:38   #58
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Jeg gjentar, slik jeg har oppfattet det; det skal stå SMS på kaken, all den tid de feirer å ha dratt i land en SMS-avtale eller noe. Men for å være sikker på at det skulle stå SMS og ikke SMF/SNS/SNF/FMF osv., iom. enkelte bokstaver kan oppfattes feil ved tale, valgte den som bestilte å stave SMS for å forsikre seg om at det ble korrekt skrevet. Resultatet ser jo!

Gammel 07-09-11, 11:38   #59
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Skriften var forøvrig alt annet enn vakker ...

Gammel 07-09-11, 13:23   #60
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jeg drømte om SMS-kaka og Evig 60 i natt, og konkulderte i halvsøvne med at de skarpeste knivene hos konditoriet ligger i skuffen.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.