Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tom og Trine ullbodyer?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-11, 10:26   #21
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tom og Trine ullbodyer?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Virker de? Hvordan er de i størrelsen? Janus sine bruker jo å være rimelig store, der tenker jeg str 100 holder til en vinterplutt, men jeg vurderer å spe på med tom og trine på grunn av prisen.

Obs har jo ofte tilbud på janusbodyer (så de hadde dem til 99 nå), og da er det vel knapt nok noen prisforskjell. Har ikke noe særlig erfaring med T&T, annet enn at det er knotete å handle på Sparkjøp.

Gammel 06-09-11, 11:11   #22
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde de bodyer også på obs? Da må jeg innom der idag også skjønner jeg. Uansett, jeg har gått gjennom ulltøyet til plutten nå, og jeg har jo et par tom og trinebodyer fra eldste var liten. De har ikke så god fasong, men hull har de dog ikke. Og så er de små, de var i str 100 og matcher en janusbody i 80 omtrent.

Men hvorfor er alle bodyer rosa, lyseblå og hvite? Eller marineblå? Man kan bli litt lei de fargene etter noen unger.

Gammel 06-09-11, 11:16   #23
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Janus har brune. Og lilla. Og grønne.

I babykolleksjonen og tipsyull vel og merke, men den går vel opp til str 100. Det er dog ikke de som selges på obs da, det er vel barneull-kolleksjonen? Søren om jeg vet, jeg handler ikke på obs, det er tungvindt for meg å komme meg dit, kjøre langt avsted i en retning vi aldri er, så vi pleier handle på fabrikkutsalget, der har de absolutt alt. Og altså, så er det behendig plassert i fin trilleturavstand.

Knerten bor også i ull, og er typen som sliter ut utedressene sine, men innetøy sliter han ikke ut (enda i alle fall) så det arves glatt videre. Dog er han ikke kommet lenger enn str 100 i janus (denne sesongen) så det vi har sendt videre er stort sett opp til 80 og 90, og det er vel gjerne kanskje større unger som sluter ut tøyet sitt?

Hos oss er ialle fall arvetøy absolutt aktuelt, både "inn" og "ut" og "tilbake igjen". Men da snakker vi stort sett babytøy.

Gammel 06-09-11, 11:19   #24
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg så dem på lørdagen, men det var vel strengt tatt forrige uke, så jeg er ikke sikker på om det er tilbud fortsatt. Kanskje plutten kler lyngfarge?

Gammel 06-09-11, 11:22   #25
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg har kjøpt de mye til ungene da de var små. Da slet de fortere hull på dem og da var billig greit. At de er smalere i fasongen er en fordel for mine smale barn.
Nå når de er større har vi gått over til Janus, da de holder seg bedre.
Jeg har ikke tenkt over at den ene sorten er mykere enn den andre.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 11:23   #26
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg så dem på lørdagen, men det var vel strengt tatt forrige uke, så jeg er ikke sikker på om det er tilbud fortsatt. Kanskje plutten kler lyngfarge?

Jeg tror egentlig det er de samme tilbudene denne uka som forrige uke. Men det er jo absolutt fare for at de er veldig utplukket, jeg kunne bare glemme å få tak i krinkelullbukser igår.

Gammel 06-09-11, 14:56   #27
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min erfaring er at de er litt tykke, stive og klør. Jentene har ikke likt de.

Gammel 06-09-11, 15:26   #28
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Tom&Trine har jo lilla også, men det er vel gutt du skal ha til? Styr unna de stripete, for de er veldig smale i halslinningen. Ellers er jeg veldig fornøyd med T&T sitt ullundertøy. Har ikke opplevd at noe i sortementet har endret fasong eller blitt utslitt, og mine sliter knærne i tøyet for et godt ord (har bl.a. flere Nøstebarnpysjer på samvittigheten).

Pierre Robert stiller i samme kategori, synes jeg. Kanskje noe mykere, men om man bruker Milo skyllemiddel blir jo tøyet mykt og fint. McKinley synes jeg er grovere enn de aller fleste ullmerkene, selv om prisen er omtrent det dobbelte. Joha sine er greie, men det jeg synes er mykest er Steffens sine. Jeg har kjøpt en del av dem her, og er veldig fornøyd (det står ofte ikke på den siden hvilket merke ullen er av, men de med bomullsinnside er ofte Steffens). Det er 2.sorteringsull, men jeg har ikke greid å finne feilen på noen av varene jeg har kjøpt derfra. Vet ikke om de har inne noe av det du trenger nå, men det kan være greit å følge med med jevne mellomrom for de bruker å ha en del bra der

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 18:36   #29
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Obs hadde janusbodyer ennå ja, så det ble noen på meg. Jeg er lei den blåfargen, men det får ikke hjelpe når det er mange tiere som skiller dem fra andre bodyer. De har bodyer på name it også, men de er veldig vide i passformen slik at de ikke passer for oss.

Ellers har nøstebarn bodyer opp til str 140 fant jeg ut idag.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:10.