|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"
Men du skjønte hva jeg mente, ikke sant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
weird
En god del foreldre setter barna nettopp på diett. Noen ganger er det bra, men andre ganger fører det til feilernæring etc. Eller rett og slett mer sykeliggjøring.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Jeg har sett flere tilfeller av det motsatte, så det kan nok slå ut begge veier. Selv vokste jeg opp med sukker og snop tilgjengelig til alle tider, og utviklet et enormt avhengighetsforhold til mat og snop. Men jeg er egentlig enig med deg i at det går an å ha en slags mellomting, iallfall for friske folk. Når det gjelder ADHD og andre "sykdommer" der kosten ofte spiller veldig inn, bør det kanskje vurderes et totalt sukkerfritt kosthold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ustabil
|
Jeg tror nok at det ikke BARE handler om hva som er tilgjengelig. Det handler også mye om miljøet som barnet vokser opp i, og psykiske forhold. Jeg vil vel generelt si at et barn som går bananas i matfatene eller godteskålene har et feil forhold til mat, enten det skyldes for mye eller for lite. Det er mange barn som har fri tilgang på alt og ikke utvikler spiseforstyrrelser, og det er mange barn som har sterke restriksjoner som heller ikke utvikler spiseforstyrrelser. Flertallet utvikler tross alt IKKE avhengighet eller går bananas. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|