Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...
Men fof, man kan ha vært langt nede, men det er kanskje ikke de dagene man er langt nede man vil bytte ut. 
Jeg kjenner til en del skjebner der jeg virkelig kan forstå at man har dager man vil bytte ut, og jeg synes faktisk at det å si "jeg har vært like langt nede som x og jeg ønsker fremdeles ikke å bytte ut en dag" er en mitt vel hoverende ting å si. All den tid man ikke aner om de dagene en har hatt lar seg sammenlikne med andres dager.
For min del har jeg aldri vært i nærheten av å være så langt nede som jeg vet andre har vært. Og sel om alle dagene mine har vært med på å gjøre meg til den jeg er, så skulle jeg som sagt vært en god del av dem foruten. Faren min hadde ikke trengt å dø da jeg var 15, jeg hadde ikke trengt få bukhinnebetennelse etter operasjonen. Jeg skulle ønske jeg slapp å sove med bleie de vanskelige tenåringsårene. Med mer. Jeg er helt sikker på at jeg hadde blitt et bra menneske også uten de erfaringene også.
Og når jeg tenker på hvilke grusomme opplevelser andre jeg kjenner har gått gjennom, ja da blir det litt klisjeaktig å si at man ikke ville være noen dager foruten, fordi det har gjort det til den en er. Det finnes kanskje noen som har dager som har ødelagt deres mulighet til å være en de trives med.
Altså, jeg er glad for at du ser det slik for deg, fof, men det kan fremdeles bli helt feil for andre. Fordi noen dager vil prege en på måter som aldri kan bli positive uansett hvilken positiv holdning til livet man har.