Sv: Mobbing blant voksne
Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.
Og det skjer selvfølgelig. Men, å gå fra å anerkjenne at ikke alt som blir kalt mobbing er mobbing, til å si at mobbing på arbeidsplassen/generelt blant voksne dreier seg om forskjellige virkelighetsoppfatninger, det er ufattelig drøyt. Og arrogant. Og i en del tilfeller direkte slemt. Og ufølsomt. Og i det hele tatt.
Ja, jeg ser at jeg formulerte meg uheldig. I de tilfellene jeg har sett har det vært forskjellige virkelighetsoppfatninger, om det er slik generelt sett vet jeg ikke, men jeg tror det. Jeg vil jo si at Valla vs Yssen virket veldig slik. Begge virket helt overbevist om at de selv hadde rett.
Noen ganger er det nok andre ting. Akkurat det du beskriver om posisjoner har jeg sett, og i de tilfellene jeg har sett så har det vært forskjellige virkelighetsoppfatninger av typen at den som følte seg truet faktisk trodde at den som var i opposisjon var ute etter posisjonen deres. Mens den som var i opposisjon bare prøvde å gjøre en kjempebra jobb.