Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-11, 02:00   #821
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Akkurat humret meg gjennom "Sirile gentlemen søkes" av Karin B. Holmqvist. Nå skal det sies at jeg verken har lest Potensgiverne eller Rapsgubbene, så jeg jeg vet ikke hvordan denne er i forhold til dem. Uansett så syns jeg dette var en fornøyelig bok!

Heddamor er ikke aktiv  
Gammel 26-08-11, 09:13   #822
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Hoder på med Senor Peregrino, av Samartin. Er nett ferdig med Drømmehjertet av samme forfatter Nydelige bøker.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 04-09-11, 13:17   #823
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Har akkurat begynt på Steget efter av Henning Mankell. Mange mener dette er en av de aller beste Wallanderbøeken, så jeg er spent.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 04-09-11, 13:38   #824
Supernala
Superkul

Supernala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Supernala er litt kul
Standard

Fyrvokteren av Camilla Lackberg.
Siste boken i serien så langt, så er spent

I'm knot dumb!
Supernala er ikke aktiv  
Gammel 04-09-11, 14:04   #825
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Fyrvokteren er med hånden på hjertet det verste mølet jeg har begynt på. Leste vel 150 sider eller så før jeg klappet den sammen og ga den bort. Men det kan jo være du liker den.

Gammel 04-09-11, 14:58   #826
kharadra
Aktiv

Medlem siden: Oct 2007
kharadra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Akkurat humret meg gjennom "Sirile gentlemen søkes" av Karin B. Holmqvist. Nå skal det sies at jeg verken har lest Potensgiverne eller Rapsgubbene, så jeg jeg vet ikke hvordan denne er i forhold til dem. Uansett så syns jeg dette var en fornøyelig bok!

Hvis du likte denne, er sjansene store for at du vil like Potensgiverne og Rapsgubbene også, tror jeg. De minner ganske mye om hverandre, de tre bøkene. I førstnevnte er det to eldre søstre som er hovedpersonene, i sistnevnte to eldre brødre.

Jeg synes Sirile gentlemen søkes var bedre enn Rapsgubbene, men ikke så god som Potensgiverne.

kharadra er ikke aktiv  
Gammel 05-09-11, 08:47   #827
Observatøren

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg har akkurat lest Lahlums Menneskefluene. Morsom og bra krim!

Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 05-09-11, 09:30   #828
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fyrvokteren var litt for spesiell for meg også, men jeg leste den da ut.

Jeg sniker meg til å lese skjønnlitterært inniblant pensum og storkoser meg nå med "Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant" av Jonas Jonasson. Utrolig morsom og godt skrevet av en mann med ufattelig fantasi.

Gammel 05-09-11, 09:31   #829
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fyrvokteren var absolutt en av de bedre Läckberg-bøkene, synes jeg.

Nå leser jeg ingenting hjemme og jobbpapirer på toget - det har visst blitt normen.

Gammel 05-09-11, 17:31   #830
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min kamp 5

Gammel 05-09-11, 18:15   #831
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Standard

En av de bedre bøkene hennes? Da står jeg glatt over resten.
Forferdelig dårlig språk, og et salig virvar hvor egentlig ingenting skjedde.

Gammel 05-09-11, 20:48   #832
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pirate King, R. A. Salvatore
Fantasy, for de som ikke er kjent med forfatteren.
For de som er kjent med forfatteren, kan jeg fortelle at han med den siste trilogien endelig har kommet seg opp av sumpa, og klarer nå å skape noe nytt, igjen.

Gammel 05-09-11, 21:05   #833
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Vidunderbarn av Roy Jacobsen. Håper den er god. Har nettopp startet på den.

Pelikan er ikke aktiv  
Gammel 05-09-11, 22:48   #834
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Shin Kyong-Sook: Ta vare på mamma.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå  
Gammel 05-09-11, 23:21   #835
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Innrøkt svensk 20-kronerspocket medrasket fra den lokale bruktsjappa: Ondskans leende av Marianne Fredriksson. Jeg har lest 70 sider, og den er akkurat slik tittelen bærer bud om. Ja ja, det er i det minste lettlest.

Gammel 07-09-11, 17:05   #836
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Hoder på med Senor Peregrino, av Samartin. Er nett ferdig med Drømmehjertet av samme forfatter Nydelige bøker.

Holder også på med Senor Peregrino. Jeg leste Salvadorena først ( av samme forfatter) og har Drømmehjertet liggende på vent.

Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 08-09-11, 13:32   #837
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

For tiden leser jeg Menneskefluene av John Olav Lahlum.

Jeg liker den.

Gammel 10-09-11, 10:13   #838
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jernbyrden av Gabriel Scott og Soga om Gunnlaug Ormstunge.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 14-09-11, 09:20   #839
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat ferdig med denne:

Lenge siden jeg har lest Allende. Den var helt grei.

Gammel 14-09-11, 09:24   #840
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må inn her og få litt tips. Jeg har lyst til å lese den nye til Anne B. Ragde, Jeg skal gjøre deg så lykkelig, og Cecilia Samartins La Peregrina, men venter til de kommer på bibliotek eller i pocket. :gjerrig: Ja, og så Dette er mine gamle dager (Renberg).

I går leste jeg Tore Renbergs Farmor har kabel-tv. En vakker og trist bok.

Anna Gravelda har forresten også en bok jeg kunne tenke meg å lese, jeg husker ikke tittelen i farten, men det er ikke Saman er ein..., men "den andre".

Sist redigert av Hyacinth : 14-09-11 kl 10:15.
Hyacinth er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:35.