Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Gjennomstekt kyllingfilet; holdbarhet?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-11, 11:08   #1
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjennomstekt kyllingfilet; holdbarhet?

Jeg spiser mye salat ( ), og noen ganger vil jeg gjerne ha litt kyllingkjøtt i. Men det ferdige salatkjøttet som selges i butikkene er ikke godt. Bare hver 10. bit som er spiselig. Jeg kunne tenke meg å steke kyllingfileter i ovnen, skjære i biter, og ha klar i kjøleskapet. Men hvor lenge vil noe sånt holde seg spiselig?

Gammel 25-08-11, 12:09   #2
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjennomstekt kyllingfilet; holdbarhet?

3-4 dager. Sikkert noe lenger sånn rent hygienisk sett, men det blir lett gammelsmak etter noen dager.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 13:45   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for svar!

Gammel 25-08-11, 13:47   #4
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du avkjøler kjøttet raskt og holder det i kjøleskap, er det minst holdbart i 5 dager etter steking.

Gammel 25-08-11, 13:49   #5
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg pleier å steke opp og deretter fryse. Tiner relativt fort

Gammel 25-08-11, 13:50   #6
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

ambefaler de posene med frossen kylling filet på kiwi. de er steingode, svære og saftige. steker du demi frossen tilstand i en ildfast form i ovnen, ca 1 time + -, så blir de deilige å ha i salat. kutt dem opp etter du har stekt dem, og kjøl ned raskt og så i en boks med lokk i kjøleskap.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 13:51   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg pleier å steke opp og deretter fryse. Tiner relativt fort

Mjo... Men det krever at jeg vet en stund på forhånd at jeg har lyst på kylling i salaten, og husker å tine den. Ikke typisk meg.

Gammel 25-08-11, 13:52   #8
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Mjo... Men det krever at jeg vet en stund på forhånd at jeg har lyst på kylling i salaten, og husker å tine den. Ikke typisk meg.

Jeg tiner den i microen jeg.

Gammel 25-08-11, 13:53   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Vi har ikke micro.

Gammel 25-08-11, 14:20   #10
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Du kan jo lage kyllinsalat ved å blande kyllingkjøttet med majones og grønnsaker. Fettet i majonesen vil hjelpe på holdbarheten.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 14:56   #11
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Men jeg spiser salat uten dressing o.l. Vi snakker grønn salat med litt kyllingkjøtt i.

Gammel 25-08-11, 15:03   #12
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skinke.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.