Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-11, 00:55   #61
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

1. Jo Nesbø - Flaggermusmannen Helt ok krim, men jeg vet ikke om jeg hadde blitt fristet til å lese mer av ham om jeg hadde begynt med denne, for den var ikke bra.
2. Jo nesbø - Kakerlakkene Nå ble det spennende igjen.
3. Jo Nesbø - Marekors Siden jeg har hørt bok 4,3,1 og 2 8 den rekkefølgen) var det nå klart for bok nr 5. Knallbra! Veldig klar for å begynne på bok 6 i morgen!
4. Jo Nesbø - Frelseren Jeg tror jeg er bittelitt forelsket i Harry Hole jeg!
5. Jo Nesbø - Snømannen Guri så spennende!
6. Jo Nesbø - Panserhjerte Denne var RÅ! Litt lang, men ikke i nærheten av langtekkelig, snarer slik at jeg ble pint langsomt. Og nå er det bare å vente på neste bok som kommer 9 juni! Imens må jeg nøye meg med Hodejegerne. Ikke like bra enda, men den har potensiale!
7. Jo Nesbø - Hodejegerne Tja, den kan ikke måle seg mot Harry Hole-bøkene, men greit tidsfordriv. Blir jo spennende å se filmen da!
8. Roy Jacobsen - Marions slør Dette var litt nedtur etter Harry Hole ja. Ikke spenning i det hele tatt, bare opprulling av en sak. Også var ikke Gisken Armand noe særlig å høre på i så mange timer, ble litt kjedelig stemme.
9. Ingar Sletten Kolloen - Snåsamannen Så mange mennesker kan da ikke ta feil, eller? Jeg blir imponert over å høre beretningene jeg hvertfall. Godt skrevet (og lest) også.
10. Camilla Läckberg - Isprinsessen
11. Camilla Läckberg - Predikanten
12. Camilla Läckberg - Stenhuggeren
14. Camilla Läckberg - Ulykkesfuglen
Veldig grei krimserie, mens jeg venter på siste Harry Hole.
15. Camilla Läckberg - Tyskerungen Spennende!
16. Camilla Läckberg - Snøstorm og mandelduft
Denne tok jeg faktisk litt for tidlig.
17. Camilla Läckberg - Havfruen Guri denne var spennende altså, jeg ble stemplet som asosial i helgen! Og fy for en slutt! Måtte bare starte på neste bok med en gang!
18. Jo Nesbø - Gjenferd Endelig var Harry tilbake, og nå som jeg er ferdig med boken er jeg bare lei meg for at det ikke er flere bøker om ham som venter på meg! Dødsbra!
19. Camilla Läckberg - Fyrvokteren Denne ble påbegynt før Gjenferd kom, men måtte vente til jeg var ferdig med Harry Hole. Nå skal jeg tilbake til Fjällbacka. Nå som boken er ferdiglest må jeg bare si at denne ikke var like bra som forrige. Men noe av det kan ha med at jeg hørte cd 9 og 10 i sammensurium ( ). De har nemlig klart å kalle CD 10 for Disc 9 også, slik at spor en fra 9 og spor 1 fra 10 kom etter hverandre, så kom spor 2 fra 9 og spor 2 fra 10 osv. Og jeg oppdaget det ikke før etter at jeg hadde hørt begge to og irritert meg over at skrivestilen hennes var blitt så forandret og at det hoppet så mye fram og tilbake liksom! :dom:
20. Victoria Hislop - Øya Denne har jeg hørt at er veldig bra, emn jeg har ikke satt meg inn i hva den handlet om før jeg begynte å høre den. Jeg er nå halvveis og det er en grei bok så langt. Men så var det dette med Gisken Armand som leser og meg da...

Gammel 24-08-11, 22:48   #62
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Levi Henriksen - "Babylon Badlands" - (...det er forfattaren sjølve som les...) - har fått veldig sansen for bøkene hans

Gammel 24-08-11, 23:26   #63
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jussi Adler-Olsen - Flaskepost fra P, har akkurat hørt Fasandreperne av samme forfatter.

Gammel 26-08-11, 22:17   #64
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jo Nesbø - Snømannen.

Gammel 27-08-11, 17:23   #65
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Cormac McCarthy - The Road.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 17:51   #66
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå skal jeg mekke lasagne til A clash of kings

Gammel 27-08-11, 19:13   #67
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

No høyrer eg Håkan Nesser- Førstebetjenten og tausheten. Eg har ikkje vært bort i denne forfattaren før, men så langt er eg godt fornøyd.

Eg hater å gjera husarbeid, men med lydbok går det fint. Då kan eg finna på å gjera litt ekstra og då, for å få høyra litt til.

Gammel 29-08-11, 17:22   #68
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Levi Henriksen - "Snø vil falle over snø som har falt"

Gammel 29-08-11, 22:26   #69
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Cormac McCarthy - The Road.

Og den er så bra. Den er så BRA! Han som leser er skitflink til å lese, og boken er fengende til tross den dystre tematikken i den. Anbefales!

Gammel 29-08-11, 22:32   #70
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Unni Lindell Honningfellen

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 22:39   #71
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Didjeridust, her.

Levi Henriksen - "Snø vil falle over snø som har falt"

Kjedelig?

Gammel 30-08-11, 06:57   #72
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Kjedelig?

Nei

Gammel 06-09-11, 12:06   #73
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hører ikke så mye lydbøker selv (men tror jeg skal gjøre noe med det - greit med gode tips her!). Snuppa på åtte sluker imidlertid lydbøker i bøtter og spann. Hun har akkurat blitt hekta på Harry Potter og er ferdig med den første. Nummer to var selvfølgelig utlånt med venteliste på biblioteket, så da søkte jeg den opp på goggle og fant ut at akkurat nå er det rasende godt tilbud på harry potter-lydbøker på cdon.com. Alle sju lydbøkene på MP3-CD til kroner 238 + 29 i frakt. DET er billig det Snuppa er henrykt og venter på at de skal falle ned i postkassa. Det skjer vel hvilken dag som helst nå, for jeg fikk epost om at de var sendt igår.

:løp og kjøp:

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 12:46   #74
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Standard

The Road... Veldig bra. Jeg skal høre på flere av bøkene til McCarthy - og aller helst med samme mann som leser.
Trick of the Dark var helt grei. Jeg tror ikke jeg kommer til å lese mer av McDermid senere da.

Nå hører jeg på Grave Peril, bok tre i The Dresden Files. Den er snart ferdig da, så jeg regner med at jeg går over til bok fire rett etterpå.

Har hørt:
Guards! Guards! + Men at Arms + Feet of Clay + Mort - Terry Pratchett
Shatter the Bones - Stuart Mc Bride
The Graveyard Book + Speaking in Tongues - Neil Gaiman
Storm Front + Fool Moon - Jim Butcher
Vidunderbarn - Roy Jacobsen
The Strain - Guillermo Del Toro og Chuck Hogan
Trick of the Dark - Val McDermid
The Road - Cormac McCarthy

Gammel 06-09-11, 13:00   #75
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Jeg er brødrene Walker av Jan Kjærstad.
Litt "så der". For mye seksualitetsfokus for min smak.

Før det hørte jeg "Tusen strålende soler" av Kahled Hosseini.
Positivt overrasket.
Mener det var Gisken Armand(?) som leste. Det er ganske avgjørende og hun leser fantastisk godt.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 12:57   #76
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gammel 17-09-11, 19:18   #77
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Standard

Jeg har begynt på Rob Lowes bok. Jeg hadde ikke tenkt å 'lese' en biografi av en såpass 'ung' skuespiller, og ikke trodde jeg at jeg ville synes den var noe. Anmeldelsene jeg leste på audible fikk meg til å tenke meg om da - og jeg angrer så langt ikke. 'og det er forfattaren sjøl som las.'

Har hørt:
Dresden Files 1-4 - Jim Butcher

Gammel 23-09-11, 12:24   #78
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Standard

Rob Lowe har sensurert en del tenker jeg, og helt klart vridd til sin egen fordel her og der, men sånn bortsett fra det så var det en hyggelig og interessant bok å høre på.
Nå som jeg er ferdig med den har jeg gått løs på bok to i trilogien til Guillermo del Toro og Chuck Hogan, The Fall. Jeg håper jeg får tak i siste bok som audiobok også.

Har hørt:
Dresden Files 1-4 - Jim Butcher
Things I Only Tell My Friends - Rob Lowe

Gammel 23-09-11, 22:35   #79
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Standard

Läckberg - "Predikanten"

Gammel 23-09-11, 22:41   #80
Skytte

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Salvadorena av Cecilia Samartin. Har også Mofongo av samme forfatter liggende "på vent". Står på venteliste for å låne Gjenferd, men det kan ta sin tid det var noen hundre foran meg i køen.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.