Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Egne klasser for de flinkeste?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-11, 22:29   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egne klasser for de flinkeste?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Når jeg leser om alle FP-erne som har halvsovet seg gjennom timene mens de løste tredjegradsligninger med venstre hånd, lurer jeg alltid litt på hvorfor jeg aldri møter så flinke elever. Altså, jeg har mange flinke elever med femere og seksere i fleng, men de har aldri gitt uttrykk for at de ønsker egne grupper/oppgaver, eller at de kjeder seg i timene. Selv ikke når de blir spurt direkte. Jeg lurer på om dette er slikt som stort sett er en greie for foreldrene (kult å ha poden i spesialklasse for de flinke?) eller om det først senere, som i voksen alder, går opp for en at man ikke fikk nok utfordringer på skolen.

Jeg tror det er en kombinasjon. Det du sier, eller rettere sagt antyder, kan kanskje forklare litt av det. Men sånn ellers så kan det blant annet komme av at det primært er i grunnskolen dette skjer (du er i videregående, er du ikke?), at det ikke er en veldig stor prosentandel det er snakk om (slik at det er godt mulig du ikke har hatt noen slike elever, uten at det beviser at de ikke finnes), og at det ofte kan være vanskelig for barn å vurdere om deres egen situasjon er (eller burde være) utenfor normalen.

Og så kan det jo hende at du er en så god lærer og skolen din er så god at alle elevene får utmerket oppfølging på sitt nivå. (Eventuelt at du er en så sløv lærer at du ikke får med deg problemene. )

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.