Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du prøvd hasj?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hasj?
Ja, en gang 23 7,49%
Ja, flere ganger 79 25,73%
Nei, og har ikke tenkt det 196 63,84%
Nei, men har litt lyst 6 1,95%
Denne pollen kan du bare røyke opp! 3 0,98%
Deltakere: 307. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-11, 20:04   #41
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du prøvd hasj?!

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Nei, men jeg hadde mulighet flere ganger i ungdomsårene. Men var bare ikke interessert i det hele tatt.

Røyket sigaretter på fest av og til. :vill og gal:

Men har du, Nessie? :nysgjerrig:

Nei. Aldri prøvd, aldri tilbudt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 20:05   #42
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Duh! Jeg bor jo i hippieland, jo!

Nei, men altså - jeg hadde aldri prøvd hasj. Jeg har aldri røyka tobakk, og jeg har vært avholds siden jeg var 20 og drakk lite og sjelden før det. Det var rett og slett ganske utenkelig. Selv om det ble røyka rundt meg i russetid osv.

Jeg har hatt kroniske smerter i elleve år. Og jeg må være forsiktig med smertestillende fordi leveren min fikk seg en trøkk i forbindelse med en gallehistorie for ti år siden. Samtidig som legene er veldig klare på at jeg for å unngå de smertesirklene jeg går inn i bør bruke mer smertestillende enn jeg gjør når jeg begynner å få vondt. Jeg får vondt i bekkenet og så varer det et par dager, men da har jeg spent masse muskler og så har jeg smerter i korsrygg og hofter og lår i ei uke. Og så kom vi hit til hippieland, og så endte jeg opp med en del mer smerter enn vanlig fordi jeg var litt overoptimistisk og gjorde litt for mye en stund, og så gikk jeg til legen. Og lurte på om de hadde noe smertestillende her som ikke var fullt så skadelig for leveren min, som var muskelavspennende og smertestillende og kanskje også litt antiinflammatorisk. Og det hadde de. Jeg gikk ut fra den legetimen med et "medical marihuana"-kort, med tre måneders gyldighet, for å teste ut dette.

I den lille byen vi bor i er det minst åtte utsalg som opererer strengt innenfor "medical marihuana"-regelverket. Noen av dem er fysiske butikker, noen av dem er bare tilbringertjenester. Da kan man sjekke en meny på nett, ringe og bestille og så kommer de innen en time - ellers får du en gratis joint. Da står din friendly dealer Clyde på døra med metallkofferten sin, og kommer inn og åpner opp på kjøkkenbordet. Fjorten forskjellige ting å røyke, tinkturer, kapsler, brownies, chocolate chip cookies, fudge... take your pick! Jeg røyker ikke, men jeg kan spise kaker, altså.

Kort sagt fungerer det fantastisk. Ettersom jeg ikke bruker alkohol, tobakk, kaffe, cola, svart te og lite smertestillende skal det veldig lite til for at jeg får en ganske kraftig effekt. En liten kapsel med økologisk marihuana i kaldpresset økologisk kokosolje, en kvart chocolate chip cookies. Inntas den kvelden jeg begynner å få vondt, så ligger jeg i en stressless og er svimmel og rar i noen timer før jeg legger meg, og neste morgen har jeg bare litt vondt og jeg går ikke inn i den vanlige smertesirkelen. Jeg kan gå på paralgin forte hver dag i sju til ti dager, eller jeg kan ta en kvart cookie én kveld. Det er mindre vanedannende, det virker mot betennelse, og det er så muskelavspennende at de første gangene kunne vi se de vondeste musklene i lårene mine begynne å vibrere før de slappet av.

Jeg hater følelsen av å være full, eller rusa, eller høy. For meg er det en litt kjip bivirkning. Derfor bruker jeg det aldri med mindre jeg må, det ville ikke ramlet meg inn å ta det for "moro skyld". Dvs. en liten dose ca en gang i måneden. Og det lever jeg godt med, og jeg gruer meg til å reise tilbake til Norge og mer smerter og de gamle pillene mine.

Men så er det en helt annen holdning til marihuana her. Jeg har uten tvil sett flere mennesker røyke hasj enn tobakk siden vi kom hit i januar. Og da var jeg ikke engang på 420, dvs. den årlige hasjens dag 20 april oppe på campus, hvor 1500 studenter og professorer sto og røyket kollektivt inne i skauen så tåka lå tungt over trærne. Ulvefars labmøte sluttet tidlig den dagen, for alle, inkludert professoren, skulle jo ut og røyke.

Gammel 20-08-11, 20:11   #43
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Flere ganger. Lenge siden sist, dog.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 20:18   #44
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har aldri forsøkt, og kommer aldri til å gjøre det om det ikke er pga noe medisinsk.
For å forsøke rusen er det helt uaktuelt.
Men jeg har også en bror som er narkoman og det er klart det har litt å si.

På vidregående hadde vi gruppe prosjektoppgave om rusmiddler og min gruppe hadde om Hasj o.l. Det er skremmende hvor farlig det egentlig er.

Gammel 20-08-11, 20:19   #45
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg har aldri forsøkt, og kommer aldri til å gjøre det om det ikke er pga noe medisinsk.
For å forsøke rusen er det helt uaktuelt.
Men jeg har også en bror som er narkoman og det er klart det har litt å si.

På vidregående hadde vi gruppe prosjektoppgave om rusmiddler og min gruppe hadde om Hasj o.l. Det er skremmende hvor farlig det egentlig er.

Ja, hvor farlig ER egentlig hasj?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 20:22   #46
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg ble tilbudt det en eller annen gang på videregående og takket nei. Det fristet ikke da og det frister ikke nå.

Gammel 20-08-11, 20:23   #47
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et par ganger i tenåra. Likte ikke rusen, så jeg så ikke noe poeng i å gjøre det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 20:26   #48
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja.

Gammel 20-08-11, 20:27   #49
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, og har ingen planer om å prøve.

Gammel 20-08-11, 20:28   #50
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei og har ikke tenkt å prøve heller

Gammel 20-08-11, 20:35   #51
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, aldri. Har fått tilbud mange ganger og de fleste av mine venner røyket. Men det fristet ikke dengang, ei heller nå.

Gammel 20-08-11, 20:42   #52
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Ja, endel ganger i studietiden. Men det var ikke helt min greie. Jeg ble i overkant pratsom av det, mens alle andre ble skikkelig sløve, så det var ikke noe gøy.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 20:42   #53
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei og har vel bare fått det tilbudt 1 gang. Var 15 år og var stolt da jeg klarte å si nei.

Gammel 20-08-11, 21:23   #54
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Nei og kommer aldri til å prøve det heller!

Gammel 20-08-11, 21:26   #55
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Et par ganger, men det var overhodet ikke noe for meg. Har ikke prøvd annet en alkohol ellers. Ble dopa ned på byen et par ganger. En gang på GHB og en gang på extacy. Ikke å annbefale det heller.

Gammel 20-08-11, 21:50   #56
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Ikke prøvd, ikke vært fristet til å prøve og aldri blitt tilbudt.

Gammel 20-08-11, 21:51   #57
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Flere ganger. Lenge siden sist, dog.

Når det er sagt, jeg har nettopp vært i Sofienbergparken og det er nesten så man kan si man røyker hasj av å bare være der og inhalere luft på en fin sommerkveld som denne.

Gammel 20-08-11, 21:52   #58
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Nei, det har jeg aldri gjort og aldri vurdert heller.
Egentlig er det helt utrolig at jeg ikke har gjort det.
Var sammen med en fyr, kompis av brodern, i mange år da jeg var yngre. Han røyka som han svamp og hadde ikke bare til eget bruk for å si det sånn.

Gammel 20-08-11, 21:54   #59
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Ja, som 16-17 åring prøvde jeg noen ganger. Ikke noe for meg, og ikke noe jeg kommer til å gjøre igjen.

Gammel 20-08-11, 21:55   #60
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Nei. Og har ingen planer om å prøve heller.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:13.