Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-11, 22:21   #1
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?

Opprinnelig lagt inn av Dalila, her.

På skolen våres får vi beskjed om at vi ikke trenger å søke om det er "bare en ukes sydentur". Mulig holdningene mine er feil, men skolen gir ingen signaler om at jeg må endre meg.

Kjære vene, hva er det for slags skole? Klart man skal søke, og begrunne søknaden skal man også. Rektor KAN innvilge fri, men MÅ ikke. Fullstendig sjokkert over holdningene her.

Opprinnelig lagt inn av Dalila, her.

Da snakker vi forbi hverandre. Gutten min er 8 år... Og jeg tenker 5 dagers fravær.

5 dagers fravær er lett 5-6 norsktimer og omtrent samme antall mattetimer. Jeg blir utrolig opgitt over at foreldre ikke tror det er noen big deal å ta ungene ut av småskoletrinnet fordi pensum der er så enkelt. Ferierende 2.-3.- klassinger står som like store spørsmålstegn som eldre elever når de har gått glipp av gjennomgangene av ett eller flere emner. Det oppstår lett grunnleggende misforståelser som følger eleven en stund, dersom de har mistet en del timer i faget. Det hjelper lite på matteforståelsen at de vet hva hovedstaden og valutaen i Tyrkia er, dersom de har gått glipp av f. eks subtraksjon med låning og veksling.

Skal man ta ungen ut av skolen får man som et minimum sørge for å følge opp arbeidet med det pensumet eleven skulle ha vært gjennom. Det betyr mer enn å gjøre leksene på ukeplanen. Foreldrene må se hva som er målene, og sørge for at barnet lærer seg fagstoffet på en eller annen måte. Dårlig oppfulgte turister stjeler ofte mye undervisningstid fra resten av klassen, de tar fokus fra det læreren og klassen egentlig skulle ha jobbet med, og det er i tillegg utrolig leit for turisten når den sitter i klasserommet og ikke skjønner et plukk av det klassen jobber med, fordi de ikke har vært med på gjennomgang og trening i fagstoffet.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 22:27   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Kjære vene, hva er det for slags skole? Klart man skal søke, og begrunne søknaden skal man også. Rektor KAN innvilge fri, men MÅ ikke. Fullstendig sjokkert over holdningene her.

5 dagers fravær er lett 5-6 norsktimer og omtrent samme antall mattetimer. Jeg blir utrolig opgitt over at foreldre ikke tror det er noen big deal å ta ungene ut av småskoletrinnet fordi pensum der er så enkelt. Ferierende 2.-3.- klassinger står som like store spørsmålstegn som eldre elever når de har gått glipp av gjennomgangene av ett eller flere emner. Det oppstår lett grunnleggende misforståelser som følger eleven en stund, dersom de har mistet en del timer i faget. Det hjelper lite på matteforståelsen at de vet hva hovedstaden og valutaen i Tyrkia er, dersom de har gått glipp av f. eks subtraksjon med låning og veksling.

Skal man ta ungen ut av skolen får man som et minimum sørge for å følge opp arbeidet med det pensumet eleven skulle ha vært gjennom. Det betyr mer enn å gjøre leksene på ukeplanen. Foreldrene må se hva som er målene, og sørge for at barnet lærer seg fagstoffet på en eller annen måte. Dårlig oppfulgte turister stjeler ofte mye undervisningstid fra resten av klassen, de tar fokus fra det læreren og klassen egentlig skulle ha jobbet med, og det er i tillegg utrolig leit for turisten når den sitter i klasserommet og ikke skjønner et plukk av det klassen jobber med, fordi de ikke har vært med på gjennomgang og trening i fagstoffet.

Jeg tenker at det er en selvfølge at man følger opp det som står på læreplanen mens man er borte uansett grunn til fraværet. Men det er mulig jeg er naiv? Gjør ikke folk det? Hvor omfattende det blir avhenger både av elev, klassetrinn og hvilken uke det er snakk om. Da jeg var borte med mine to tre dager i mai var det ikke store jobben, mens jeg hadde ikke påtatt meg det de driver med nå tror jeg. Ikke fordi jeg ikke kunne lært dem det, men fordi det ikke hadde blitt mye til ferie. Akkurat nå er det innlæring av ganske mye nytt for begge to i flere fag, og det er spesielt for eldstemann nye læringsmetoder (må lære å sette opp mattestykker selv, disponere tekst, gjenfortelle tekst på en annen måte, begreper som anførselstegn og sitatstrek og hva disse innebærer... en hel del for en niåring).

Gammel 14-09-11, 22:34   #3
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tenker at det er en selvfølge at man følger opp det som står på læreplanen mens man er borte uansett grunn til fraværet. Men det er mulig jeg er naiv? Gjør ikke folk det? Hvor omfattende det blir avhenger både av elev, klassetrinn og hvilken uke det er snakk om. Da jeg var borte med mine to tre dager i mai var det ikke store jobben, mens jeg hadde ikke påtatt meg det de driver med nå tror jeg. Ikke fordi jeg ikke kunne lært dem det, men fordi det ikke hadde blitt mye til ferie. Akkurat nå er det innlæring av ganske mye nytt for begge to i flere fag, og det er spesielt for eldstemann nye læringsmetoder (må lære å sette opp mattestykker selv, disponere tekst, gjenfortelle tekst på en annen måte, begreper som anførselstegn og sitatstrek og hva disse innebærer... en hel del for en niåring).

Nei, det er visst ingen selvfølge at skolearbeidet blir gjort, og målene fulgt opp. Og hva gjør man, når man står med en unge i klassen som ikke har fått med seg noe som helst av oppstilt subtraksjon, eller divisjon, fordi det var så viktig å få den billige sydenturen? For mange tar slikt både tid, forklaring, konkretisering og grundig oppfølging å få på plass, og har eleven mistet de 4-5 mattetimene akkurat den uka det skulle læres inn, har mange store problemer med å ta det inn igjen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 22:56   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Nei, det er visst ingen selvfølge at skolearbeidet blir gjort, og målene fulgt opp. Og hva gjør man, når man står med en unge i klassen som ikke har fått med seg noe som helst av oppstilt subtraksjon, eller divisjon, fordi det var så viktig å få den billige sydenturen? For mange tar slikt både tid, forklaring, konkretisering og grundig oppfølging å få på plass, og har eleven mistet de 4-5 mattetimene akkurat den uka det skulle læres inn, har mange store problemer med å ta det inn igjen.

Jeg sliter med å se at det skal bli så store langtidsfølger av en uke borte, men det er klart at barna mine har ingen problemer med å henge på slik det er idag, og vi følger opp. Men klart, hvis eldstemann hadde vært borte akkurat nå, hadde det medført langtidsproblemer av den typen som jeg hadde hatt problemer med å unngå ved å følge opp. Det er for mye nytt i for mange fag og nye måter å lære på. Og slik blir det nok mer og mer fremover seg jeg for meg.

Gammel 15-09-11, 09:18   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at det er en selvfølge at man følger opp det som står på læreplanen mens man er borte uansett grunn til fraværet. Men det er mulig jeg er naiv? .

Ja, du er naiv. Folk gjør ikke det. Med "folk" mener jeg 99,9% av de som drar. I mine tilfeller 100%, men siden det står her at noen gjør det, så finnes det vel noen som gjør det.

Jeg hadde faktisk ikke gjort det selv, hvis det var jeg som hadde reist. For er man på ferie er det umulig å gå gjennom samtlige kompetansemål, delmål og emner man er innom i løpet av en hel skoleuke.

De aller fleste gjør ingenting. Noen kjøper en bok på tur og forteller om ferien.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 09:26   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, du er naiv. Folk gjør ikke det. Med "folk" mener jeg 99,9% av de som drar. I mine tilfeller 100%, men siden det står her at noen gjør det, så finnes det vel noen som gjør det.

Jeg hadde faktisk ikke gjort det selv, hvis det var jeg som hadde reist. For er man på ferie er det umulig å gå gjennom samtlige kompetansemål, delmål og emner man er innom i løpet av en hel skoleuke.

De aller fleste gjør ingenting. Noen kjøper en bok på tur og forteller om ferien.

Man får jo ikke fulgt opp det man ikke vet om, men det som står på en ukeplan for 3. klasse nå er i hvertfall fullt mulig å følge opp. Da tenker jeg på å sørge for at de kan det som står som læringsmål der. De lærer sikkert mye annet på skolen i tillegg, men det som står på planen er jo mulig å forholde seg til. 4.-klasseplanen er mer omfattende og mindre konkret, hvert læringsmål inneholder jo en større mengde stoff. For min del betyr det at tiden da det gikk an å tenke at det er greit å få til å følge opp hjemme går mot slutten. Hvordan folk kan ta ungene fri i 2 uker på ungdomsskolen eller videregående er for meg en gåte, da hadde det vært noe veldig spesielt.

Gammel 14-09-11, 22:20   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Likevel skjønner jeg godt at de gjør det sånn. Får noen nei? Dette sparer dem for endel jobb vil jeg anta.

Gammel 20-08-11, 20:57   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta ungene ut fra skolen pga sydentur?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Mitt utgangspunkt er at det er en uting å ta barn ut av skolen for å dra på sydenferie.
Det kan imidlertid være tilfeller hvor jeg ville synes det var greit, men lista mi er høy.

Jeg er også her. Og denne diskusjonen har sannelig kokt her før.

Dersom dere virkelig har vært 2 uker på Mallorca i ferien nå nettopp, og har tatt ut barna for sydentur hvert år tidligere, ville jeg syntes det var helt sprøtt å gjøre det igjen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 20:58   #9
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Ta ungene ut fra skolen pga sydentur?

1 klasse her har ikke vært mye lek. Var annerledes når eldstemann gikk i 1 klasse, da var det mye lek. Men når mellomste begynte i 1 klasse i fjor så var det mer alvor.
Er nesten verre å være borte i 1 klasse, da er jo alt nytt og de lærer nye bokstaver og slikt ofte.

Gammel 22-08-11, 13:25   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er fantastisk at foreldre klager på vedtak om å ikke gi eleven fri eller i det hele tatt vurderer å ta fri når de fraråder det på skolen. Gitt at det er et begrunnet avslag og ikke "her liker vi ikke permisjoner".

Jepp, det er fantastisk. Men egentlig ikke så fantastisk når det som regel er dette som er grunnen. : peker ned:

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg har bestemt inntrykket av at ferien er bestilt før søknaden om fri kommer - så foreldrene reiser med barna uansett hva skolen sier.

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg så det ble en finfin harselas mellom deg og Niobe etter denne her. Så fint at jeg kunne være til hjelp og nytte for dere.

Jeg syns det er et faresignal at en elev har 2-er i alle fag. Og jeg syns det er utrolig trist at din holdning til elever med bare 2-ere er "det bare er slik" eller "Per har ikke mer evner".

Selvsagt er det et faresignal at en elev har to i alle fag, og som regel er det elever med høyt fravær har dårlige (eller ingen) karakterer over hele linja, og vi fraråder dem derved å reise bort og få enda mer fravær. Grunnen til harseleringen var at jeg synes innlegget ditt var ganske dumt, noe jeg tydeligvis ikke var alene om å synes... Det synes jeg forresten dette : peker opp: også er. Når jeg skiver at vi fraråder elever med dårlige karakterer å reise, har det ingenting med holdninger til elevene å gjøre, det handler om å forholde seg til en arbeidsinnstruks, om å være ansvarlig. Jeg applauderer ikke sekserelevenes ferieturer heller, det tror jeg da har kommet tydelig nok fram. Nei, nå må jeg stikke, men først skal jeg rødprikke deg. :infårmerer:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 18:59   #11
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Selvsagt er det et faresignal at en elev har to i alle fag, og som regel er det elever med høyt fravær har dårlige (eller ingen) karakterer over hele linja, og vi fraråder dem derved å reise bort og få enda mer fravær.

Nøyaktig hvorfor skal de ikke reise bort? Hvor godt kjenner du egentlig elever som har høyt fravær? Det slår deg ikke at det kanskje er slik at de har falt av i fagene, ikke har noen som helst mulighet til å komme seg opp igjen, og at det å bare sitte på en stol på skolen for å unngå fravær rett og slett kan være svært demotiverende og fullstendig ødeleggende for selvfølelsen? Nei? Dessuten var utgangspunktet ikke elever med høyt fravær kontra elever med lavt fravær. Det var elever med 2-ere kontra elever med 5-ere. Du har prøvd å dreie det over til en fraværsdiskusjon.

Forøvrig tenker jeg at det å unngå fravær ikke er et ideal i seg selv. Poenget må jo være å unngå fravær fordi man skal lære noe. Har man 2-ere i alle fag, ja så trenger man garantert hjelp til å komme seg videre. Jeg har vansker med å forestille meg at den hjelpen er å få avslag på en søknad om fri fordi "Per har for dårlige karakterer". Slikt vil i tilfelle virke demotiverende.

Grunnen til harseleringen var at jeg synes innlegget ditt var ganske dumt, noe jeg tydeligvis ikke var alene om å synes...

Dere var to som harselerte. I ettertid har det kommet flere som er uenig med deg.

Det synes jeg forresten dette : peker opp: også er. Når jeg skiver at vi fraråder elever med dårlige karakterer å reise, har det ingenting med holdninger til elevene å gjøre, det handler om å forholde seg til en arbeidsinnstruks, om å være ansvarlig. Jeg applauderer ikke sekserelevenes ferieturer heller, det tror jeg da har kommet tydelig nok fram.

Men du syns det er mer greit. Der mener vi altså rett og slett forskjellige ting. Jeg syns ikke karakterer skal være avgjørende for ferie. Jeg syns det er hårreisende å forfekte et slikt syn. Da syns jeg i tilfelle det er mer riktig å gi beskjed om at hvis man har så-så mye fravær, så får man ikke karakterer. Så får eleven (jobber ikke du i videregående skole?) rett og slett ta konsekvensen selv.

Forøvrig: Hvilken arbeidsinstruks er det du jobber etter som antyder at karakterer skal være med på å bestemme om en elev skal få fri eller ei?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 14:52   #12
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes forresten også det vil være vanskelig om skolene skal styre permisjonssøknader ut i fra hvor skoleflinke barna er.
Om to vennefamilier har bestilt sydentur sammen så skal det ene barnet få fri fordi han er så flink, mens den andre ikke får fri fordi han sliter på skolen?
Jeg tenker at skoleflinkhet i minst mulig grad bør være styrende. Jeg skjønner at konsekvensene av å være borte kan være mindre for den ene enn for den andre, men jeg synes ikke det er OK å ha slike kriterier.

Jeg derimot synes det er helt ok og fullstendig logisk at det er mindre problematisk å ta ut et barn der det ikke har vesentlige akademiske konsekvenser.

Å ta ut et barn som sliter på skolen er helt uakseptabelt, med mindre det er for ekstra oppfølging.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 14:58   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg synes ikke at en sydentur bare for at mor og far skal kose seg i sola skal være god nok grunn til å ta ungene ut av skolen. Er det helsemessige årsaker til turen, kan jeg være tilbøyelig til å synes at det er ok en gang i blant.

Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 15:08   #14
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg syns at man helst skal unngå å ta ungene ut av skolen hvis man ikke må (har vokst opp med lærermamma). Mannen syns det er helt greit. Vi har hatt noen diskusjoner for å si det sånn.

Ja, og her synes jeg at de forskjellige holdningene til deg og mannen din bærer preg av at du har vokst opp med lærer-mamma, dvs. du hadde MYE ferie sammen med moren din under oppveksten vil jeg anta. Du ser altså ikke helt problemet fordi som ikke hadde det sånn. Du hadde fri hver skoleferie og mamma hadde fri hver skoleferie.
Hadde du vokst opp med skiftarbeidende alenemamma som ikke hadde mulighet til å få ferie i skoleferien, så ville antakelig holdningen båret preg av det, og vært litt annerledes.

Gammel 22-08-11, 15:20   #15
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ja, og her synes jeg at de forskjellige holdningene til deg og mannen din bærer preg av at du har vokst opp med lærer-mamma, dvs. du hadde MYE ferie sammen med moren din under oppveksten vil jeg anta. Du ser altså ikke helt problemet fordi som ikke hadde det sånn. Du hadde fri hver skoleferie og mamma hadde fri hver skoleferie.
Hadde du vokst opp med skiftarbeidende alenemamma som ikke hadde mulighet til å få ferie i skoleferien, så ville antakelig holdningen båret preg av det, og vært litt annerledes.

Ikke nødvendigvis, jeg vokste opp med foreldre som var selvstendig næringsdrivende fram til jeg var ca 12 år, da var det uaktuelt med sommerferie hver eneste sommer, jeg var vant til foreldre som jobbet mye både før jul, før 17. mai og på sommeren. Enkelte sommere var jeg på ferie sammen med mamma og broren min sammen med pappa, men noen familieferie var det aldri snakk om. Og min holdning er jo likevel at jeg ikke syns det er greit å ta ungene ut av skolen i hytt og pine.

Gammel 22-08-11, 21:22   #16
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

. Og min holdning er jo likevel at jeg ikke syns det er greit å ta ungene ut av skolen i hytt og pine.

I hytt og pine høres ganske ofte ut.

Gammel 22-08-11, 21:24   #17
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Foreløpig så liker jeg ikke tanken på å ta Lille ut av skolen med mindre jeg må.
Jeg er preget av å ha vært mye syk i oppveksten, med tilhørende stort fravær. Og selv om jeg var skoleflink er det ikke enkelt å hente inn igjen det man har gått glipp av.
Men selvsagt, hvis det er noe veldig spesielt så kan jeg nok være tilbøyelig til å vurdere det i diskusjon med skolen.

Gammel 23-08-11, 20:50   #18
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

I hytt og pine høres ganske ofte ut.

For meg er det et utrykk som ikke nødvendigvis er ganske ofte, men mer på upassende tider.

Gammel 22-08-11, 15:31   #19
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Nja, mulig det. Eller at jeg har vokst opp med holdningen om at skole er det viktigste i verden. Og hun hadde bare fri hele sommeren når jeg var veldig liten, hun jobber som noe annet nå, men fortsatt med skole. Mannen er vokst opp med hjemmeværende mamma, så han har jo også hatt lange ferier med moren sin.

Dessuten har mamma sagt at om jeg tar ungene ut av skolen for å dra til syden så blir jeg gjort arveløs.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 15:44   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg derimot synes det er helt ok og fullstendig logisk at det er mindre problematisk å ta ut et barn der det ikke har vesentlige akademiske konsekvenser.

Å ta ut et barn som sliter på skolen er helt uakseptabelt, med mindre det er for ekstra oppfølging.

Det kommer an på hvem som sier nei synes jeg. Foreldrene til et barn som sliter og trenger tiden på skolen bør jo ikke ta barnet ut av skolen, det er klart. Med mindre det er klare indikasjoner helsemessig eller faglig på at det er verdt det likevel. Og skolen bør helt klart fraråde det. Men skolen bør ikke bruke skoleflinkhet som et hovedkrierium hvis de skal velge å avslå eller innvilge en søknad, det blir veldig feil. Mengde fravær fra skolen derimot, som ofte er noe som går hånd i hånd med labert resultat, synes jeg godt kan være grunn til avslag.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.