Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor stor andel av tøyet som vaskes, tørkes i tørketrommel?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor stor andel av tøyet som vaskes tørkes i tørketrommel?
Har ikke tørketrommel tilgjengelig 34 21,66%
Nesten ikke noe 5 3,18%
1-20 % 34 21,66%
21-40 % 14 8,92%
41-60 % 24 15,29%
61-80 % 20 12,74%
Stort sett alt 25 15,92%
Que? 1 0,64%
Deltakere: 157. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-11, 21:21   #21
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor stor andel av tøyet som vaskes tørkes i tørketrommel?

Jeg tromler så å si alt, bortsett fra skjorter og annen 40 graders vask til meg og mannen.

Gammel 18-08-11, 21:22   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe undertøy, sokker og kluter. Ting jeg ikke gidder å henge opp. Regner det tromler jeg håndklær og sengetøy også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 21:24   #23
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det aller meste går i trommelen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 21:30   #24
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Vanligvis bare 60- og 90-gradersvask. Nå er det unntakstilstand her, så vi tromler alt som tåler det. Det merkes på strømregninga, ja.

Gammel 18-08-11, 21:30   #25
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det meste!
Vår tørketrommel må være veldig skånsom, for jeg har aldri oppdaget at klær har krympet eller blitt slitt...
Mannen kjører sine skjorter der også, på eget strykeprogram. Henges de på henger rett etter de er tatt ut ser de nystrøket ut.
Dyner og puter "må" i trommelen, de mister helt fasongen uten. Det samme med kosebamser! Og joggesko og andre tøysko tørkes på et blunk.
Må sies at vi har dårlig med tørkeplass...

Det som ikke tromles er vel ull, impregnerte klær, regnklær og bunadskjorta mi.

Gammel 18-08-11, 21:32   #26
Amic@
Tobarnsmor :)

Amic@ sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sengetøy (til nesten tørt), håndklær, undertøy og sokker, mannens jobbklær (håndklær), mye av de smås klær (syns de blir mykere) samt at jeg ofte kjører andre klær i ca 10 minutter for å glatte de, da ser de nesten strøket ut

Så jeg bruker trommelen mye og hadde ikke klart meg uten!

Gammel 18-08-11, 21:33   #27
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Håndklær, sengtøy, undertøy og dongeri.
Bruker den også til dunjakker, dyner og puter.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 21:35   #28
Evita
Superduperaktiv

Evita sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Håndklær og sengetøy. Tromler også jeans en gang i blandt, synes de holder fasongen bedre da.

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 21:39   #29
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke tørketrommel.

Om jeg hadde ville jeg tromlet håndklær og sengetøy om vinteren og når det regner hele sommeren, sånn som i år.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 21:41   #30
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tromler omtrent alt, og har gjort det de siste årene siden jeg flyttet i leilighet hvor vaskerommet er i kjelleren.

Før, når jeg hadde vaskerommet rett ved stua, pleide jeg som oftest å tromle klær i kanskje ti minutter og så henge dem på tørkestativet ved siden av, der de tørket på kort tid siden de ble hengt opp varme. Sengklær og håndklær pleide jeg tromle helt tørt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 21:42   #31
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Alt minus pene kjoler, dongeri og ull.

Gammel 18-08-11, 21:43   #32
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svarte Que selv om jeg skjønner spørsmålet, for ingen alternativer passer. Vi tromler alt, men vi tromler jo ikke alt tørt. Noe tromles helt tørt, som håndklær og slike ting, mens andre ting kjøres på glatting for at det ikke skal bli så krøllete. Det skjer svært sjelden at ting henges opp rett fra maskinen. Det er jo bare skrukk. Alt glattes, i det minste. Opplever ikke at det ødelegger tøyet. Det blir glatt og henges deretter opp på hengere til tørk. Da ser det jo nystrøket ut.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 21:45   #33
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det blir glatt og henges deretter opp på hengere til tørk. Da ser det jo nystrøket ut.

Que? Kanskje jeg må sjekke min trommel litt nøyere...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 21:49   #34
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Håndklær, sengetøy, vaskekluter o.l.
Om sommeren tørker jeg sengetøy ute, jeg liker egetlig ikke når det har vert i trommelen for da er det for mykt..

Gammel 18-08-11, 21:50   #35
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Que? Kanskje jeg må sjekke min trommel litt nøyere...

Ja, altså, jeg henger det jo ikke opp inni trommelen!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 21:51   #36
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

20-30 % kanskje. 60 og 90 graders vask, dvs. undertøy, sengetøy og håndklær. Av og til tørker også dette på snora, så det er neppe mer som som går i trommelen, heller mindre.

Gammel 18-08-11, 21:51   #37
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Svarte 61-80 %, her går mye i trommelen for tiden. Ikke ull og finvask selvsagt, men alt av sengetøy, håndklær, undertøy, sokker, babyklær, gulpekluter, etc. etc. Det blir ekstra mye nå som vi har liten baby og mye vask, så det gjør litt vondt i miljøsamvittigheten min, men vi har liten tørkeplass også, så da blir det sånn akkurat nå.

Gammel 18-08-11, 22:06   #38
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vil tro det er ca 20-30% som tørkes i trommelen. Dt er stort sett undertøy og håndklær, resten tørkes på snor.

Gammel 18-08-11, 22:10   #39
Heddamor

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Så og si alt. Har ikke vaskerom, så noe annet hadde vært utenkelig etter at vi fikk barn og hauger med klesvask.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 22:12   #40
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Bruker skjelden/aldri tørketrommel om sommeren. Om vinteren går håndklær i den.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:53.