Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Vår forbrukerhverdag

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-11, 21:42   #11
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vår forbrukerhverdag

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Ofte tror jeg foreldre legger listen veldig høyt med den førstefødte, og så ender det opp med overload etter hvert som det kommer flere barn, og det blir mer rot, mindre tid og mindre penger. For å sette det litt på spissen har jeg sett mange ivrige nybakte foreldre som synes fin pakkekalender er sååå koselig å lage istand, men som etter noen år og flere barn hater konseptet.

Der har du meg. Jeg tenkte endel på det da jeg leste denne tråden også, men klarte liksom ikke helt å sette ord på det. Ikke for det, jeg er ikke der at jeg hater riktig enda, men det aner meg at det kan komme. Akkurat nå syns jeg det er kjempestas at toåringen har oppdaget Sabeltann, og hun har fått sjørøverflagg og kikkert. Jeg måtte virkelig legge bånd på meg selv for ikke å kjøpe mer, men heller skrive det ned og tenke at det kanskje er vel så stas til jul.. Alt dette småtteriet, det koster jo liksom ingenting heller, det er så lett å bare ta det med, det velter jo ikke budsjettet. Men jeg ser stadig tydeligere at vi skaper et lite forbruksmonster om ikke vi snart tråkker på bremsen. Det er skremmende.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.