Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor ofte skifter du håndkle på toalettet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor ofte skifter du håndkle på badet?
Hver dag 21 15,67%
Annenhver dag 23 17,16%
To ganger i uken 45 33,58%
Hver uke 37 27,61%
Annenhver uke 8 5,97%
En gang i måneden 0 0%
Sjeldnere 0 0%
Deltakere: 134. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-11, 11:22   #41
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte skifter du håndkle på badet?

Opprinnelig lagt inn av Ami, her.

Etter behov. Man kjenner fort når de er på tide å skifte ut.

Det gjør ikke jeg. Aller helst vil jeg ha rent håndkle hevr gang jeg skal tørke hendene. Det er kanskje derfor jeg skifter hver dag.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 11:30   #42
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Du spør om håndhåndklær, ja? Som man bruker etter håndvask? Ikke dusjhåndklær?

Ja.

Opprinnelig lagt inn av DM i første innlegget

Så nå lurer jeg på hvordan ståa er her på FP. Hvor ofte skifter dere på håndkledet man tørker seg i når man vasker seg etter å ha vært på toalettet?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det gjør ikke jeg. Aller helst vil jeg ha rent håndkle hevr gang jeg skal tørke hendene. Det er kanskje derfor jeg skifter hver dag.

Jeg så noe genialt på et privat legekontor jeg var innom en gang: De hadde en kurv med brettede kluter til å tørke seg med når man hadde vasket seg, og en annen kurv på andre siden av vasken til å legge de brukte klutene. Jeg ble nesten litt fristet til å gå for samme løsningen selv.

Gammel 15-08-11, 11:32   #43
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Oi - Er visst sluskete her, og skiftar ein gong i veka. Våte handkle blir hengt til tørk og brukt på nytt. Vi vaksne dusjar ca. annakvar dag, og handkle blir altså brukt 3-4 gonger før dei blir vaska. Er jo alltid tørre da, sjølv om dei er brukt før. Føles ikkje som skitne... Handkle til hender blir bytta to gonger i veka ca.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 11:32   #44
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ved behov - sånn omtrent en gang i uka, hvis vi ikke har besøk. Siden det stort sett bare er meg, eller ingen, hjemme på dagtid brukes det ikke voldsomt mye.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 11:35   #45
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg jobber hardt med å få familien til å bruke samme dusjhåndkle litt mer enn én gang jeg.

Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 11:43   #46
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte skifter du håndkle på toalettet?

Når jeg husker det.
På gjestebadet: trolig ukentlig.
På badet: dusjhåndklær blir byttet etter noen gangers bruk.
Håndklær til å tørke hender blir byttet etter behov. Vi er nok en dusje-familie snarere enn en "vaske seg"-familie.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 12:00   #47
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har kun en do i huset på et eget toalettrom og der byttes håndhåndkle 2-3 ganger i uka.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 12:34   #48
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Det er ikke første gangen dette tas opp her på FP.

I en travel hverdag hvor alle er i jobb, barnehage og skole tar det nok noen dager mellom hver gang vi skifter. Selv har jeg en tendens til å ikke tørke meg på håndkleet av samme grunn som en del av dere andre bytter ofte.

Gammel 15-08-11, 12:42   #49
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Skifter flere ganger for dag.

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 13:14   #50
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

På gjestetoalettet har vi en kurv ved vasken med sånne vaskekluter fra ikea pent brettet sammen og en større kurv til brukte som står under vasken.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 13:36   #51
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høh, den der vaskekluter til å tørke hendene hørtes ikke dumt ut. Mon tro om vi kunne lære storebror til å gjøre det da. Han vasker seg og tørker seg, det er ikke det, men jeg lurer på om det vil gå greit å ha en kurv for rene og en for brukte kluter.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 15:12   #52
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

På gjestetoalettet har vi en kurv ved vasken med sånne vaskekluter fra ikea pent brettet sammen og en større kurv til brukte som står under vasken.

Sånn har jeg sett på enkelte restauranter og det virker genialt. Men jeg ville vært nødt til å vaske 40 vaskekluter daglig, så jeg tror ikke jeg kommer til å gidde.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 15:20   #53
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Det kommer helt an på hvor mange unger som løper inn og ut her, om vi har besøk osv. Ofte forsvinner håndkleet fra knaggen sin for å bli brukt til noe annet før det kvalifiserer til å bli byttet ut. Dvs, det havner på gulvet, brukes til å tørke opp vannsøl osv. Hvis ikke bytter jeg de vel 1-2 ganger i uken,

Gammel 15-08-11, 17:09   #54
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Det kommer helt an på hvor mange unger som løper inn og ut her, om vi har besøk osv. Ofte forsvinner håndkleet fra knaggen sin for å bli brukt til noe annet før det kvalifiserer til å bli byttet ut. Dvs, det havner på gulvet, brukes til å tørke opp vannsøl osv. Hvis ikke bytter jeg de vel 1-2 ganger i uken,

Slik er det her også

Gammel 15-08-11, 18:30   #55
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På gjestedoen: en gang i uka eller oftere ved behov (jeg sjekker alltid før vi får gjester). På vårt bad skiftes håndklær ved behov. Som som regel betyr daglig.

Gammel 15-08-11, 19:25   #56
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ved behov, aner egentlig ikke frekvensen, jeg tar det bort når jeg synes det er møkkete.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 23:19   #57
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Sånn har jeg sett på enkelte restauranter og det virker genialt. Men jeg ville vært nødt til å vaske 40 vaskekluter daglig, så jeg tror ikke jeg kommer til å gidde.

Det var paa restauranter jeg saa dette og fikk ideen. Vi har tre toaletter og det er bare paa gjestetoalettet vi har det slik. Vi bruker jo det toalettet vi, ogsaa, men ikke saa mye som vi bruker de to andre. Paa de to andre toalettene har vi haandklaer som skiftes ca. to ganger i uken.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 23:39   #58
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke peiling. Noen ganger flere ganger om dagen andre ganger går det et par dager. Det spørs veldig på bruken.

Er jeg alene hjemme så skifter jeg ikke håndkler daglig på begge toaletter. Er det mange gjester i hus, bytter jeg ofte, spesielt om de er fuktige.

Ser jo på håndklevasken at det er vesentlig omløp.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 00:31   #59
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Daglig. Vi bruker kun hvite håndklær og med tre små barn så ser de fort brukte ut. Bytter også alltid før gjestebesøk.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 10:00   #60
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hver uke, og oftere hvis behov. Nå om sommeren blir det spesielt mye vask av skitne små fingre så da byttes det oftere.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:20.