Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Reima eller PoP vinterdress?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-11, 23:13   #301
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Testvinner Foreldre&Barn, 2008 Coop, 2009 Coop og 2010 Didrikson.
http://www.tv2.no/underholdning/hjel...r-2269161.html

http://www.klikk.no/foreldre/foreldr...icle505209.ece

http://www.dagbladet.no/2010/09/27/t...else/13586211/

Reima, POP og Molo får alle bunnplassering et eller annet sted. T2H har jeg aldri sett i en test. Og merkes testresultater varierer fra år til år.

Jeg har kun hatt dyre dresser, flere kjøpt på salg. Jeg har to tette så alle str kommer til nytte. Jentene liker dressene, for de er det viktig at de er lette å ta på seg og at de er lilla eller rosa. Troll dress med avtagbart for ble protest.

Dressene brukes av to barn, vaskes så lite som mulig og etterimpregneres. Det er dress igjen å selge til halv pris.

Coop Friends vinterstøvler skal testes i år, en tilbudsglad slektning fikk de til 50,- pr par.

Gammel 14-08-11, 23:15   #302
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

De som er dumt med de testene er jo at de ikke tar med bevegeligheten/vekt i dressen, for meg er det viktig. Jeg vil ikke ha stor og tung dress til poden.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 00:30   #303
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

En skal heller ikke glemme at selv om en dress var langt nede på listen ett år, så er det langt fra sikkert at det samme gjelder året etter. Som sagt jeg har Reimatec+ på absolutt topplassering! Jeg har forsøkt mange dresser gjennom årene.
Synd de er så kostbar. Jeg har likevel skaffet meg en for kommende vinter. (kjøpte den brukt her inne)

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 00:31   #304
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har ulike krav til de minste som ikke sier fra om de blir våte og kalde, barnehagebarn som er ute hele dagen i utegruppe og skolebarn som bare er ute et par timer om dagen og som kan si fra om de blir våte eller kalde. De minste må ha vanntett og bevegelig. Utegruppebarna må ha yttertøy av toppklasse, det må være både slitesterkt, vanntett og bevegelig samt lett å få av og på. Mens skolebarna kan greie seg med "greit nok".

Forsåvidt enig i dette, men her kjører vi på med yttertøy av toppklasse også etter at ungene har begynt på skolen. Blir de våte tidlig på dagen, er det kjipt å ha på seg vått yttertøy senere på dagen.
Og i helgene er de mye ute og baser i snøen.

Eldstejenta som går på ungdomsskolen har ikke like stort behov, all den tid hun ikke lenger baser i snøen. Men hun får iallefall en vanntett jakke/bukse hun også, om det ikke blir brukt hver dag på skolen, så trenger hun det f.eks i slalombakken

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 00:35   #305
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

En skal heller ikke glemme at selv om en dress var langt nede på listen ett år, så er det langt fra sikkert at det samme gjelder året etter. Som sagt jeg har Reimatec+ på absolutt topplassering! Jeg har forsøkt mange dresser gjennom årene.
Synd de er så kostbar. Jeg har likevel skaffet meg en for kommende vinter. (kjøpte den brukt her inne)

Jupp, Reimatec+ er på absolutt førsteplass hos oss også, etter å ha testet mange merker som Jonathan, Rasavil, TTH, vanlig Reimatec, Legotec og Hellytec samt Troll.

Blir spennende å se om Isbjørn, som vi prøver i år, svarer til forventningene .

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 00:37   #306
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

De testene tar jeg med ei klype salt, egentlig, stoler mer på f.eks at de i barnehagen sier at Reimatec+-dressen er den beste de har vært borti. Dressen hang aldri i tørkeskapet når jeg hentet, den var jo ikke våt gjennom. Når det begynte å smelte, måtte alle de andre ungene ha regnbukse utenpå dressen, det måtte ikke mi jente. Sånt er viktig når jeg handler.

Hvordan gikk det forresten med Didriksson-dressene i fjor, var det ikke flere her som kjøpte dem?

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 00:41   #307
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg tar også de testene med en klype salt altså.

Jeg stoler også på de ansatte i barnehagen poden går i, de er ute hele dagen annenhver uke og da trener man skikkelig klær og de sier fra om hva de mener er bra og ikke,

Vi er foreløbig mest fornøyd med Troll, så får vi se i år hvordan Ticket og Isbjørn dressene er.

Gammel 15-08-11, 00:42   #308
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reimatec+-dressene er de som har holdt best for store unger her i gården også.

Gammel 15-08-11, 00:59   #309
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Her er også Reimatec+ den beste vi har prøvd hittil. Hvis ikke den nye holder mål i slitestyrke og vanntetthet, eller hvis vi får behov for en dress til (har alltid hatt to) blir det en ny Reimatec+.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 00:25   #310
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Da har jeg vært på ny runde i ettermiddag og sett på dresser. Fortsatt hadde de ikke Kapp Ahl sin i hverken 98 eller 104, men skal sjekke i byen i morgen. Så også på Lindex sin igjen, men den er stiv. Name it sin var fin, men tung og er blitt dyr, rundt 860 kr for vanlig modell nå. TTH liker jeg enda. Reima tec i babymodell virket veldig stor, lurer på om de har endret på str i år? Fin, men tynt stoff, så tror den utgår til 1100 kr. Vil sjekke ut Skogstad når de kommer inn, men tror de også er litt stive og tunge til en 3-åring. I morgen skal jeg sjekke POP.

Hvilke andre merker finnes? Skal også se på bergans til ham. Er det noen som kjøper Troll enda? Husker de ikke var så vanntette for en tid tilbake, mange var misfornøyde, men det har kanskje endret seg? Han passer troll godt.

Kravet er aller helst glatt for og høy vannsøyle da den også brukes som regntøy.

Gammel 20-08-11, 00:28   #311
Chablis
Drømmer

Standard

Vi har ikke hatt Troll i år, men de andre årene, vi har vært fornøyd.

Jeg kan sjekke om de har Kappahl dressen i rett str her da.

Gammel 20-08-11, 00:31   #312
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skrik ut om hva du finner ut om Bergans da. Jeg er spent.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 01:00   #313
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Vi har ikke hatt Troll i år, men de andre årene, vi har vært fornøyd.

Har hatt 6 eller er det 7 trolldresser og likt alle. Hatt med fast for, løst for og prinsessetroll vårdress. Alle har holdt tett. Usikker på om han må ha 98 eller 104. Den forrige han hadde var i 92, men nå er den for liten, for kort på ermene. Den kan jo kanskje kjøpes litt stor og snurpes inn slik at den kan brukes en stund. Årets så fine ut, så jeg må vel innom Baby Shop og se om de har fått dem.

Gammel 20-08-11, 01:01   #314
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Skrik ut om hva du finner ut om Bergans da. Jeg er spent.

Har sett dem på bergans på facebook, nokså like vårdressene. Tipper de kommer i butikk snart.
Ser slik ut til gutt

1000 kr

1400 kr.

Gammel 20-08-11, 01:09   #315
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Så Bergans på butikken i går, eller var det høstdress?
Vi har prøvd Troll en gang, og aldri igjen dessverre.
Har vært veldig fornøyd med POP dressen vi har hatt. Den er brukt i 4 sesonger mener jeg (arv) og er fortsatt tett, varm også selvfølgelig. I år tester vi ticket.

Gammel 20-08-11, 01:14   #316
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var på pop i dag, og de nye fargene var ikke verst altså! De hadde fått petroleum høstsett, lik isbjørn sin.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 01:55   #317
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Det todelte settet i petrol er kjempefint ja. Skulle ønske de hadde dress i samme farge.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 02:38   #318
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kjøpt KappAhl-dresser til ungene i år. Fikk begge to med 25% avslag da de hadde et slikt tilbud nettopp. Synes de virka litt små i str. Endte opp med 110 til han på en meter og 116 til hun på 110 cm. De virka også ganske smale, men det passer i grunnen mine unger greit.

Gammel 20-08-11, 11:15   #319
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Kjøpt en Reimatec+ på SALG, kom på rundt 1200 kr, str 116 og spent på om den blir altfor stor. Fin er den ikke, men den er jo så god.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 11:16   #320
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Går du for praktisk istedenfor estetisk Teflona? Nå skuffer du.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.