|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Sånn innimellom lurer jeg på hvorfor jeg gidder å lage middag siden ungene ikke spiser noe særlig likevel, men jeg tenker at det nok kommer seg etterhvert, så tilbudet skal de få, også håper jeg at de spiser etterhvert. Men jeg lager ikke nødvendigvis middag med potet/pasta/ris hver eneste dag. Dvs potet har vi nesten aldri siden de ikke er veldig glade i det og ikke spiser det.
|
|
|
|
#42 |
|
I mål
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?
Men det er jo grønnsaker det? Kan du ikke bare servere det ved siden av middagen da? Vi har veldig ofte rå grønnsaker i skåler ved siden av det aller mest. Det eneste vi koker er egentlig brokkoli og blomkål, stort sett. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men hvorfor skal jeg lage varm mat ved siden av som går rett i søpla? Da tenker jeg, skikkelige middager lørdag og søndag å noe lett ala taco på fredager evt.... å disse tipsene som jeg har fått her har vært til stor inspirasjon. Hilsen frøken matlei
|
|
|
|
#44 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Hva tenker du på som skikkelig middag, egentlig?
|
|
|
#45 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Nei, det kunne ikke fungert her. Når barna kommer hjem fra skolen så er første spørsmål: hva skal vi ha til middag mamma, tar det laaaaaang tid? |
|
|
|
|
|
#46 |
|
maler
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Ting som fint kan være middag hos meg en travel ukedag:
|
|
|
#47 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Hva med å ha brødmat eller suppe til middagstiden og kald middag til kveldsmat, som for eksempel omelett og røkelaks eller kald laks. Kan også ha kald skinkeskalker, som gjerne koster mindre enn påleggsskinke.
|
|
|
|
#48 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Kunne aldri skippet middag, nei
|
|
|
#49 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Om de da ender med å spise brødmat/kornblanding hele dagen, så ville jeg heller gjort motsatt. Satt hardt mot hardt - prøvd å finne noe slags middag de kan spise og heller kuttet ned på brød og korn - så de var sultne. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Vi har kuttet middagen en dag i uka siden vi kommer hjem halv fem og tre av oss skal ut igjen kvart over fem. Da blir det skiver, ostesmørbrød eller omelett, funker helt fint! Synes ellers middagen er et OK samlingspunkt, og alle sammen liker et varmt måltid i løpet av dagen, derfor kommer vi nok ikke til å kutte ut mer enn den ene dagen. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
I mål
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?I mitt hode er ostesmørbrød/omelett en helt grei middag. Det blir noe helt annet enn å ha nok et klassisk brødmåltid, for ikke å snakke om frokostblanding, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Ja, middager kan være så mye. Det fins mange alternativer, men jeg tror ikke nødvendigvis det blir så mye billigere med kald mat om man skal oppfylle de samme kravene til næringsinnhold. Det gjør man ikke med brødskiver eller frokostblanding. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Det tror ikke jeg heller, men maten blir kanskje spist. Så trenger man ikke å servere kveldsmat kort tid etterpå.
|
|
|
#54 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Skjønner litt hva du mener også. Ungene her spiser alltid så lite til middag. Nå i sommer vil de helst bare løpe ut med en gang de kommer hjem at de ikke har tid å spise middagen. Så er nesten som jeg vuderer å heller bare gi de noe lett mat, også heller gi middag til kvelds.
|
|
|
|
#55 |
|
Off the map.
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Hvis det ikke hadde vært for at mannen elsker middag, så hadde det nok sett mye enklere ut hos oss.
|
|
|
#56 |
|
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Jeg har ingen problemer med å kutte middag når det kun er jeg som er hjemme, men i forhold til barna er det ikke aktuelt bortsett fra i de tilfellene hvor tidspresset gjør at det ikke er mulighet for kokkelering. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Hos meg ville det ikke vært naturlig å kutte middag i sin helhet, men i perioder har jeg vurdert å bytte om på kveldsmaten med middagen. Barna er ofte mette når de kommer fra SFO/barnehage i 16-16.30 tiden. Da er det bedre å utsette middag til 19-20 og heller spise en skive/frukt hvis de er sultne rett etter de kommer hjem. Jeg har hatt god erfaring med dette.
|
|
|
|
#58 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Nei, jeg tror ikke det hadde vært aktuelt å kutte middagen på fast basis. Innimellom kan vi spise fiskekake på brødskive, stekte egg osv, men ikke på daglig basis. Snuppa er småspist, og spiser knapt middag, men hun får i seg altfor mye brødmat dersom vi kutter middagen. For å få i henne ekstra proteiner, sender jeg også gjerne med fiskekake, karbonade, kokte egg osv i frokostmatpakken til barnehagen. Grønnsakene jobber vi fortsatt med.
|
|
|
#59 |
|
Søt og rar
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Nei.
|
|
|
#60 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Vi kunne ikke kuttet ut skikkelige middager. Vi spiser ganske mye fisk hver uke og jeg kan ikke skjønne åssen vi ellers skulle fått det i oss. Middag og kveldsmat er de eneste måltidene som spises hjemme i ukedagene.
|
![]() |
|
|