Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er det til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-07, 19:57   #2181
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Crispies med potet, raspet gulrot og tzatziki.

Hva er crispies? :undre:

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv  
Gammel 13-03-07, 19:59   #2182
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

I dag var det Kjøttdeig + sursøtsaus + ris = mannen lagde middag.

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 13-03-07, 20:05   #2183
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Hjemmelaget pizza, og det er alltid populært Men, jeg glemte "grønnsakalibiet".

Virra er ikke aktiv  
Gammel 13-03-07, 20:26   #2184
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Hva er crispies? :undre:

En slags fiskepinnevariant, bare mye bedre. Steker de i ovnen, så det er superlettvint. (Jeg er ikke noe særlig på kjøkkenet..)

dharma er ikke aktiv  
Gammel 13-03-07, 21:09   #2185
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De ble kjøttpølser, potet- og gulrotstappe med hvitløk, og smørdampet savoykål. Og to små biter brokkoli til Lillegutt (jeg regnet med at det var lettere å få ham til å spise det enn kålen, og det viste seg å slå til).

Gammel 13-03-07, 21:11   #2186
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

De ble kjøttpølser, potet- og gulrotstappe med hvitløk, og smørdampet savoykål. Og to små biter brokkoli til Lillegutt (jeg regnet med at det var lettere å få ham til å spise det enn kålen, og det viste seg å slå til).

Brokkoli er en hit her i huset også.

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 13-03-07, 21:24   #2187
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

I dag hadde jeg sen middag alene etter å ha vært med storesøster på svømming. Lagde ratatouillen som Madam Min la inn oppskrift på i Kolonihage-tråden. Hadde brød til. Deilig!

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv  
Gammel 14-03-07, 00:15   #2188
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Fullkornspotetmos og fullkornspølser.

Neida, fjern fullkorn, jeg ville bare desperat passe inn her.

Gammel 14-03-07, 00:56   #2189
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Salat med kylling, spinat, ristede pinjekjerner, avocado, løk og cherrytomater.

Gammel 14-03-07, 08:06   #2190
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stekte hele makreller(uten innmat), agurksalat og kokte poteter.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 14-03-07, 08:08   #2191
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag har jeg planer om en form med kyllingfilet i skiver, gulrotterninger, brokkolitopper, finhakket løk, vårløk, litt hakket dill (fordi jeg har det). Over der skal jeg helle en saus av 1/2 kyllingbuljongterning løst ut i litt vann, 1/2 beger rømme, litt fløte og litt lettmelk, sennepspulver (for et fantastisk produkt ) og det krydderet som faller meg inn i farta. Alt skal stekes i ovnen. Ved siden av skal jeg servere fersk tagliatelle. Håper det blir godt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 14-03-07, 08:28   #2192
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Stekte hele makreller(uten innmat), agurksalat og kokte poteter.

Åhhhh.... sikle.

-sørlending

Søster er ikke aktiv  
Gammel 14-03-07, 08:30   #2193
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenkte jeg skulle lage en grateng med brokkoli, skinke og muligens noe pasta, kanskje penne, hvis jeg har. Saus med parmesan i. Noen egg vispes inn og ost på toppen.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 14-03-07, 08:36   #2194
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Standard

Barnet skal på middagsbesøk, de voksne spiser nok bare knekkebrød i farta.

Søster er ikke aktiv  
Gammel 14-03-07, 08:45   #2195
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I dag blir det veldig lettvint - Bali kyllinggryte fra Toro med ris

Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 14-03-07, 09:59   #2196
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag blir det wok med svinekjøtt. Har en travel dag og da er det greit med noe lettvint.
Jeg har bakt brød, så det kan vi kose oss med ved siden av.

Gammel 14-03-07, 10:32   #2197
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skinke og pølsegrateng. Serveres med hvitløksbrød.

Ingrid-lille er ikke aktiv  
Gammel 14-03-07, 10:40   #2198
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis vi har i fryseren;
-steinbitkarbonader
med kokte poteter og grønnsaker og saus.

Gammel 14-03-07, 11:59   #2199
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bakte poteter med diverse.

Gammel 14-03-07, 12:05   #2200
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Kjempegodt!
Men våre unger foretrekker potetene for seg. Med bare litt ketchup på...

Jeg puttet potetene oppi og det ble kjempegodt! Sausen ble utrolig nydelig. Riktignok spiste Ungen fortsatt ikke potetene, det spyttes rett ut igjen uansett hvordan jeg gjør det Hun spiste ikke fisken heller, pekte bare på sausen og forlangte "luppe". Så hun fikk spise sausen som suppe da, med litt broccoli og gulrot på sida. Ja ja.

Jeg må bare prikke en del andre først, så skal jeg lete opp oppskriften og prikke madam mim for den (har prikket henne for nylig).

Denne kommer garantert til å bli laget flere ganger!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52.