Sv: Agnostiker?
Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.
Jeg er temmelig sikker på at det finnes dem som vil påpeke at det er en generalisering, at de har andre erfaringer og at det ikke er en regel som sier at man må slå hånden av folk som forlater JV. Derav popcornspisingen.
Selvsagt er det dem som påstår det, og når en uttrykker seg på få linjer er det vanligvis generalisering. En mer dyptgående analyse er det ikke plass til, og jeg har ikke forutsetninger til det heller. Om du skal lever en hel avhandling og foreta en dyp analyse av alt en uttaler seg om ble det rimelig tørt.
For meg er det en bruker sier her inne ikke fakta, det er en persons mening, bygget på deres erfaringer. Det er rett og slett subjektivt, og så og si alltid generalisert.
Når det gjelder JV så har jeg lært en ting. Gir du lillefingeren får de håp om en omvendelse og du blir IKKE kvitt dem. Det lærte jeg etter å ha invitert dem på videregående og de fortsatte å kontakte meg i flere år, jeg måtte bli ufin og flytte utenlands før de ga opp. Det handler om de individene, selvsagt.
Men jeg har opplevd det samme i ettertid, og selv om jeg nå også omgås JV gjennom diverse aktiviteter har jeg skjønt at avstand er en fin ting. Også har jeg overdrevet min egen gudstro.
|