|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: [Frp] Rett skal være rettMye av det han skriver i manifestet minner mye om Frps politikk, ja, og kronikkene til Frppolitikere, ja (innvandring, feminisme, flerkulturellt samfunn, islam etc). Mest alt ligner manifestet hans på det søppelet som mange av Frps velgere lirer av seg på nettet. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Frp] Rett skal være rett
Og derav den øredøvende stillheten fra Frp's ledelse (kun avbrutt av lyden av litt tramping i salaten innimellom). Ikke bare er dette er enormt problem for frp, jeg kan ikke helt se for meg et regjeringssamarbeid med høyre etter dette.
|
|
|
#103 |
|
Glamorøs
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettJeg syns Anders Heger sa det godt i Dagsavisen i dag: http://www.nyemeninger.no/alle_menin.../thread168271/
|
|
|
#105 |
|
Epikur
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettDet er fryktelig kjipt for Frp at han faktisk var medlem av Fpu i 10 år og FrP i 5 år. Han har hengt med sentrale FrP'ere.
|
|
|
#106 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Frp] Rett skal være rettEr for troett til aa skrive noe naa, men synes Inter sier mye interessant. Skal se jeg endelig har faatt mitt oenske oppfylt om aa faa moete en reflektert (ex) FrP-er oppfylt.
|
|
|
|
#107 |
|
Shake it out!
|
Jeg har uttalt og mener Der en fremdeles langt på vei enda at om FrP kommer til makten, da flytter jeg fra Norge. Jeg er dypt uenig i en del av det de står for, samtidig som jeg er redd for inkonsikvensene i politikken deres. De er en snodig blanding av liberale, røde og brune meninger, og jeg liker ikke summen.
|
|
|
#108 |
|
Ekvilist
|
Jeg synes det er stor forskjell mellom det å påpeke at FrP har vært med på å skape grobunn for den type ekstreme meninger, og det å tro at den jevne FrPer synes at det ABB har gjort er en lur ting. Ser man på FrP sin historie har de jobbet hardt med å sverte innvandrere, til og med grepet til forfalskning og ulovligheter, og jeg tenker at det er svært viktig at også dette kommer fram i lyset nå. Hva slags holdninger det gir grobunn for.
|
|
|
#109 |
|
Glamorøs
|
Mener du virkelig at det skjedde? Hvor? Den offentlige debatten har jo vært fullstendig oversvømmet av innvandringspolitiske spørsmål siden 9/11.
|
|
|
#110 |
|
Shake it out!
|
Og mange hvert at islam gir grobunn for terrorisme. Same same.
Nei, jeg snakker om andre negative ting 9/11 førte med seg, som ekstremt muslimfrykt og tanken om at islam er en ond religion og at muslimer ønsker å overta verden og drepe alle vantro. Poenget mitt er at det ikke stemmer. Like lite som alle i FrP tenker som ABB, selv om han har vært medlem der.
|
|
|
#111 |
|
Shake it out!
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettOg bare for å hindre misforståelser så mener jeg ikke at en hver muslim er en potensiell terrorist, og det var hele poenget mitt. At vi ikke må gå i fellen og mene at en hver FrPer er en potensiell ABB på samme den måten som mange mennesker nå går rundt og mener at hver muslim har en terrorist i magen.
|
|
|
#112 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettMindy: Jeg tar denne diskusjonen over fra blogorama og hit, og kopierer innlegget mitt over:
|
|
|
#113 |
|
Epikur
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettJeg trekker også debatten over hit i stedet:
|
|
|
#114 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Frp] Rett skal være rettBra innlegg, Harriet V.
|
|
|
#115 |
|
Shake it out!
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettGod ide å trekke debatten over hit, og jeg må vel komme meg på Mac-en å kopiere det dere svarer på, så det ikke ser ut som om jeg har skrevet forsvarstale for FrP og hatinnlegg mot muslimer i et blogginlegg.
|
|
|
#116 |
|
Metallica!!
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettJeg skulle ønske at alle levde etter oss prinsippet fremfor dem og vi jeg.
|
|
|
#117 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettÆrlig talt, Interference, klart det er mye som er vanskelig? "Oss" og "dem" er relevant for mye, det. Oss ateister vs. de andre som tror på en gud kan ofte se ulikt på ting. Oss som har norsk som morsmål har ikke de samme språkmessige utfordringene som dem som må lære norsk som voksne. Har man vokst opp som brun i Norge så har man dessverre fått med seg noen erfaringer som de som har vokst opp som hvite ikke har (jeg klarer ikke engang å se for meg hvordan det hadde preget meg om jeg flere titalls ganger hadde blitt stoppet av politiet og sjekket fordi jeg var en brun eier av en dyr sykkel, for eksempel).
|
|
|
#119 |
|
Shake it out!
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettNei si det, inter.
|
![]() |
|
|