Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Harry Potter og aldersgrenser

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-11, 10:46   #81
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.525
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter og aldersgrenser

Æsj, vi hører HP 4 på lydbok nå og jeg hadde egentlig tenkt de skulle få se filem etterpå (10 og 7), men nå ble jeg veldig i tvil ... Hmm, får tenke litt på det, men vi stopper i alle fall med HP etter dette (jeg trodde i utgangspunktet at yngste skulle "falle av" historien). Selv elsker jeg bøkene (må gjemme meg bak en pute når Hermine er med da, det blir som å høre sin egen stemme på opptak. )

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg føler meg altid så dum når jeg ser slike typer filmer, for det hender støtt og stadig at jeg ikke skjønner hva som skjer. Jeg faller ut av handlingen på et vis.

Filmene er jo enormt komprimert i forhold til bøkene, så jeg er ikke helt sikker på om jeg hadde fått med meg hele handlingen uten å ha lest gjennom bøkene først.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 10:52   #82
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Harry Potter og aldersgrenser

Film 4 er en helt annen klasse enn de tre første, ja. Når det er sagt så var mine ca på samme alder da de så den. Det gikk fint det altså, men de kjente historien veldig godt på forhånd, og jeg var i tvil.

Resten hadde jeg latt vente, helt klart.

  Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 11:24   #83
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter og aldersgrenser

Mine har sett den. Toern var sju, men han fikk beskjed om å snu seg bort på de verste scenene (jeg kjenner han og vet at han ikke tåler all verdens sterke scener). Det gikk bra. Eldste var vel åtte da han så den, det var ingen problemer. Han lever seg ikke like mye inn i ting. Han kommer til å få se resten også, men toern må vente.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 11:32   #84
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.915
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter og aldersgrenser

Min 9-åring har nå sett opp til og med film nummer 6. Vi har sett han an underveis og vi ser at han ikke blir skremt. Han blir riktignok veldig hekta da. Han snakker ikke om noe annet enn HP. Han kunne sikkert sett de to siste også, men vi venter litt der for å roe litt ned.

6-åringen har sett de tre første filmene.

Vi har lest bok 1 og er i gang midt i Mysteriekammeret.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 20:14   #85
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry Potter og aldersgrenser

Min 7-åring ser 6-ern akkurat nå. Jeg spør om hun ikke blir redd, men nei det blir hun ikke. Hun skjønner ikke hva de sier, og man blir jo ikke redd av noe man leser sier hun. (hun leser tekstingen altså)

Hun har nok arvet dette fra sin far. Selv er jeg ganske skvetten både av skumle filmer og skumle bøker.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 16:10   #86
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter og aldersgrenser

Jeg har to unger på seks og ti år, som er ekstremt opptatt av HP. Jeg innså etter første bok at disse orker jeg ikke lese høyt, så hun har alle sju på lydbok, og default Storesøster er ipod med HP-lydbok på øret mens hun tegner, maler, rydder, slapper av osv. Selvfølgelig har dette smittet over på Plutten på seks, som har hørt alle lydbøkene. Han har forlengst sett de tre første filmene, men på liten skjerm, i fullt dagslys, og sammen med oss eller Storesøster, som alle praktiserer streng sensur på enkelte scener, prater med ham om det han ser osv. Nå i sommer har han også sett den fjerde, og det gikk helt fint - men han kjenner historien godt. Vårens selvinitierte formingsprosjekt var å tegne på tomme doruller så de ble samtlige figurer i HP. Når vi er på biltur så lekes det bare HP-gjettelek, hvor man skal gjette på et menneske, dyr eller magisk vesen fra HP. (Ja, vi brukte en stund da Storesøster hadde tenkt på melkemannen som leverer melka til tante Petunia gjennom vinduet fordi onkelen har spikret igjen døra. )

Jeg synes de de tre siste filmene var ganske skumle, og del 1 av Dødstalismanene synes jeg burde hatt høyere aldersgrense enn 11. Del 2 var mindre skummel. Jeg lar ikke Storesøster på ti og et halvt år, som kan historien inn og ut, se dem.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no