|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
villende
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Snupp er ikke spesielt utforskende på matboksfronten, men nå har han kommet seg et hakk videre og har bestilt noe annet enn bare to skiver med gulost og epler i fruktboksen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Kanskje ikke matpakkemateriale, men siden dere viser frem bilder og sånt så kom jeg på at denne vil jeg prøve å lage snart. Stilig! Denne er vegansk, men det er jo bare å bruke det man liker.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 21-08-12 kl 11:14. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Drømmer
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Poden har med fiskeburger, agurkstaver, en liten boks med blåbær, en tacolefse med noe i og en brødskive. Håper han spiser noe av det, i går hadde han kun spist blåbær i følge læreren. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?
Hva tror du det hvite i øynene er? Resten kan jeg tenke meg hva er, eller hva jeg kan bruke. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Nei tror ikke det, jeg bruker ikke melkesyrebakterietabletter i hvert fall. De er ofte animalske. Vegetarianere er vel kanskje ikke så strenge som veganere da, på akkurat dét området.
Jeg troor det er de innerste ringene i en liten løk. Ser sånn ut ved nærmere øyesyn, og det står ikke noe annet i oppskriften.
|
|
|
#6 |
|
Takk! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Jeg kjøpte matbokser på Obs i går. 3 for 69, eller var det 79. Ikke noe å si på prisen! Men nå er jeg ikke helt fornøyd. 4 klassingen klarte faktisk ikke å åpne den firkantete. Han klarte å åpne salatbollen med dipboks i lokket, men den får han ikke plass til i sekken! Sist redigert av Mrs. S : 23-08-12 kl 08:55. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
lettere utlada
|
De gjør stort sett det.
|
|
|
#9 |
|
|
Jeg elsker våre! Vi har 3 på deling, siden lillegutt ofte trenger 2 matpakker på skolen. Jeg kjøper dem hos produsenten, laptoplunches.com, og har kjøpt til flere av de boksene som har lokk på - samt en liten større boks med lokk på som også går oppi. De har alt mulig av variasjoner med og uten veske, og kjøp bare bokser, eller bare lokk osv der. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Fantastisk tråd - her fant jeg mange gode tips! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Endelig har jeg somlet meg til å bestille en i Berry Blue og en i Purple Party. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Mine fikk forresten med physalis i går. ingen av dem likte det.
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Jeg kunne nok sendt det med på turdag, men setter dem i kjekskategorien.
|
|
|
#15 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Idag ble frokosten deres: 1/2skive med hvitost og paprika, 1/2skive med servelat og agurk og en håndfull druer.
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Dere får ikke reaksjoner på grove vafler, da? Skjønner folk at det er grove og ikke søte vafler? Jeg har nemlig vurdert å sende med havrevafler som jeg lager til meg sjøl, fullstendig blottet for sukker, men var usikker på om vi da ville få "påtale". Jeg har fått reaksjoner fra voksne på mine, liksom...
|
|
|
|
#17 |
|
Personlig pessimist
|
Nei, aldri hørt noe. Hverken i barnehagene eller på skolen. Det gjelder for grove vafler, matmuffins, grove lapper, osv.
|
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Godt å høre, da skal jeg teste ut det. Jeg lager jo til meg, så da kan like godt hun også få, hvis hun liker dem da.
|
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?(Kilde: youtube.com) Hvor gammel er denne jenta her? 12? Og samler på bilder av fine matpakker i Bentoboks? ehem...Åkkei, hun var veldig! mye bedre på matpakkemekking enn meg, som er 45 straks. |
|
|
|
#20 |
|
Fortynnet
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Det der med å forme maten til morsomme figurer er ikke noe jeg har lyst til å drive med til hverdags. Jeg liker rett og slett ikke ideen om at maten til barn skal se ut som noe annet, det blir for mye dill. Men til bursdag og halloween og sånne anledninger syns jeg det er veldig gøy å slå meg løs med kreativ utforming. |
|
|
|
![]() |
|
|