Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tips for å få solgt barneklær på finn.no?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-11, 23:09   #21
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips for å få solgt barneklær på finn.no?

Jeg kjøper ikke klær på Finn fordi det meste jeg ser der, synes jeg er i langt dårligere stand enn det jeg kan tenke meg å betale noe særlig for. Jeg er nok litt kresen på både merker og hva som er "pent brukt". Enkeltplagg som penkjoler kunne jeg godt ha kjøpt, men hvis de kommer i pakker, blir det uinteressant.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 23:10   #22
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper mye brukte klær, både her og på finn, og liker best å plukke plagg, ikke kjøpe pakker. Grunnen til det er at vesla (som jeg kjøper mest til) er sær i klesveien, hun vil ikke ha rosa og ikke Hello Kitty. I og med at det er myyyye rosa og like mye Hello Kitty i hennes størrelse, så velger jeg å kjøpe der jeg kan plukke det jeg vil ha.
Og som de andre sier: Bildene har mye å si. Gode bilder der fargen kommer frem og der plaggene ser pene, hele og strøkne ut.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 23:11   #23
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Skriv for all del pris og beskrivelse under bildene.
Jeg hopper over annonser hvor bildene er nummererte, beskrivelse i teksten i annonsen, eller det i hvestefall står at du må sende mail for å få oppgitt str etc.

Gammel 03-08-11, 23:13   #24
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Skriv for all del pris og beskrivelse under bildene.
J

Det pleier jeg å gjøre men får alltid spørsmål om hva jeg skal ha for klærne Vet ikke om folk glemmer å lese det som står under bildene.

Jeg syns det er veldig greit om det står info under bildene.

Gammel 03-08-11, 23:14   #25
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det eneste jeg er interressert i å kjøpe brukt er dyrere plagg, lite brukstøy. Jeg har brent meg så til de grader på pakkekjøp på finn, betalt flere hundre kroner for esker som er dårligere enn det jeg sender til fretex. Derfor er ikke dette aktuelt mer. Dessuten er jo kjedeklær på salg billig.

Gammel 04-08-11, 00:38   #26
naima
nerdedame

Medlem siden: Feb 2010
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Enig i at det er best med beskrivelse på bileta, men ha nummer på dei òg. Eg orker ikkje bla meg fram og tilbake mellom bilete og tekst for å finne ut kva det er, og så måtte skrive ei lang beskrivelse for å forklare selgar kva eg ville kjøpe.

Skriv litt om plagga i teksten i annonsa også, feks list opp litt av kva det er og kva storleik det er. Eg kan kanskje kjøpe pakkar av ting, men då må det vere gode bilete av kva det er i dei (treng ikkje nøyaktig beskrivelse av kvar bidige ting), og større/sære/dyre ting pluss pentøy vil eg heller kjøpe separat.

Henting er bra, men om ting skal sendast så pleier eg foreslå at eg betaler varen på forskot og portoen i etterkant (og ditto når eg skal selge ting). Har ikkje prøvd betalingsgarantigreia, men den funker kanskje også. Om folk skal hente så hald deg til avtalen dersom du har sagt ja til henting om 5 dagar, sjølv om det kjem mail frå nokon som kan hente i dag ein time etter....

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 09:30   #27
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, porto er noe som må tas med i betraktningen når man selger og kjøper tenker jeg, for hvis vare + porto ikke blir så billig lenger, kan man jo ikke regne med at folk er så interresserte likevel. Selv om prisen på varen ikke var så gal i utgangspunktet.

Og så er det dette med å være tilgjengelig når man selger og oppdatere annonsen. Og opptre redelig.

Jeg har sluttet helt å handle på finn fordi det er så mye rart, jeg handler dog gjerne på fp.

Gammel 04-08-11, 10:06   #28
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Ta gjerne nærbilder av klærne på henger, det er oversiktlig. Og gjerne sesong, kjønn og str. F.eks. Høst/Vinter Jente str 92. Og noen merkenavn om det er i annonsen, som Reima, POP m.m. Gjerne lengde på dresser, mål av skosålene innvendig.

Forskudd, eller finn betalingsgaranti med sporet sending fra 130,-. Ingenting annet.

Gammel 04-08-11, 10:13   #29
Rose

Rose sin avatar

Standard

Liker også å selge og kjøpe ting her inne men er ikke så lett når man ikke har tilgang.

Er det andre steder man kan selge ting på? Har jo qxl å men liker ikke den så godt.

Gammel 04-08-11, 10:23   #30
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For å oppsummere litt, slik bruker jeg å lage til mine annonser:

- lys bakgrunn
- klærne stort sett på henger
- ikke krøllete
- bruker å legge inn beskrivelse (pris og info) under bildet
- hele og rene klær (klær med flekker gir jeg bort eller selger til en minimal pris dersom det er et dyrt plagg men opplyser selvfølgelig om det)

Og jeg holder avtaler. Jeg blir oppgitt selv over at ting er solgt til noen andre en time etter at jeg har sagt jeg vil kjøpe det. Ikke alle som kan sitte pal ved pcn hele døgnet.

Nye råd jeg skal ta med meg:

- ikke for mange bilder
- en størrelse eller to pr annonse
- mål på skosåler
- nummer under bildet i tillegg til beskrivelsen

Gammel 04-08-11, 10:26   #31
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rose, her.

Kjedelig at noen skal ødelegge for andre. Finner jo masse fine klær der ute men skjønner godt noen blir skeptisk når man er blitt lurt før.

Skulle egentlig vært sånn ryktepoeng slik som de har på qxl, da hadde det kanskje vært lettere å selge der inne..

Ja det er jeg enig i

Gammel 04-08-11, 10:34   #32
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rose, her.

Liker også å selge og kjøpe ting her inne men er ikke så lett når man ikke har tilgang.

Er det andre steder man kan selge ting på? Har jo qxl å men liker ikke den så godt.

Dere kan se på www.trendsales.dk, det er veldig bra sted. Både kjøper og selger evaluerer handelen. Brukerene er registrert med offentlig adresse og ID. Siste er ikke synlig. Og prisene er virkelige gode.

Gammel 04-08-11, 11:04   #33
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

fine bilder ja.. og gjerne pakkepriser. jeg kan ikke fordra å kjøpe ett og ett plagg f.eks.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 12:31   #34
amelia
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2007
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

Og etter å ha blitt brent av kjøpere som ikke henter ut pakken sin vil jeg anbefale deg å ikke sende i postoppkrav. Det blir fort veldig dyrt!

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 12:34   #35
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Standard

Oppkrav er i utgangspunktet uaktuelt. Men de få gangene jeg har sendt i oppkrav så har jeg bedt kjøper om å betale inn frakt tur/retur på forskudd og da har det gått bra.

Gammel 04-08-11, 12:40   #36
amelia
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2007
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

Lurt, ja

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 22:41   #37
Rose

Rose sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåklokke, her.

Oppkrav er i utgangspunktet uaktuelt. Men de få gangene jeg har sendt i oppkrav så har jeg bedt kjøper om å betale inn frakt tur/retur på forskudd og da har det gått bra.

Sånn gjør jeg også det. Vil ikke brenne meg på det.

Gammel 05-08-11, 13:20   #38
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Standard

Takker så mye for alle innspill

Gammel 06-08-11, 11:40   #39
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Standard

Kom på at jeg har glemt å spør om følgende:

1. Hvilken overskrift fenger? Selvølgelig størrelsene men bør det stå hvilke merker for eksempel?

2. Hovedbilde (det som vises i listen), hva skal til for at du får lyst til å se mer av annonsen?

Gammel 06-08-11, 11:43   #40
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Overskrifta bør være f.eks:
Jenteklær str 110-116, ramse opp noen merker.

Førstebildet bør være ryddig, kanskje bare ett eller to fine plagg.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:54.