Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Frp] Rett skal være rett

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-11, 08:51   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Frp] Rett skal være rett

Uten å kunne kalle meg liberalist selv - fordi venstre er veldig utydelige på hva de står for i annet enn miljøsaker? Jeg får ikke tak på det partiet der.

Gammel 04-08-11, 09:25   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemmer Venstre, jeg er til og med medlem. Men jeg synes partiet funker skikkelig dårlig, selv om ideologien fremdeles passer meg. Det har vært et enmansshow så lenge at det rakner fullstendig etter at Kongen på haugen kjørte i grøften så det sang.

Ironisk nok tror jeg vi trenger det som fikk oss i trøbbel i første omgang; en sterk og tydelig og karismatisk leder. (Og jeg har alltid sagt at Stoltenberg egentlig skulle vært Venstre-leder, jeg er sikker på at han ideologisk sett egentlig er sosialliberalist.)

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 10:32   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg syns er merkelig er at hvis man stemmer FRP fordi man er liberalist, så er man også villig til å støtte partiets innvandringspolitikk og -retorikk. Og det skjønner jeg bare ikke. Da bør man i allefall jobbe for å endre partiets fokus.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 10:43   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det jeg syns er merkelig er at hvis man stemmer FRP fordi man er liberalist, så er man også villig til å støtte partiets innvandringspolitikk og -retorikk. Og det skjønner jeg bare ikke. Da bør man i allefall jobbe for å endre partiets fokus.

Det er det sikkert noen som gjør, men jeg er redd mange har gitt opp og forlatt partiet. Desto viktigere å få et ordentlig borgerlig liberalistparti på bena.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 10:49   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er det sikkert noen som gjør, men jeg er redd mange har gitt opp og forlatt partiet. Desto viktigere å få et ordentlig borgerlig liberalistparti på bena.

Ja, da må jo noen ta tak og starte det da. I stedet for å støtte FRP.

Gammel 04-08-11, 15:58   #6
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apropos FrP og det med å skille klinten fra hveten og sånt, så fikk jeg meg en liten påminner med denne artikkelen her. FrP har et ansvar altså. Ikke for massedrap, men for å bygge opp under rasisme, muslimhets og angst for muslimer. (Og det siste har jeg inntrykk av at kanskje er mest alvorlig.) En tilrettelegging for at den type holdninger får gjødsel, og blir en del av en normal politisk debatt.

Det jeg synes er skikkelig skummelt er at FrP fikk økt oppslutning når Carl I. Hagen forfalsket og faket et brev fra en pakistaner, og når det kom fram at Hedstrøm deltok i nazimøter - og Carl I. Hagen ikke tok avstand fra dette. Da liberalistene forsøkte å tone ned rasismen, sank oppslutningen.

Jeg synes det er så rart og dette her. Norge som har krigen og jødeutryddelsen i mente, og så øker oppslutningen tydelig når det blir kjent at FrP utad synes det er helt greit å delta i nazimøter? Eller når det blir kjent at lederen driver med forfalskninger som han viser fram til pressen, for å skape hat i mot andre mennesker? Det er helt ufattelig. Lov- og ordenpartiet my ass. Ikke at det var noe nytt.

Gammel 04-08-11, 19:58   #7
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Asså - er det liberalistenes side i Frp du tilhørte? Det er noe helt annet altså. Virkelig. Man kan diskutere mening, teori, praksis osv der også, og det er fremdeles langt unna der jeg står selv - men det er jo seriøst. Frp da Grønntun, Wara og gjengen hadde roller der var et parti med potensiale for å regnes i en helt annen seriøsitetsskala enn Siv som sitter og gråter sammen med Søviknes på tv fordi det er så fælt å være mobbeoffer.

Jeg har nære mennesker tett på meg som hadde sterkt engasjement på den tiden der økonomisk politikk var et tema i frp - og null problem med det.

Jupp, jupp og jupp!

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Asså, en liten avsporing her, men jeg lurer på hvorfor Inter og dere andre som savner "et skikkelig liberalt parti" ikke vil stemme på Venstre? (Jeg er bare nysgjerrig, selv er jeg sosialist og mener at liberale verdier forutsetter økonomisk rettferdighet, men Venstre har jo vært det "tradisjonelle" liberale partiet i Norge.)

Fordi venstre er tydelige på kun en ting, og det er miljø, men for all del venstre er absolutt et alternativ til høsten.

Man melder seg inn i frp, man prøver å jobbe for å endre fokus, man jobber med å få fokus på liberalismen, så finner man ut at innvandringsfokuset er for stort, det er for mange som er for opphengt i det, så begynner man å jobbe mot fremmedfrykten, prøver å forfekte grunnsynet i liberalismen og drive skikkelig politikk, så ender man opp med å forsvare enkeltindivider litt for mange ganger og så melder man seg ut.

Gammel 04-08-11, 20:07   #8
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Irma, det er trist lesing, en artikkel med veldig bra poenger, men trist.

Gammel 06-08-11, 12:53   #9
vestlandsfanden
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2010
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Bare lurer på om Siv Jensen sier dette nå fordi folk flest ønsker en respektfull tone akkurat nå.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 16:10   #10
vestlandsfanden
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2010
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Mye av det han skriver i manifestet minner mye om Frps politikk, ja, og kronikkene til Frppolitikere, ja (innvandring, feminisme, flerkulturellt samfunn, islam etc). Mest alt ligner manifestet hans på det søppelet som mange av Frps velgere lirer av seg på nettet.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 19:28   #11
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av vestlandsfanden, her.

Mye av det han skriver i manifestet minner mye om Frps politikk, ja, og kronikkene til Frppolitikere, ja (innvandring, feminisme, flerkulturellt samfunn, islam etc). Mest alt ligner manifestet hans på det søppelet som mange av Frps velgere lirer av seg på nettet.

Og derav den øredøvende stillheten fra Frp's ledelse (kun avbrutt av lyden av litt tramping i salaten innimellom). Ikke bare er dette er enormt problem for frp, jeg kan ikke helt se for meg et regjeringssamarbeid med høyre etter dette.

Gammel 06-08-11, 19:59   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg syns Anders Heger sa det godt i Dagsavisen i dag: http://www.nyemeninger.no/alle_menin.../thread168271/

Gammel 06-08-11, 20:26   #13
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God link, Tallulah.

Gammel 07-08-11, 10:02   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er fryktelig kjipt for Frp at han faktisk var medlem av Fpu i 10 år og FrP i 5 år. Han har hengt med sentrale FrP'ere.

Gammel 07-08-11, 10:27   #15
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Er for troett til aa skrive noe naa, men synes Inter sier mye interessant. Skal se jeg endelig har faatt mitt oenske oppfylt om aa faa moete en reflektert (ex) FrP-er oppfylt.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 16:53   #16
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det er fryktelig kjipt for Frp at han faktisk var medlem av Fpu i 10 år og FrP i 5 år. Han har hengt med sentrale FrP'ere.

Jeg har uttalt og mener Der en fremdeles langt på vei enda at om FrP kommer til makten, da flytter jeg fra Norge. Jeg er dypt uenig i en del av det de står for, samtidig som jeg er redd for inkonsikvensene i politikken deres. De er en snodig blanding av liberale, røde og brune meninger, og jeg liker ikke summen.

Når det er sagt så synes jeg ikke vi kan klandre frp mer for ABB enn vi kan klandre islam for fanatiske muslimer som dreper i Allahs navn. Virkelig ikke. Det er virkelig forskjell på å være negativ til innvandring, og på det som foregår oppe i hodet til sånne som ABB. Det må faktisk fremdeles være mulig å feks diskutere hva vi skal gjøre med alle overfallsvoldtektene som begås og hvordan vi best skal integrere innvandrere (en prosess som er toveis), uten at man skal være redd for at noen skal tro en deler meninger med ABB og hans like.

Jeg er faktisk livredd for at man skal gå i 9/11-fellen og begrave en hver form for offentlig debatt om innvandring i Norge, for jeg tror det beste man kan gjøre er å ta den debatten offentlig, slik at den ikke står uimotsagt. Det verste man kan gjøre er å skyve slike holdninger inn under teppet og la dem få logge der å gjære sammen med likesinnede.

Jeg foretrekker by far et stuerent FrP framfor er voksende og ugjennomsiktig Demokratene.

La oss virkelig ikke gjøre samme feilen som ble begått etter 9/11 ved å mistenke alle i FrP for å mene at ABB er en helt.

Gammel 07-08-11, 16:57   #17
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

La oss virkelig ikke gjøre samme feilen som ble begått etter 9/11 ved å mistenke alle i FrP for å mene at ABB er en helt.

Jeg synes det er stor forskjell mellom det å påpeke at FrP har vært med på å skape grobunn for den type ekstreme meninger, og det å tro at den jevne FrPer synes at det ABB har gjort er en lur ting. Ser man på FrP sin historie har de jobbet hardt med å sverte innvandrere, til og med grepet til forfalskning og ulovligheter, og jeg tenker at det er svært viktig at også dette kommer fram i lyset nå. Hva slags holdninger det gir grobunn for.

Gammel 07-08-11, 17:03   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Jeg er faktisk livredd for at man skal gå i 9/11-fellen og begrave en hver form for offentlig debatt om innvandring i Norge, for jeg tror det beste man kan gjøre er å ta den debatten offentlig, slik at den ikke står uimotsagt.

Mener du virkelig at det skjedde? Hvor? Den offentlige debatten har jo vært fullstendig oversvømmet av innvandringspolitiske spørsmål siden 9/11.

Gammel 07-08-11, 17:11   #19
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes det er stor forskjell mellom det å påpeke at FrP har vært med på å skape grobunn for den type ekstreme meninger, og det å tro at den jevne FrPer synes at det ABB har gjort er en lur ting. Ser man på FrP sin historie har de jobbet hardt med å sverte innvandrere, til og med grepet til forfalskning og ulovligheter, og jeg tenker at det er svært viktig at også dette kommer fram i lyset nå. Hva slags holdninger det gir grobunn for.

Og mange hvert at islam gir grobunn for terrorisme. Same same.

Mener du virkelig at det skjedde? Hvor? Den offentlige debatten har jo vært fullstendig oversvømmet av innvandringspolitiske spørsmål siden 9/11.

Nei, jeg snakker om andre negative ting 9/11 førte med seg, som ekstremt muslimfrykt og tanken om at islam er en ond religion og at muslimer ønsker å overta verden og drepe alle vantro. Poenget mitt er at det ikke stemmer. Like lite som alle i FrP tenker som ABB, selv om han har vært medlem der.

FrP er grobunn for fremmedfrykt på samme måte som islam er grobunn for ekstrmisme. Men vi kan ikke forby noen av delene, og om vi setter lokk på det så er faren vesentlig større for at det koker over.

Gammel 07-08-11, 17:14   #20
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Og bare for å hindre misforståelser så mener jeg ikke at en hver muslim er en potensiell terrorist, og det var hele poenget mitt. At vi ikke må gå i fellen og mene at en hver FrPer er en potensiell ABB på samme den måten som mange mennesker nå går rundt og mener at hver muslim har en terrorist i magen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.