Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Frp] Rett skal være rett

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-11, 12:52   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: [Frp] Rett skal være rett

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Det er ganske rart dersom 50 % av alle nyfødte i Nederland er muslimske, all den tid den muslimske befolkningen der er mellom 5 og 6 prosent.

Ja, men det var mens du skrev dette innlegget det. Nå har det gått noen minutter, så nå er de nok oppe i nærmere 8 % snart.

Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 12:53   #2
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Det er et lite kjent faktum at nyfødte er ganske bestemte på religiøs tilhørighet.

Gammel 02-08-11, 14:18   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Eksisterer Tybring-Gjedde butikken fortsatt?

Tybring-Gjedde ble kjøpt opp av Binders som ble kjøpt opp av Staples. Eller noe sånt? Jeg håper ikke Tybring-Gjedde har eiendeler der fortsatt? :kunde:

Gammel 02-08-11, 17:16   #4
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Tybring-Gjedde ble kjøpt opp av Binders som ble kjøpt opp av Staples. Eller noe sånt? Jeg håper ikke Tybring-Gjedde har eiendeler der fortsatt? :kunde:

Det håper jeg virkelig ikke! : planlegger innkjøp: Får google litt.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 13:18   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hva? Kommer du her med fakta midt i min synsing!? Makan!

Nei - det kom tydelig frem at hun mente det lå 11000 nordmenn i reimer as we spoke. Dog skal jeg innrømme tvert at de tallene der var høyere enn jeg trodde. Når man tenker på hvor vanskelig det er å få hjelp til psykiske sykdommer i dette landet så var det der vesentlig mer enn jeg trodde.

Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 13:20   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men da har du i hvert fall en grei kilde til å påpeke at hun har misforstått. Ca. 1000 på en tilfeldig dag (og de ligger ikke nødvendigvis i reimer, det brukes relativt sjeldent i Norge - skjerming brukes mye mer).

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 13:26   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg skal jaggu ta frem den der hvis hun fortsetter debatten. (Hun har ligget i ro et par dager nå - hun fikk litt motbør etter at hun mente at ABB var en smart mann - bare litt voldsom.)

Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 14:27   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Har nå frp egentlig kastet ut så mange rabiate rasister? Jeg syns de har kastet temmelig effektivt ut liberalister og det de hadde av folk med genuin interesse for økonomisk politikk, men når det gjelder brunflørting så har de vel ikke hatt noen skikkelig rydding? (Her er det en åpenbar mulighet for at jeg husker feil - det er derfor jeg spør. Jeg har et skrekkelig selektivt minne når det gjelder frp.)

Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 14:34   #9
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Har nå frp egentlig kastet ut så mange rabiate rasister? Jeg syns de har kastet temmelig effektivt ut liberalister og det de hadde av folk med genuin interesse for økonomisk politikk, men når det gjelder brunflørting så har de vel ikke hatt noen skikkelig rydding? (Her er det en åpenbar mulighet for at jeg husker feil - det er derfor jeg spør. Jeg har et skrekkelig selektivt minne når det gjelder frp.)

Joda. De hadde et raid med Kleppe, saccosekktrynet fra Oslo (unnskyld, jeg husker ikke navnet, bare hva Eia og Tufte kalte ham ), Simonsen m.fl.

Gammel 02-08-11, 14:35   #10
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner at jeg koker innvendig når jeg snakker om 22.juli med folk som jeg vet har sterke meninger om innvandring, muslimer og helt klart befinner seg ytterst til høyre i FrP-segmentet. De er lei seg, det må de få lov til, klart de synes dette er like jævli, men jeg kjenner likevel at jeg blir provosert. Dumme følelser, sikkert, men jeg har dem.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 16:57   #11
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg kjenner at jeg koker innvendig når jeg snakker om 22.juli med folk som jeg vet har sterke meninger om innvandring, muslimer og helt klart befinner seg ytterst til høyre i FrP-segmentet. De er lei seg, det må de få lov til, klart de synes dette er like jævli, men jeg kjenner likevel at jeg blir provosert. Dumme følelser, sikkert, men jeg har dem.

Dette er jeg enig i. Jeg klarer ikke annet enn å tenke på hva slags folk slike politiske klima kan fostre/oppmuntre. Det at unge muslimer ble angrepet på bussen før gjerningsmennene ble kjent og små barn har dårlig samvittigghet for å sette "norske" barn i fare er helt grusomt.

Man kan jo håpe de moderer seg noe, men tror det ikke før jeg får se det.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 14:37   #12
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Kleppe var vel også på nazimøter. Var Simonsen med også, mon tro? *glemsk* Kleppe synes f.eks også at det er helt greit med skyt-en-muslim-fester.

Sitat:

Medlemmer av Demokratene lot som de skjøt muslimer da de hadde sommertreff.

Sitat:

Helt greit opplegg, sier partileder Vidar Kleppe om «skyt en muslim»-festen til Demokratenes lokallag i Hurum.

Bare sånn for å ta et par eksempler på nivået som til tider har dominert i FrP. Carl I. Hagen var ikke helt borte i den perioden Kleppe og gjengen dominerte i FrP han heller, selv om han ikke uttalte seg like ekstremt. Bare rasistisk og fordomsfullt.

Gammel 02-08-11, 14:39   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Kleppe ja - han hadde jeg jo glemt av. Rare mannen.
Men Simonsen ble vel skvisa ut etter litt homofiligreier også? Var det ikke noe urvent med seksualmoralen hans som traff litt vondt?

Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 14:43   #14
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

http://www.hegnar.no/okonomi/article247529.ece

Tybring-Gjedde om Statens pensjonsfond, utland. Kommentar er overflødig, men det sier jo noe om menneskesynet hans. Hvis det er et slikt type syn vi skal verne om, da melder jeg meg ut.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 19:03   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har helt klart kjent en trang til å skrike temmelig høyt "Jaha - hva føler du NÅ DA???" til de jeg oppfatter som høyreekstreme i større eller mindre grad. Jeg fjernet spørsmålet til slutt etter å ha tenkt at det er lite produktivt - folk greier nok å tenke ut selv at de er innhentet til stemmekveg av ABB.

Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 20:11   #16
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er helt OK at noen synes vi har for mange innvandrere. Det er ikke til å stikke under en stol at det er problematisk hvis det på noen skoler er over over 90% med fremmedspråklig bakgrunn. Ikke minst for den minoriteten med norske barn.

MEN - det må da gå an å diskutere dette på et saklig nivå, uten å smøre alt sammen til en putrende brun suppe, med skremselspropaganda som vi har hørt særlig Tybring-Gjedde spre rundt seg.

Jeg mener ikke at FRP, eller de som stemmer på FRP har skylden for det som skjedde, skal vi dra den så langt så kan vi like gjerne si at venstresida har sin del av skylda, som har latt innvandringa pågå uten å rydde opp i problemer etterhvert. Eller begge disse sammenhengene blir her så søkt at jeg synes ikke en sånn argumentasjon holder - ingen av veiene. Men at det er overraskende for FRP at han har vært medlem der - se det synes jeg er rart, all den tid han MENER det samme som mange av dem. Det er jo i handlingene han skiller seg fra dem (heldigvis).

Jeg håper at det som kommer ut av dette er at FRP blir marginalisert. Kanskje kommer det et enda mer ytterliggående parti, men det får heller så være, for de kommer (forhåpentligvis) ikke til å bli like store. Alle har rett på meninger, og vi kan ikke undertrykke det, da koker det over. Men jeg tror FRP sin tid som landets nest største eller største parti er over. De er gjennomskuet. Og hvis de ikke skal drive med skitten retorikk så kan det like så godt hende at det går velgere til Høyre, Venstre og Arbeiderpartiet. Det er jo det agnet som veldig mange har bitt på, dessverre.

Gammel 02-08-11, 19:04   #17
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

JEG mener at man noen ganger kan fordømme og vise intoleranse ovenfor en del holdninger. Jeg synes rett og slett ikke at det er greit at folk mener alskens. Ikke alle ting kan stå uimotsagt med et skuldertrekk om at det må være greit å være uenig og at folk tross alt må få mene det de vil. Ikke når de ytringene de kommer med gjør at barn ikke føler seg velkommen pga de er muslimer, at jødiske barn ikke tør å gå på skolen, at en del pakistanske damer mister sitt nettverk om de skiller seg, at homofile må flytte fra hjemstedet sitt fordi de ikke føler seg velkomne etc etc.

Jeg får ikke gjort så mye med det kanskje, men jeg kan reagere ovenfor de jeg synes tråkker over noen grenser. Det å stemme og delta i politiske organisasjoner er et annet virkemiddel.

En del profilerte politikere blir ansett som en representant for alt det som er godt/dårlig med partiet og blir dermed brukt som et bilde. Det være seg Jens som bilde på glatte broilere uten "ordentlig " livserfaring og oppvokst i AP-mafiaen eller Siv som bilde på de rasistiske, uutdannede FrPerne. Sak og person er ikke lik enkel å skille og det er en del av gamet. Dessverre kan man kanskje si i en del tilfeller, men det er ganske likt for mange.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 19:11   #18
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sånn her tenker jeg:

Jeg har en del kommentarer om frp som ikke er ekstremt inkluderende på samvittigheten. Angrer jeg på dem? Nei. Kan jeg stå inne for dem, føler jeg? Å, jada.

Men om en eller annen så plutselig tok livet av en gjeng frp-ere og henviste til for eksempel mine holdninger i saken - da hadde jeg virkelig, virkelig blitt knust. Sånn håper jeg at de som er blitt tatt til inntekt for høyreekstreme holdninger tenker i ettertid av det her - og dermed justerer kursen sånn at den passer bedre med hva de faktisk vil tas til inntekt for.

Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 19:21   #19
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Sånn her tenker jeg:

Jeg har en del kommentarer om frp som ikke er ekstremt inkluderende på samvittigheten. Angrer jeg på dem? Nei. Kan jeg stå inne for dem, føler jeg? Å, jada.

Men om en eller annen så plutselig tok livet av en gjeng frp-ere og henviste til for eksempel mine holdninger i saken - da hadde jeg virkelig, virkelig blitt knust. Sånn håper jeg at de som er blitt tatt til inntekt for høyreekstreme holdninger tenker i ettertid av det her - og dermed justerer kursen sånn at den passer bedre med hva de faktisk vil tas til inntekt for.

Det er jeg helt enig i, og jeg hadde gått mange runder med meg selv hvis det var tilfelle. Dog skal det være fair. Vi snakker om en mann som for øyeblikket ønsker regjeringens avgang og kongehuset fjernet (for selv å kunne styre landet). Han krevde dessuten _japanske_ spesialister for å undersøke hans psykiske helse. Anton Børver Bæra deler vel strengt tatt ikke synspunkter med så veldig, veldig mange tross alt, tror jeg. Det er allikevel en tendens til å ta rubbel og bit på høyresida til inntekt for galskapen han sto/står for.

Gammel 03-08-11, 09:27   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror dere forenkler verden veldig hvis dere tror at alle som har uttalt fremmedfrykt stemmer FrP, og at alle som stemmer FrP har uttalt fremmedfrykt. Virkelig.

Ellers er jeg enig med Billa at jeg synes diskusjonene om FrP er uvanlig lite nyanserte her inne for å være FP. Jeg står veldig langt fra FrP politisk, men jeg ser på det som et politisk parti, ikke en organisasjon hvis mål er å spre terror og faenskap.

Jeg tror også det er veldig lite nyttig i samfunnsdebatten å forsøke å smitte FrP med holdningene til ABBs like.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.