|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)Katta: vår hund er B-hund, hehe. Hun kommer kanskje ut av senga si kl 11 om formiddagen når vi har fri, og må slepes ut i hverdagen kl 08 trøtt som et monster.
|
|
|
#22 |
|
maler
|
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)Men hva skjer om du går mot den katten som nekter å flytte seg egentlig? Katter kan jo være ganske kjepphøye, men jeg tror ikke akkurat de går døden i møte hvis du kommer mot dem med hunden?
|
|
|
#23 |
|
søt
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)Bikkja drar som et monster, katta klorer etter bikkja (har skjedd flere ganger) men til slutt "vinner" bikkja og katta enten stikker eller hopper ned (fra rekkverket i 2.etasje). Bikkja har blødd fra snuten flere ganger, den bryr seg ikke. Det er et lurveleven mens det holder på, og jeg tror ikke akkurat det blir mindre kattedilla hos bikkja etterpå.
|
|
|
#24 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)Jeg har både hund og katt(er), men bor ikke i tettbebygd strøk, så jeg gir litt bæng i hva naboene mener om dyrene mine. Mine katter er både inne og ute om natten, og (den steriliserte) hunkatten tiltrekker seg andres hankatter, så det kan fort bli litt kåt remjing nattestid. Da tar vi inn egen pus og kaster en sko etter andres pus. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
maler
|
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)Spruteflaske eller vannpistol med slapp stråle (slik at det er bare vann, ikke vondt trykk) synes jeg er greit hvis en katt er plagsom eller truende.
|
|
|
#28 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)Vår hund blir også helt på styr av pusekatter, men rundt her er heldigvis ikke tettheten like stor som når vi bodde i borettslag. Det er ikke noe kjekt med en hund som begynner å bjeffe og balere på kvelden, særlig ikke når det er ens egen hund
|
|
|
#29 |
|
søt
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)Jeg skjønner jo at jeg er litt på bærtur, men i den perfekte verden så var det sånn at katter også var inne om natta slik at det var stille ute.
|
|
|
#30 |
|
søt
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)
Nei, jeg lurer på hva som er verst å høre på, bråkebikkja eller bråke-eier...
|
|
|
#31 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)Alt som lagar lyd om natta er ein uting; mannen som snorkar, katter som vræler eller skjorer som skvaldrar. Øyreproppar hjelper lite når ein har superhørsel. Eg har i mine søvnlause netter hatt fortvila ønsker om at eg var monoauralt døv.
|
|
|
#32 |
|
maler
|
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)Svake lyder er jo til tider verre enn høye lyder også. Da ligger man jo og hører etter.
|
|
|
#33 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)Jeg er fremdeles forbauset over hvor selvfølgelig det er at det er greit å ha katt gånde fritt, fordi det er sånn katter gjør. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)Jeg kan informere om at 16-åringer bråker langt mer enn katter. Naboen har fest. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
maler
|
Dette kan jeg være enig med deg i altså, selv om jeg har katt. Det kan godt komme en regel om at man må lufte katter i bånd i strøk sånn og sånn, det kunne til og med vært til fordel for endel katter som forlates og forventes å greie seg selv midt mellom reven i skogen og motorveien.
|
|
|
#36 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Det finnes regler mot bråk, og klokken er etter 23. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)Me har hatt kattar som har busett seg under verandaen vår. Dei er ikkje velkomne, og er no stengt ute med kantsteinar. Me har hatt kattekrek som har tissa ut vogna til Poden gang på gang. Den/dei var heller ikkje velkomne. Me har kattar som vil inn i huset så snart dørene står opne. Dei er ikkje velkomne. Men minst velkomne er dei når det står og skriker og remjar ute midt på natta.
|
|
|
#39 |
|
søt
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)Neket: etter midnatt kan du ringe politiet?
|
![]() |
|
|