Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Katteproblemer og spørsmål (borettslag)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-11, 23:44   #21
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)

Katta: vår hund er B-hund, hehe. Hun kommer kanskje ut av senga si kl 11 om formiddagen når vi har fri, og må slepes ut i hverdagen kl 08 trøtt som et monster.

Jeg tror kattene her tror bikkja er uhyre interessant. I går kom vi oss like hel bort til søpla, men mens jeg var der inne med bikkja på slep kom en katt løpende inn mot oss.

Det satt en katt og sperret inngangspartiet en dag også, bikkja helt på styr selvsagt, og katten flyttet seg ikke. Jeg måtte banke i vinduet så samboeren min kom ut og ordnet opp.

Gammel 29-07-11, 23:45   #22
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hva skjer om du går mot den katten som nekter å flytte seg egentlig? Katter kan jo være ganske kjepphøye, men jeg tror ikke akkurat de går døden i møte hvis du kommer mot dem med hunden?

Gammel 29-07-11, 23:48   #23
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Bikkja drar som et monster, katta klorer etter bikkja (har skjedd flere ganger) men til slutt "vinner" bikkja og katta enten stikker eller hopper ned (fra rekkverket i 2.etasje). Bikkja har blødd fra snuten flere ganger, den bryr seg ikke. Det er et lurveleven mens det holder på, og jeg tror ikke akkurat det blir mindre kattedilla hos bikkja etterpå.

Vannpistol da? Er det greit syns dere?

Gammel 29-07-11, 23:48   #24
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har både hund og katt(er), men bor ikke i tettbebygd strøk, så jeg gir litt bæng i hva naboene mener om dyrene mine. Mine katter er både inne og ute om natten, og (den steriliserte) hunkatten tiltrekker seg andres hankatter, så det kan fort bli litt kåt remjing nattestid. Da tar vi inn egen pus og kaster en sko etter andres pus.

Og ja. Jeg synes du er litt på bærtur. Om hunden din klikker av katter (det gjør min også), så er det ditt problem, ikke katteeierenes.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 23:49   #25
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vannpistol er greit. Vanngevær også. Mot katter, ikke mot hunder.

Gammel 29-07-11, 23:50   #26
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spruteflaske eller vannpistol med slapp stråle (slik at det er bare vann, ikke vondt trykk) synes jeg er greit hvis en katt er plagsom eller truende.

Gammel 29-07-11, 23:56   #27
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Spruteflaske er fint ja.
Ellers sa vel 007 det jeg mener igrunn.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 00:01   #28
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vår hund blir også helt på styr av pusekatter, men rundt her er heldigvis ikke tettheten like stor som når vi bodde i borettslag. Det er ikke noe kjekt med en hund som begynner å bjeffe og balere på kvelden, særlig ikke når det er ens egen hund

Gammel 30-07-11, 00:02   #29
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Jeg skjønner jo at jeg er litt på bærtur, men i den perfekte verden så var det sånn at katter også var inne om natta slik at det var stille ute. Jeg vet veldig lite om kattehold og siden det er så mange katter her så er vi vel litt ekstra uheldige.

Vannpistol tenker jeg vi prøver, det blir jo litt too much å gå tur med hund og vanngevær om kvelden.

Gammel 30-07-11, 00:02   #30
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sure Eplet, her.

Vår hund blir også helt på styr av pusekatter, men rundt her er heldigvis ikke tettheten like stor som når vi bodde i borettslag. Det er ikke noe kjekt med en hund som begynner å bjeffe og balere på kvelden, særlig ikke når det er ens egen hund

Nei, jeg lurer på hva som er verst å høre på, bråkebikkja eller bråke-eier...

Gammel 30-07-11, 00:04   #31
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Alt som lagar lyd om natta er ein uting; mannen som snorkar, katter som vræler eller skjorer som skvaldrar. Øyreproppar hjelper lite når ein har superhørsel. Eg har i mine søvnlause netter hatt fortvila ønsker om at eg var monoauralt døv.

Gammel 30-07-11, 00:05   #32
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Svake lyder er jo til tider verre enn høye lyder også. Da ligger man jo og hører etter. Nesten bedre med en som snorker i samme rom enn i naborommet.

Gammel 30-07-11, 00:08   #33
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg er fremdeles forbauset over hvor selvfølgelig det er at det er greit å ha katt gånde fritt, fordi det er sånn katter gjør.

For 30 år siden var det sånn med hunder også, så ble båndtvang innført og vi var ganske så oppgitt.

Jeg synes ikke en bør holde dyr en ikke har kontroll på i tetbygd strøk. Å si at folk som er allergiske eller føler seg plaget må flytte til kattefritt strøk er rimelig patetisk, det burde jo vært motsatt. Folk som må ha et dyr bør bo der det ikke er til sjenanse.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 00:10   #34
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan informere om at 16-åringer bråker langt mer enn katter. Naboen har fest. Finnes det en regel mot 16-åringer?

:bidrar:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 00:12   #35
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg er fremdeles forbauset over hvor selvfølgelig det er at det er greit å ha katt gånde fritt, fordi det er sånn katter gjør.

For 30 år siden var det sånn med hunder også, så ble båndtvang innført og vi var ganske så oppgitt.

Jeg synes ikke en bør holde dyr en ikke har kontroll på i tetbygd strøk. Å si at folk som er allergiske eller føler seg plaget må flytte til kattefritt strøk er rimelig patetisk, det burde jo vært motsatt. Folk som må ha et dyr bør bo der det ikke er til sjenanse.

Dette kan jeg være enig med deg i altså, selv om jeg har katt. Det kan godt komme en regel om at man må lufte katter i bånd i strøk sånn og sånn, det kunne til og med vært til fordel for endel katter som forlates og forventes å greie seg selv midt mellom reven i skogen og motorveien.

Vi har jo også omplassert to katter som ikke passet i tettbygd strøk. Hun vi har nå kan fint gå i bånd den dagen det blir aktuelt, hun er opplært til det fra hun var unge da hun var skikkelig bykatt den gangen. Men når det ikke finnes slike regler, kan man heller ikke komme og kreve at kattene flytter seg fordi man da ikke kan kontrollere støynivået på hunden man lufter.

Jeg tror nok at svarene i denne tråden er litt preget av at det er en hund som ugjør en stor del av problemet.

Gammel 30-07-11, 00:13   #36
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg kan informere om at 16-åringer bråker langt mer enn katter. Naboen har fest. Finnes det en regel mot 16-åringer?

:bidrar:

Det finnes regler mot bråk, og klokken er etter 23.

Men 16 åringer bråker vel ikke hver kveld?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 00:14   #37
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Me har hatt kattar som har busett seg under verandaen vår. Dei er ikkje velkomne, og er no stengt ute med kantsteinar. Me har hatt kattekrek som har tissa ut vogna til Poden gang på gang. Den/dei var heller ikkje velkomne. Me har kattar som vil inn i huset så snart dørene står opne. Dei er ikkje velkomne. Men minst velkomne er dei når det står og skriker og remjar ute midt på natta.

Alle middel som kan kjøpast for pengar er forsøkt, trur eg. Dei held seg ikkje borte. Eg har ikkje katt. Eg vil ikkje ha katt. Men likevel må eg plagast med biverknadane i mitt hus og i min hage; kattebæsj, kattetiss, katteremjing etc.

Gammel 30-07-11, 00:14   #38
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

J Finnes det en regel mot 16-åringer?

Ja. Regelen kalles foreldre. :hjelpsom:

Gammel 30-07-11, 00:15   #39
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Neket: etter midnatt kan du ringe politiet?
Bikkja vår er deler av problemet her ja, men ellers at kattene bråker om natta.
Jeg kan ikke sette ut en søppelpose utenfor døra i 3 minutter uten at søpla dras utover heller. :har prøvd i 3 minutter:

Gammel 30-07-11, 00:16   #40
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Men 16 åringer bråker vel ikke hver kveld?

Neida, jeg overlever jeg altså. Og kua har vært kalv, så de får holde på så lenge de gidder for min del.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:25.