Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-11, 15:39   #12
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg synes det ville være svært gledelig om vi
fikk en offentlig diskusjon om Eurabia.

Jeg synes ikke en offentlig diskusjon om «Eurabia» er spesielt interessant. «Eurabia» er på linje med «Zions vises protokoller»; det er en konstruksjon, en rimelig skrudd idé om virkeligheten. Dersom vi skal «diskutere» denne konstruksjonen som noe annet en vrangforestilling, som om den skulle beskrive virkeligheten, gir vi den en legitimitet den og dens proponenter på ingen måte fortjener.

Ja, vi skal diskutere innvandring, integrering, osv., men vi skal gjøre det på saklige premisser, vi skal ikke gi ekstremistene definisjonsmakten og la dem få føre debatten på sin banehalvdel. Når temaet for samfunnsdebatten sklir umerkelig fra «innvandring» via «integreringsproblematikk» til «muslimproblemet» har vi tapt, da er det de som legger premissene.

Sitat:

Jeg tror Norge (selv om forståelig av historiske grunner) gjør seg selv en stor bjørnetjeneste ved å sensurere den slags ytringer. Nå er tiden kommet for å fjerne den sensuren.

Unnskyld, hva er det du sikter til nå? «Sensur» innebærer (offentlig) forhåndskontroll med massmedier - mener du dette foregår i Norge, og kan du i så fall gi noen eksempler?

Såvidt jeg kan skjønne, er det fritt frem for enhver i dette landet å skaffe seg informasjon om f.eks. «Eurabia». Jeg får 2 millioner treff på Google (for øvrig nesten like mange som for «Zion protocols»). Eller kanskje det er sånn at jeg egentlig burde fått 4 millioner treff, men halvparten blir sensurert?

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.