Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Finansdepartementet har eksplodert!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-11, 14:40   #1141
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

"Det Breivik skriver er ikke så halsbrekkende galt"..

http://www.aftenposten.no/kul_und/article4184153.ece

Dette har jeg jo påpekt i flere dager, at disse aksjonistene er helt utrolige. Jeg hadde vurdert å reise dit når dette var et tema før helgen, men nå er jeg ikke tøff nok. Jeg tror ikke Stiklestad er trygg i år.

Maz er ikke aktiv  
Gammel 26-07-11, 14:45   #1142
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jo, både med tanke på hva fargen symboliserer politisk, og at han lyste opp som en blink i bilen.

Det var vel det han trodde, mente, håpet, forutså/[noe annet], siden han - ifølge medier, var sikker på at han vil bli skutt på vei til rettslokalet.

Gammel 26-07-11, 14:48   #1143
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Dette har jeg jo påpekt i flere dager, at disse aksjonistene er helt utrolige. Jeg hadde vurdert å reise dit når dette var et tema før helgen, men nå er jeg ikke tøff nok. Jeg tror ikke Stiklestad er trygg i år.

Stiklestad er minst like trygt som et hvert annet sted i Norge denne uka. La deg ikke mobbe, reis for all del dit, kos deg med Spelet og hva som ellers er der, og vis gjerne disse gjøkene hva du mener om dem med det samme.

God tur!

Chiffre er ikke aktiv  
Gammel 26-07-11, 14:53   #1144
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ABB velger en Ap-advokat fordi han tenker på Ap som fienden og vil ha en advokat derfra. Han demoniserer og avhumaniserer dem som ikke mener det samme som seg, han tenker på dem som forrædere, svikere og avskum. Det hjelper selvsagt å tenke slik når man skal slakte dem ned.

Han er veldig spesiell, han her. For ham var vendepunktet, altså det punktet der han bestemte seg for at han måtte gjøre noe drastisk og bekjempe det bestående, at serberne ble straffet og angrepet for å forsøke å kvitte seg med muslimer. De jevne rasisten som sitter og smører gørra si utover kommentarsidene eller trykker "liker" på FB-grupper med de mest absurde tema husker vel knapt balkankrigene og kunne vel ikke finne Serbia på et kart mot betaling. De er nok rasister av helt andre og mye "nærmere" eller mer akutte årsaker. En sånn "De" og "Oss"-tankegang.

Gammel 26-07-11, 15:46   #1145
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Næ. Han tenker selv at han er utspekulert og at dette er nok en brikke i hans masterplan. Det er bare en ting med den masterplanen. Den er ikke så god. Den er kort og godt livsverket hans - og ultrastusselig. Han hadde ikke brains nok til å komme opp med noe litt mer skikkelige greier.

Jeg tror ikke jeg helt skjønner hva du mener. Planen hans er livsverket. Planen var for god. Den virket. Han fikk utført det han skulle. Det er forjævlig. Hadde planen vært dårligere hadde han blitt avslørt. Det han kom opp med var så jævlig, det var utspekulert og planlagt over så lang tid, at jeg klarer ikke på noen måte å kalle det stusselig. Hadde det vært en stusselig eller dårlig planlagt hadde vi nå humret over idioten som trodde det gikk an å selvmekke gjødselbombe og sprenge regjeringskvartalet. Liksom, da blir man jo avslørt!

Han er en ond person, djevelen. Han skal slett ikke hylles, men hans gjerninger er for horrible til å at han kan ynkeliggjøres. Meningene hans bør derimot møtes med ord og plukkes fra hverandre og vises frem i lys av hans ondskap og gjøres uspiselige for alle.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv  
Gammel 26-07-11, 15:50   #1146
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg tror ikke jeg helt skjønner hva du mener. Planen hans er livsverket. Planen var for god. Den virket. Han fikk utført det han skulle. Det er forjævlig. Hadde planen vært dårligere hadde han blitt avslørt. Det han kom opp med var så jævlig at jeg klarer ikke på noen måte å kalle det stusselig.

Han er en ond person, djevelen. Han skal slett ikke hylles, men hans gjerninger er for horrible til å at han kan ynkeliggjøres. Meningene hans bør derimot møtes med ord og plukkes fra hverandre og vises frem i lys av hans ondskap og gjøres uspiselige for alle.

Neinei - dette var ikke planen. Planen var endring av Europa - dette skulle bare starte endringen. Nå skulle det komme revolusjon og så en ny verdensorden hvor muslimene ikke lenger skulle eie Europa.

Det var virkelig ikke en plan man kan si han vil lykkes med. Målet hans er stusselig langt unna. Sårene som er etter ham er alvorlige og dype - men målet hans er lenger unna nå enn for en uke siden.

Gammel 26-07-11, 19:25   #1147
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sitat:

Samtidigt: detta handlar om mer än en enskild galning. Det handlar om en ­publik arena som stegvis legiti­merat hatet mot flyktingar, invandrare, muslimer och andra som inte heter Anders. Åsikter och före­trädare som förr hölls kort är i dag vardagsmat med fritt spelrum inom ramarna för åsiktsfriheten och den digitala pissrännan.
Det finns en tydlig politisk grund till djävulen Anders bärsärkagång, och det är den historiskt etablerade visio­nen om vit makt, rasrenhet och nationalism. Det som är fundamenta inom den höger­extremism som oroväckande snabbt blir allt mindre extrem.
Den som sitter etablerad i parlament över större ­delen av Europa och numera i hela Norden. Välkammad och skötsam.
Anders Westgårdh

Jeg er enig. Spørsmålet er hva vi gjør med det.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 26-07-11, 19:27   #1148
teamor
Superduperaktiv

teamor sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Det er fremdeles en veldig spesiell stemning i Oslos gater. Folk overalt, og det er en helt spesiell varme mellom fremmede mennesker til tross for at blikkene er sorgtunge. Sterkt.

teamor er ikke aktiv  
Gammel 26-07-11, 20:39   #1149
vestlandsfanden
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2010
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

ABB kommer til å få 30 meget tøffe år i fengsel. Han vil havne nederst på rangstigen - under de pedofile - og handlingen hans vil ikke bli glemt av de innsatte. Han vil få juling og bli pissa på så det holder.

For å greie seg i katastrofale situasjoner som dette kan man føle skam over å le og vitse over gjerningsmannen. Men for mange kan det være nødvendig for å i det hele tatt holde hodet over vannet. Jeg greier ikke å la være å se det ufrivillig komiske med denne mannens selvbilde. Portrettet i uniform minner mest av alt om en Espen Eckbo-karikatur.

vestlandsfanden er ikke aktiv  
Gammel 26-07-11, 21:11   #1150
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Nei, jeg tenkte på at en som kaller seg "marxist murderer", eller hva det nå var, kler seg i en farge som i en politisk sammenheng framfor alt assosieres med kommunisme. Det virket ironisk og litt klønete på meg.

Man må se historien litt lengre tilbake i tid, og fargen på korset til "kulten" han er med i...

Gammel 26-07-11, 22:18   #1151
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Man må se historien litt lengre tilbake i tid, og fargen på korset til "kulten" han er med i...

For all del, jeg mener ikke at kommunismen har hevd på den røde fargen. Men det er i all hovedsak kommunismen som blir assosiert med rødt, dersom vi først skal koble farger og politikk, og dermed virket fargevalget lite gjennomtenkt for en som virker særs opptatt av symbolikk. Men det viser vel at han er mer opptatt av å bruke symboler av betydning for han, snarere enn hvordan han oppfattes av folk flest.

Egentlig skjønner jeg ikke helt hvorfor jeg fikk det for meg at det skulle være noen logikk i handlingene hans, argumentene våre faller alle på stengrunn i hans verden, tror jeg.

Gammel 26-07-11, 22:34   #1152
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er fint å se avisbilde av kronprinsen og utenriksministeren og biskopen av Oslo i en moské for å holde minnestund.

Gammel 26-07-11, 22:36   #1153
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Det er fint å se avisbilde av kronprinsen og utenriksministeren og biskopen av Oslo i en moské for å holde minnestund.

Ja, det er fint.

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 26-07-11, 23:12   #1154
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av vestlandsfanden, her.

Portrettet i uniform minner mest av alt om en Espen Eckbo-karikatur.

Rhino Thue.

Gammel 26-07-11, 23:27   #1155
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare sjekket Dagbladet i dag, men de hadde ikke brukt noen av propagandabildene i dag. Hvordan er det med de andre avisene?

Gammel 26-07-11, 23:31   #1156
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har bare sjekket Dagbladet i dag, men de hadde ikke brukt noen av propagandabildene i dag. Hvordan er det med de andre avisene?

De er da fortsatt i nettavisene? Har sett alle som en idag også.

Gammel 26-07-11, 23:32   #1157
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

De er da fortsatt i nettavisene? Har sett alle som en idag også.

Ikke i noen nye saker, vel? Jeg synes nesten bare jeg har sett bildene fra politibilen, men jeg skal ikke påberope meg å ha fingransket alt.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 26-07-11, 23:33   #1158
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ang. bildebruk synes jeg på en måte at uniformsbildet og frimurerbildet var bedre å se enn de mer fjonge bildene av ham i dress og vanlige klær.
De to bildene i kostyme var så lite flatterende og så påfuglaktige at han bare ser latterlig ut.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 26-07-11, 23:46   #1159
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

De to bildene i kostyme var så lite flatterende og så påfuglaktige at han bare ser latterlig ut.

Bare vent. Om seksti år kommer du til å synes at han er dritfin.

Gammel 26-07-11, 23:59   #1160
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ikke i noen nye saker, vel? Jeg synes nesten bare jeg har sett bildene fra politibilen, men jeg skal ikke påberope meg å ha fingransket alt.

Hm, kanskje du har rett. Jeg har ikke fulloversikt over hva som er gammelt og nytt må jeg innrømme. Det er fryktelig mange artikler.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Bare vent. Om seksti år kommer du til å synes at han er dritfin.

Når vi kommer til 2083 vil vi selvsagt skjønne alt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.