Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kake(r) som smaker best en dag eller to etter baking?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-07, 20:14   #21
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kake(r) som smaker best en dag eller to etter baking?

Snickerskake er skikkelig deilig!

Har du sjekket ut www.detsoteliv.no ?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 20:14   #22
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Ja, Snickerskaka blir bare bedre og bedre. Den er knallgod, og til og med jeg gjorde stor suksess med den på første forsøk.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 12:59   #23
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oreokaken er faktisk enda bedre på tirsdag dersom du bakte den en fredag kveld. :innfårrmerer:

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 16:48   #24
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Kake(r) som smaker best en dag eller to etter baking?

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Oreokaken er faktisk enda bedre på tirsdag dersom du bakte den en fredag kveld. :innfårrmerer:

Da er det da ikke noe igjen!

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 16:51   #25
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kommer til å bli utrolig skuffet til helgen om kaken ikke er god.
ALLE skryter jo av den. Håper den lever opp til forventningene.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 17:14   #26
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Nå står kaka i kjøleskapet!

Ostekremen i seg selv var så god at bare den var verdt hele bakinga!
Er hele kaka like god, så tror jeg den er himmelsk.

Gammel 23-03-07, 18:34   #27
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det siste kremlaget med sjokoladesauspynt øverst, kan det da puttes på kaka etter at den har stått en time i kjøleskapet, eller bør det gjøres rett før den skal serveres?
Jeg skal ha to bursdager for eldste til søndag, og tenkte prøve meg på Oreo og lage den ikveld eller imorgen. Da bør den vel være god til søndag...

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 19:54   #28
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kremlaget bør legges på når du lager kaken. Sjokoladesausen bør du ta på rett før servering, hvis ikke vil den "blø" i kremen.

Gammel 23-03-07, 19:55   #29
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Verdens beste er veldig god dagen etter at den er laget. Faktisk bedre enn nylagd.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 20:10   #30
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Flott, nå har jeg to kaker jeg kan ha med meg i påska. Både tropisk aroma og oreo-kake.

Verdens beste er for avansert for meg.

Gammel 23-03-07, 20:13   #31
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Flott, nå har jeg to kaker jeg kan ha med meg i påska. Både tropisk aroma og oreo-kake.

Verdens beste er for avansert for meg.

Jeg har oppskrift på jukse-verdens beste fra svigermor, den er supergod og rimelig enkel å lage. Hun pleier ofte å ha blåbærfyll. Den kaka har jeg hørt mer skryt om en den ordentlige verdens beste i bursdager.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 21:23   #32
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker aldri sjokoladesaus oppå oreokaka. Jeg bruker bare sånne lyse eventyrfigurer i sjokolade eller mørke sjokoladeblonder. Da er kaka like fin uansett når jeg legger dem på.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 21:27   #33
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker heller ikke sånn kjøpesjokoladesaus... Revet sjokolade er tingen Eller smeltet kokesjokolade som spredes sjødelesløst over.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 21:31   #34
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Bruker heller ikke sånn kjøpesjokoladesaus... Revet sjokolade er tingen Eller smeltet kokesjokolade som spredes sjødelesløst over.

Jeg er for lat til å rive sjokolade, også blir det jo oppvask av det. Mere lettvint med ferdig figurer og blonder. Men det ser sikkert veldig fint ut med revet sjokolade.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 21:41   #35
løvemor
Tilbake

løvemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
løvemor er litt kul
Standard

I prøvde jeg meg på en kake jeg fant i bladet 'mamma'. Den var utrolig god! Og enda bedre i dag! Det er en slags sjokkolademousse med masse digg i og sammen med kjeksbunnen smakte den helt himmelsk! Kan absolutt anbefales.

COTTAGE CHEESE KAKE

1 pakke havrekjeks
125 g smør
3 egg
100 g sukker
1 ts vaniljesukker
50 g finhakkede hasselnøtter
300 g cottage cheese
2 plater mørk kokesjokolade
2 dl fløte
valnøtter til pynt

Smelt smøret, smuldre havrekjeksen og bland godt. Fordel massen i en mellomstor kakeform med klipsåpning. Stek bunnen på 150 grader i 15 minutter. Avkjøl.
Smelt sjokoladen i vannbad. Skill eggene og pisk eggedosis av eggeplommer og sukker. Bland i vaniljesukker, hakkede nøtter og cottage cheese. Rør så inn den smeltede sjokoladen. Visp krem av fløten og bland dette i. Visp eggehvitene stive og skjær dem forsiktig inn i massen.
Hell blandingen over den avkjølte kakebunnen og sett kaken kaldt for å stivne. Den trenger minst noen timer før den er serveringsklar. Denne kaken kan med andre ord gjerne lages dagen i forveien. Skjær langs kanten før du fjerner klipsrammen. Pynt med revet sjokkolade og valnøtter.

løvemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 21:43   #36
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Ostekaker pleier være best noen dager etter de er laget. Har ikke oppskrift.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 21:46   #37
løvemor
Tilbake

løvemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
løvemor er litt kul
Standard

*løperogserpånyttpånyttogspiserkakenamnam*

løvemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 23:13   #38
Nå også i farger

Standard

Oreo skjokoladeostekake? Hmm.

Det ble forresten oreo-kake. men jeg må innrømme at jeg syns ikke oreo-kjeksen var så spesiell.
Ostekremen derimot, den var himmelsk!!

Gammel 23-03-07, 23:35   #39
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Ostekremen derimot, den var himmelsk!!

Den er sinnsykt god Man har f.eks Frans Josefs Konfektkake. Den holder seg lenge, og inneholder en slags smørkrem. Den går for orgasme-kake her i huset

Gammel 23-03-07, 23:59   #40
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Den er sinnsykt god Man har f.eks Frans Josefs Konfektkake. Den holder seg lenge, og inneholder en slags smørkrem. Den går for orgasme-kake her i huset

Er det en sånn ikke-steke kake det også?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.