|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#381 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Men for min del håper jeg islamistene ikke har noe med dette å gjøre, og jeg har derfor ikke vidrebrakt anti-rasismemeldinger på FB, siden ingenting er bekreftet til nå. Tror en nasjonal militant aksjon er mye enklere å svelge.
|
|
#383 |
|
Unik
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!
Ja, og en og annen islamist som har sendt ut trusler. Så jeg synes ikke det er helt på bærtur å frykte en islamistisk aksjon.
|
|
#384 |
|
Helt konge
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!På en måte er jeg fryktelig lettet over at mannen som er tatt er norsk, jeg blir så oppgitt/sint/lei meg når "alt" som går galt her i landet blir knyttet opp mot islamske miljøer/invandrere. |
|
|
|
|
#386 |
|
Glamorøs
|
Vel, jeg tror nok heller det er nynazister enn RU.
|
|
#388 |
|
Tatt på
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Helt enig med Heiko. Nå er det jo slik at media har fokusert på at terrorister er muslimer i de fleste sammenhenger siden 9/11, så jeg er ikke overrasket. Bare veldig skuffet.
|
|
#389 |
|
Unik
Er vi? Støtt og stadig? Fra gruper som anses som reelle for trusselbildet mht terrorisme? Det visste jeg ikke.
|
|
#390 |
|
Ekvilist
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Sitat fra Polyanna:
Det dreier seg antageligvis om gjerningsmannen på Utøya?
|
|
#391 |
|
Peppy!
|
Sa ikke politiet at han var tilknyttet en gruppe som var kjent for politiet for sin misnøye rundt det politiske systemet i Norge? Det tolker jeg som anarkister e.l. Eller var det hearsay jeg leste i en avis? Det går litt i surr her, hva jeg har lest. |
|
|
|
|
#394 |
|
maler
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg synes ikke det er rart at folk tenker på islamister som en mulighet, det har tross alt vært noen slike aksjoner i verden hvor islamistiske grupper har påtatt seg ansvaret og det har blitt fremsatt trusler mot Norge.
|
|
#395 |
|
Ekvilist
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Med RU, mener dere Rød ungdom? Av det jeg har fått med meg de siste årene (har lest meg opp litt om ytre venstre), så opplever jeg ikke RV/Rødt og dets like som spesielt opptatt av væpna revolusjon.
|
|
#396 |
|
Yes, we can!!
|
Ja, det kan se ut som om hun har sett gjerningsmannen. Fytti.
|
|
#397 |
|
Travelt opptatt
|
Basert på pressekonferansen til statsministeren og justisministeren nå, og det de ikke sier der, så syns jeg det er mer og mer som tyder på nynazister. Eller en gal mann med tilgang på våpen og sprengstoff. De har blant annet ingen planer om å oppgradere sikkerhetstrusselen, de fikk ingen varsler på forhånd, de kjente ikke til noe på forhånd (i min naivitet tror jeg at de har ganske fine følere ute blant f.eks. islamister, noe som gjør slike grupper mindre sannsynlige), og de gjør det vanskeligere å reise UT av landet. Og disse islamske gruppene som påtar seg ansvar ble ganske kontant avvist.
|
|
#398 |
|
Einsam
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!"De har mistanke om at dette ikke er internasjonal terrorisme, men en lokal variant rettet mot det bestående politiske systemet. Politiet skal være kjent med miljøet mannen er knyttet til." |
|
|
|
|
#399 |
|
Travelt opptatt
|
Det sto vel noe om det i partiprogrammet, men den vanlige RV/RU-er var vel ikke så veldig aktiv i den retning.
|
|
#400 |
|
Drømmer
|
40 min ca. |
|
|
![]() |
|