Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Finansdepartementet har eksplodert!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-11, 20:53   #241
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Jeg tenker, i tillegg til alt det åpenbare og grusomme som skjer, på ressursmangelen rundt om nå. Hjertestanser og andre akutte ting stopper ikke selv om det oppstår en krise.

Gammel 22-07-11, 20:54   #242
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamarazzi, her.

Om det er terrorister i landet, så er det vel greit å få de ut, eller sperret inne for alltid, men faren er vel at folk ikke nyanserer...

I dette tilfellet er desverre terrorister sidestilt med ikke hvite innvandrere med annen religion, da i hovedsak muslim)
Vedkommende, de som hadde kommentert og sagt seg enig, fikk klar beskjed om hva jeg mente om saken.

Jeg sitter langt fra Oslo, og regner ikke med at jeg har kjente i området, men dette går virkelig inn på meg.

Gammel 22-07-11, 20:55   #243
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det sju på Utøya og sju av bomben, eller er nyhetene blitt blandet sammen?

Fanken altså. Det er sjelden jeg blir berørt sånn helt fysisk av ting som skjer, men nå er jeg uvel og helt urven av alt sammen. Hvem i heite helvete er det som skyter ungdommer på sommerleir??!!

Det er vel et koordinert angrep, men det finnes kanskje en teoretisk mulighet for at Utøya var en sinnsvak reaksjonsaksjon. En eller annen loco som skulle ta AP for at de har "sluppet gale terrorister inn i landet" eller noe sånt. Eller noen som har blitt inspirert og spontant gjennomført en aksjon de hadde fabulert om på forhånd.

Dette er jo hjemme, jo. Faen.

Det virker forresten som om det har vært et varsel på forhånd, før det smalt. En jeg kjenner gikk fordi minutter før det smalt, og traff en politimann (eller en i forkledning?) med våpen i hendene, løpende mot regjeringskvartalet.

Gammel 22-07-11, 20:56   #244
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det virker forresten som om det har vært et varsel på forhånd, før det smalt. En jeg kjenner gikk fordi minutter før det smalt, og traff en politimann (eller en i forkledning?) med våpen i hendene, løpende mot regjeringskvartalet.

Oj. De benekter jo stadig at de har fått noen form for varsel.

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 22-07-11, 20:57   #245
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Svoger er paa ambulansejobb i dag (ikke sjaafoer, men "mannskap" eller hva man kaller det), og er paa Utoeya naa. I foelge ham er 30-50 skutt...

Gammel 22-07-11, 20:57   #246
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er 7 i Oslo, så vidt jeg kan skjønne. Det står ingenting om antall på Utøya.

Gammel 22-07-11, 20:58   #247
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Det er bare tragisk og trist. Jeg er utrolig lei meg og kjenner meg utrolig tom. Nyhetene er på og det er virkelig vanskelig å ta inn all informasjonen.

Gammel 22-07-11, 20:59   #248
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Det er helt uvirkelig. Jeg har en i familien som jobber i Nærings- og handelsdepartementet og kjenner jeg fryser litt ekstra på ryggen.

Personen som skjøt på Utøya skal ifølge vitner ha nordisk utseende. Facebook flommer over av jævlige kommentarer som tar som en selvfølge at noe annet er tilfellet.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 22-07-11, 21:04   #249
Miraluca
Aktiv

Miraluca sin avatar

Medlem siden: May 2011
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

For de som er registrerte blodgivere, er det stort behov for mer blod, men de tar kun imot de som alt er registrerte på Haukeland ihvertfall, og etterlyser blodtype 0- og A-. Syns det er leit at eg ikkje kan melde meg, for eg har 0-, men er ikkje registrert..
Men oppfordrer alle som kan til å gi blod om dere får sjansen nå altså! En liten ting som kan bety mye for noen som er skadd..er så lite en kan gjøre, men dette er mulig.

Miraluca er ikke aktiv  
Gammel 22-07-11, 21:05   #250
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

NÅ fikk jeg tv-signaler igjen etter mange dager uten tv. Herlighet for noen bilder! Jeg kjenner jeg blir fysisk dårlig av dette her, det er alt for nært.

Gammel 22-07-11, 21:06   #251
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Våre er i orden også på leir. Jeg synes seff at bomben i Oslo er forferdelig, men på en rar måte ventet ikke greit men ikke overraskende,men jeg klarer ikke å forstå hva som har skjedd på utøya ennå...Det er KIDS for "#¤%&/()(/& det betyr ikke at det er verre osv. for all terror er forkastelig men dette klarer jeg ikke å forholde meg til rasjonellt akkurat nå.

Gammel 22-07-11, 21:07   #252
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har 0-. Burde jeg ringe blodbanken?

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv  
Gammel 22-07-11, 21:07   #253
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette er helt uvirkelig. Jeg var på jobb i sentrum da det smalt. Satt på kontoret og kjente trykket, vinduene bulet. Vinduene over gata var knust. Da vi sjekket nettet og etter å ha vært oppe på takterrassen og sett ødeleggelsene på regjeringsbygget, fant vi ut at det lureste var å dra hjem. Og det var lurt. Det er først nå jeg ser hvor alvorlig dette er. Etter det jeg vet er ingen av mine kolleger skadet. Mine tanker går til dem som har blitt hardest rammet av dette.

Gammel 22-07-11, 21:08   #254
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har kommentert en idiot kommentar på FB.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 22-07-11, 21:11   #255
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har helt vondt i hjertet og knuten i magen vokser.

Gammel 22-07-11, 21:14   #256
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Ja, i hvert fall om du har gitt før.

Gammel 22-07-11, 21:14   #257
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har vært blodgiver, men det er mange år siden...

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv  
Gammel 22-07-11, 21:15   #258
Miraluca
Aktiv

Miraluca sin avatar

Medlem siden: May 2011
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

Om du er registrert ja. Det tar for mye tid å registrere nye nå

Miraluca er ikke aktiv  
Gammel 22-07-11, 21:16   #259
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Hvis du er registrert blodgiver så kan du ringe. I Bergen er det åpent fra kl. 10.00 i morgen for alle som er registrerte blodgivere og har blodtype 0- eller A-.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 22-07-11, 21:17   #260
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg er A-, men er ikke registrert. Tar de meg ikke i mot da?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:25.