|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ekvilist
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!
Æsj, nå mistet jeg et sitat. Fra SF som var uenig med Niobe?
|
|
#3 |
|
By the Sea
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Hva er forskjellen på å være "spik, spenna gæærn" og å være psykisk syk?
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Psykisk sykdom tilsier at man feiler en kjent sykdom. Spik spenna gæren er en beskrivelse av en personlig egenskap og ikke mer diagnose enn antonymene snill eller omsorgsfull. |
|
|
#5 |
|
By the Sea
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg har ikke nok kunnskap om dette, så jeg synes det er fint med input.
|
|
#6 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er indikasjoner på en personlighetsforstyrrelse, såvidt jeg vet regnes ikke det som psykisk sykdom.
|
|
#8 |
|
By the Sea
|
Det var oppklarende. Jeg trodde at personlighetsforstyrrelser ble regnet som psykisk sykdom.
|
|
#9 |
|
Bedreviter
|
En eller annen ekspert (jeg husker ikke hvem) sa på NRK i går at folk som er så psykisk syke at de ikke kan dømmes for sine handlinger, normalt ikke klarer å holde fokus og planlegge så grundig som det er gjort her. |
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Det skal svært mye til at denne her skal greie noen sinnssyk i gjerningsøyeblikket. Han har planlagt dette og skjønt at han skulle holde kjeft om tankene sine, han blir sperret inne. |
|
|
#11 |
|
Off the map.
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Hvis han er kommer unna med 'sinnsyk i gjerningsøyeblikket' så skjønner jeg ingenting.
|
|
#12 |
|
Bedreviter
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg nærer en dyp, dyp respekt for Stoltenberg disse dager. Han har sagt og gjort alt riktig, i alle fall slik det ser ut fra utsiden, og det må ha vært en umenneskelig påkjenning for ham, all den tid han helt sikkert er personlig berørt også. |
|
|
|
|
#13 |
|
Bedreviter
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg blir også kvalm av glansbildene som pryder medias forsider nå. Eneste fordelen om det skulle bli åpent fengslingsmøte i morgen, er at vi da vil få nye bilder av fyren som ikke er stylet og glanset. |
|
|
|
|
#14 |
|
Ekvilist
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg er også rørt og stolt over å leve i et land med en ledelse som den vi har. Jeg har fjernet meg litt fra Stoltenberg politisk, men jeg har alltid hatt stor respekt for mannen. Den er ikke mindre nå.
|
|
#16 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Men hva sier lovverket vårt om dette? Kan han bli dømt opp mot hvert enkelt drepte, og få over 90 "livstidsdommer"?
|
|
#18 |
|
rakkarpus
|
Nei, men han kan jo få forvaring. Som gjør at han aldri slipper ut.
|
|
#19 |
|
By the Sea
|
Ja, det har jeg også tenkt mange, mange ganger i løpet av de siste dagene.
|
|
#20 |
|
Off the map.
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg er ikke på Stoltenbergs side i politikken, men han har stått fram som en utrolig flott og moden leder, til tross for at han personlig også er svært hardt rammet.
![]() |
|
|