|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!
Tja. 40 minutter?
|
|
#3 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Men for min del håper jeg islamistene ikke har noe med dette å gjøre, og jeg har derfor ikke vidrebrakt anti-rasismemeldinger på FB, siden ingenting er bekreftet til nå. Tror en nasjonal militant aksjon er mye enklere å svelge.
|
|
#4 |
|
Helt konge
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!På en måte er jeg fryktelig lettet over at mannen som er tatt er norsk, jeg blir så oppgitt/sint/lei meg når "alt" som går galt her i landet blir knyttet opp mot islamske miljøer/invandrere. |
|
|
|
|
#7 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Er vi? Støtt og stadig? Fra gruper som anses som reelle for trusselbildet mht terrorisme? Det visste jeg ikke.
|
|
#8 |
|
Tatt på
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Helt enig med Heiko. Nå er det jo slik at media har fokusert på at terrorister er muslimer i de fleste sammenhenger siden 9/11, så jeg er ikke overrasket. Bare veldig skuffet.
|
|
#9 |
|
Ekvilist
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Sitat fra Polyanna:
Det dreier seg antageligvis om gjerningsmannen på Utøya?
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Ja, det kan se ut som om hun har sett gjerningsmannen. Fytti.
|
|
#12 |
|
maler
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg synes ikke det er rart at folk tenker på islamister som en mulighet, det har tross alt vært noen slike aksjoner i verden hvor islamistiske grupper har påtatt seg ansvaret og det har blitt fremsatt trusler mot Norge.
|
|
#13 |
|
Ekvilist
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Med RU, mener dere Rød ungdom? Av det jeg har fått med meg de siste årene (har lest meg opp litt om ytre venstre), så opplever jeg ikke RV/Rødt og dets like som spesielt opptatt av væpna revolusjon.
|
|
#14 |
|
Travelt opptatt
|
Det sto vel noe om det i partiprogrammet, men den vanlige RV/RU-er var vel ikke så veldig aktiv i den retning.
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Det er vel ikke så rart om nynazister skulle være misfornøyd med en sosialistisk regjering?
Nei, men når du snakker om ungdommer som snakker om "væpna revvlusjon" så regner jeg med at de fleste tenker på kommunistiske partier.
|
|
#16 |
|
Einsam
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!"De har mistanke om at dette ikke er internasjonal terrorisme, men en lokal variant rettet mot det bestående politiske systemet. Politiet skal være kjent med miljøet mannen er knyttet til." |
|
|
|
|
#17 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Fra Oslo til Utøya kjører man vel på 40-50 minutter.
|
|
#18 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Forferdelig tragedie |
|
|
|
|
#19 |
|
Ekvilist
|
Nå tror jeg ikke jeg har deltatt i denne debatten, men en rask titt på FB har for mange bekreftet at mange antar at dette er muslimer. Jeg tror ikke man behøver å være verken synsk eller over snittet fordomsfull for å tenke i de baner, når noe slikt skjer. Framstående terroreksperter har også antatt at dette (fram til Utøya) dreide seg om en type muslimsk terrorrgruppe. Så lenge vi faktisk har mottatt trusler fra de kanter tidligere, så er ikke det så rart at man tenker på det som en mulighet.
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Søstrene mine fikk ropt: "jævla terrorister" etter seg på gata i dag, så mistankene om at folk ville anklage muslimer er vel ikke akkurat tatt ut av løse lufta. Det er gjerne muslimene som får skylden for det som er feil i Norge i dag.
![]() |
|
|