Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Bergen - Oslo med campingvogn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-11, 00:08   #21
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bergen - Oslo med campingvogn

Oj. Hvor er du før du kommer til Gjermundshavn? Ja, fra Bergen. Det er ekstremt smalt på Tysse (der du kjører av fra E 16) men elles er veien der tålig bra. Jeg kjørte der sist uke for første gang.
Resten av veien vet jeg ikke noe om.
Men jeg ve at jeg ikke hadde valgt rv 7 via Norheimsund (Hardangerfjorden) med campingvogn. Det er veldig krøkkete fra Øystese til Granvin.

Gammel 17-07-11, 01:01   #22
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Manga: Den veien vil du ikkje kjøre !
Mannen sitter her ved sidan av meg og seier NEI, NEI, NEI.

Gammel 17-07-11, 01:34   #23
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Haha, såpass ja. Hva skulle man gjort uten Foreldreportalen.

Det får bli E16 og så kjører vi ned til Hemsedal.
Ingen protester?

Gammel 17-07-11, 01:46   #24
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Kan melde herfra at Hemsedal er tingen med campingvogn, ja.

Gammel 17-07-11, 01:52   #25
Manga

Manga sin avatar

Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Det får bli det. Jeg har ikke nerver til annet. Jeg får holde pusten gjennom tunnellene.
Tusen takk for svar alle sammen.

Gammel 17-07-11, 15:04   #26
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror det er et bra valg. Lykke til! Tast på telefonen, legg kabal og spis potetgull i tunnellene. Det er en fin ting.

Gammel 17-07-11, 15:34   #27
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Fra Grotli et stykke mot Lom er det faktisk 90-sone. Jeg holdt på å kjøre av veien i forskrekkelse over dette høye tall på en Vestlandsvei da vi kjørte der i går.

Ikke verst. Men hvilket fylke befant du deg i da, tro?

Gammel 19-07-11, 14:37   #28
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Ikke verst. Men hvilket fylke befant du deg i da, tro?

90-skiltet står på grensen mellom Møre og Romsdal og Oppland. Sogn og Fjordane ligger også et steinkast unna, så her deles det på godene!

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 14:39   #29
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

90-skiltet står på grensen mellom Møre og Romsdal og Oppland. Sogn og Fjordane ligger også et steinkast unna, så her deles det på godene!

(jeg er ikke så ekspert på vestlandet som jeg later som altså. Om jeg nå enn har bodd i 3 av 4 fylker over 30 år)

Gammel 19-07-11, 14:43   #30
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men nå er det jo ikke lov å kjøre i 90 så lenge en kjører med campingvogn, så da er det 80 og lang kø bak tipper jeg av sure bilister som ikke kommer forbi.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 14:47   #31
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Standard

Jeg blir for øvrig innmari sur/skremt av folk fra andre deler av landet som kommer til vestlandsveiene og skal holde seg til fartsgrensene på tross av at de ikke er kjent og ikke takler svingene i landskapet. De vingler avgårde og havner gjerne over i motsatt kjørefelt akkurat når det passer dem. Argh.

Da kan de heller kjøre i 60 for min del. Jeg har det ikke så travelt i livet mitt at jeg risikerer å dø for å rekke ferga.

Gammel 20-07-11, 04:00   #32
Manga

Manga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Jeg tror det er et bra valg. Lykke til! Tast på telefonen, legg kabal og spis potetgull i tunnellene. Det er en fin ting.

Ja, det var et godt valg. Det var fint å kjøre den veien. Jeg er veldig glad for at mannen lot seg overtale.
Det ble hverken tasting, kabal eller potetgull i tunnelene ettersom jeg kjørte i de fleste av dem. Men, det gikk helt greit. Var litt glad da vi endelig var gjennom Lærdaltunnelen for den var fryktelig lang synes jeg.

Takker for gode råd.

Gammel 20-07-11, 11:16   #33
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

(jeg er ikke så ekspert på vestlandet som jeg later som altså. Om jeg nå enn har bodd i 3 av 4 fylker over 30 år)

Jeg er ufrivillig ekspert - bor på Nordvestlandet mens Synnemormannen har familie i Bergen og i Farsund. Blir mye kjøring av slikt

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.