Sv: 8. mars
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Mener du at en kvinne ikke kan "kvinnediskriminere" andre kvinner? Da er jeg i så fall uenig. Forskjellsbehandling på grunn av kjønn er kjønnsdiskriminering uavhengig av hvem som bedriver det.
Jeg synes det blir feil å kalle det kvinnediskriminering når andre kvinner diskriminerer kvinner ja. Vil gjerne bruke et annet ord på den type diskriminering, men vet ikke hva jeg vil kalle det. Nettopp fordi den erfaring jeg sitter med på det området, er at disse kvinnene som diskriminerer andre kvinner OGSÅ diskriminerer menn.
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda
Ja, det blir mer å bruke de mulighetene som finnes (sparke i alle retninger, liksom) - bruke kvinneligheten mot kvinnene og mannligheten mot mennene. En slags gråsone vil jeg likevel kalle det; om det er faktisk kjønnsdiskriminering eller bare generell dårlig behandling er vel ikke helt enkelt å definere i alle slike tilfeller.
Nei, akkurat. Dårlig behandling, motarbeidelse, ufine metoder osv.