Sv: Fødselstabbe på Ahus
Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.
Jeg tenker at det nok er flere sider av denne saken. Jeg forstår denne mora, men kunne tenke meg å fått versjonen til helsepersonellet også, tipper den er litt annerledes.
Veldig enig
Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.
Det står jo knapt om noe annet enn tabber i helsevesenet i mediene nå, men det betyr jo ikke at det er så voldsomt mange tabber nå i forhold til før, det er vel heller sånn at det er et stort fokus på det akkurat nå og at alle saker dras frem og spekuleres i. Jeg vet ikke. Helsevesenet står vel ikke akkurat fritt til å komme med sin versjon alltid heller, pga. taushetsplikt?
Nei netopp, jeg tror nok at man "ser" tabbene bedre no, er fordi VG har ofret mye av sin tid på å få det frem i lyset.
Og ja helsevesenet har jo taushetsplikt, de kan ikke fortelle på den måten som pårørende gjør.

Jeg mener jeg leste i bloggen at denne mora hevder at barnet ikke fikk pustehjelp i det hele tatt, men samtidig ligger det bilder ute av barnet der det åpenbart bagges og jobbes med. Derfor tenker jeg at det nok er flere versjoner der ute av hva som hendte.
Ja hun hevder jo at barnet fikk ingen hjelp og det er jo feil, det ser man jo.
Og hadde ikke barnet fått noen pustehjelp på 47minutter så ville jo ikke barnet overlevd.
Opprinnelig lagt inn av Joika, her.
Problemet er jo at sykehuset ikke kommer med noen forklaring som henger på greip og dermed har man jo ikke noe som helst å forholde seg til annet enn en haug med spørsmål. Det er dette man vil unngå, derfor er det mye fokus i media.
Men hva mener du de skal si?
De har taushetsplikt, så hva mener du de da skal si.
Vi har fritt sykehusvalg her i landet, og flere sykehus har en annen (og kanskje noe mindre "streng") overtidspraksis enn hva Ahus har. (Jeg skrev hovedoppgave om emnet som jm-student og vet litt om akkurat dette.) Det skader jo ikke å forhøre seg litt i forkant før man bestemmer seg for hvor man vil føde? 
Ja Haukeland har faktisk jeg hørt om folk som er blitt gående overtid på 3uker etter termin.
Opprinnelig lagt inn av Joika, her.
Her er også informasjon som tilsier at helsetilsynet faktisk konkluderer med at sykehuset har gjort feil. Men konsekvensene er få, og det er ingen som må til ansvar for det som har skjedd. Hvordan kan man da vite at noen har lært?
http://sykehustabber.blogspot.com/p/...rier_1869.html
Er dette ok?
Hvilke konsekvenser mener du de skal få da?
Spør av ren nysgjerrighet.
Hvilken "straff"/konsekvens er god nok for ett barns liv?
Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, for jeg tenker som så at alt er ikke kommet frem i lyset, når det kun er ene parten som har uttalt seg. Og den parten er selvfølgelig i sjokk, sint og ja i en ubeskrivelig sorg. Forståelig nok.
Jeg har virkelig medfølelse med hun som mistet sin sønn, det har jeg uansett under hvilke omstendigheter vi snakker om, for foreldre skal IKKE begrave sine barn, det er ingen rettferdighet i sånnt. Men jeg føler likevel at det må være lov til og stille spørsmål rundt ting, når hun går så hardt ut som å kreve legen stilt for retten for drap