Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-11, 15:48   #701
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg er halvveis i George R.R. Martins A Feast for Crows (etter å ha gaflet i meg A Clash of Kings og A Storm of Swords i ferien).

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 14-07-11, 16:24   #702
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kvinnene på stranden, av Tove Alsterdal.
Har ikke kommet så langt i den enda, og har egentlig ikke gjort meg opp noen formening enda.

Gammel 14-07-11, 16:37   #703
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Mr. Whichers mistanker eller mordet i Road Hill House.

Sann histore om et drap på en 3-4 årig gutt sent på 1800-tallet i England, og der morderen må ha vært en av foreldrene, søsken eller tjenere. Spennende!

Av Kate Summerscale.

Gammel 14-07-11, 16:44   #704
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

John Irving; Siste natt i Twisted River. Begynte i dag, er på side 40 av 641. Forsøker å lese så langsomt jeg kan. Jeg elsker John Irving.

Drømmedama er ikke aktiv  
Gammel 14-07-11, 16:50   #705
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Svart jente/hvit dame.... Husker ikke forfatteren.

Gammel 15-07-11, 09:34   #706
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synne Sun Løes - Å spise blomster til frokost.

Gammel 15-07-11, 23:07   #707
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Har akkurat slitt meg igjennom Øya.

Fikk litt mer dreisen på den de nå siste dagene siden vi har ferie og fikk lest litt mer i ett, men ellers har jeg lest på kvelden i sengen og jeg har ikke fått noe særlig sammenheng og blitt så trøtt og ikke fått med meg så mye for hver gang før jeg har sovnet.....

I dag har jeg begynt på Steinhuggeren av Camilla Läckberg

Gammel 15-07-11, 23:52   #708
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Kvinnene på stranden, av Tove Alsterdal.
Har ikke kommet så langt i den enda, og har egentlig ikke gjort meg opp noen formening enda.

Ferdig, og jeg likte boken veldig godt. En anderledes thriller, med en troverdig hovedperson.

Gammel 15-07-11, 23:54   #709
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Standard

Nå leser jeg skyggelandet av Tom Egeland. Ikke spesielt fengende.

Gammel 16-07-11, 08:25   #710
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

De udødeliges assistent av Charlaine Harris. True Blood bøkene har gitt meg tilbake leselysten.

dharma er ikke aktiv  
Gammel 16-07-11, 18:38   #711
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Hypnotisøren av Lars Kepler.

Gammel 16-07-11, 18:46   #712
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg er tom for lesestoff nå,så jeg holder på med en reprise. Skjebnenetter av Danielle Steel. Nå skal det sies at jeg har dilla på Danielle Steel og omtrent har hele serien,så når jeg går tom for lesestoff,tar jeg gjerne en reprise av en av hennes bøker.

Rabbit er ikke aktiv  
Gammel 16-07-11, 19:10   #713
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Holder nå på med Flaskepost fra P av Jussi Adler Olsen. Satser på at den er like god som de andre to i samme serie.

Sissel er ikke aktiv  
Gammel 16-07-11, 21:51   #714
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

John Irving; Siste natt i Twisted River. Begynte i dag, er på side 40 av 641. Forsøker å lese så langsomt jeg kan. Jeg elsker John Irving.

Jeg er også stor Irving-fan. Denne boken her er i samme sjanger, og verdt å lese! Han er ikke like crazy som Irving (ikke noen bjørner eller horer i Venezia, men brytere er nevnt flere ganger), men mange gode småhistorier og fengende persongalleri.

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg leser Jonathan Frantzen, "Freedom". Den er vel årets store snakkis, og en bok "alle" har lest. Jeg begynner å skjønne hvorfor, den fenger sterkt så langt.

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 17-07-11, 01:32   #715
Katie
:)

Katie sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Katie er litt kul
Standard

Jeg ble akkurat ferdig med Ingenting å angre på av Trude Marstein, jeg likte den veldig godt. Ellers er jeg halvveis i The Elegance of the Hedgehog av Muriel Barbery og nesten halvveis i Hav av tid av Merete Morken Andersen.

Gammel 17-07-11, 09:43   #716
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tor Fretheim - Ingen ild tenner stjernene.

Gammel 18-07-11, 11:04   #717
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Franz Kafka - Dagbøker i utvalg.

Gammel 18-07-11, 22:32   #718
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Madrugada - en Svend Foyn-krim av Jan Mehlum.

(Jeg hadde for øvrig helt rett i mine dystre forutanelser om Helene Uris Kjerringer. Utlest ble den likevel.)

Gammel 18-07-11, 23:26   #719
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er igang med boktyven og skal kjøre fra Bergen-Molde i morgen. Vurderer å lese underveis. Ja gubben skal kjøre altså
Noen som har lest den?

Gammel 18-07-11, 23:40   #720
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jeg også, så denne står på må_ha_listen. Skal snart ta frem igjen Garps Bok og En bønn for Owen Meany. Lenge siden jeg leste dem, før jeg ble ordentlig voksen, så det gleder jeg meg litt til.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36.