Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nespressokapsler - hvilke skal jeg kjøpe?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-11, 13:04   #21
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nespressokapsler - hvilke skal jeg kjøpe?

Jeg husker jo ikke hva de ulike heter, men vi handler mye lilla, blå og grønn.

Gammel 13-07-11, 13:20   #22
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veritas, her.

Jeg husker jo ikke hva de ulike heter, men vi handler mye lilla, blå og grønn.

Det er vel en grunn til at ikke alle kapslene er svarte

Gammel 13-07-11, 13:57   #23
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Man lærer så mye her Nå har jeg laget meg en normal kopp kaffe ved å holde knappen inne så lenge jeg ønsket. Fabelaktig. Må bare huske å gjøre motsatt neste gang vi lage latte da.

Har du ikke 2 knapper? Jeg trodde alle modellene hadde det. Jeg har stilt inn vår slik at mengden vi får når vi trykker stor kopp-knappen passer til en mummikopp. Liten kopp-knappen er tilpasset noe sånt som en dobbel espresso.

Gammel 13-07-11, 15:42   #24
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Har du ikke 2 knapper? Jeg trodde alle modellene hadde det. Jeg har stilt inn vår slik at mengden vi får når vi trykker stor kopp-knappen passer til en mummikopp. Liten kopp-knappen er tilpasset noe sånt som en dobbel espresso.

Jo, det har vi. Det tenkte jeg heller ikke på, haha. Skal stille inn på begge, smart. Takk for tips

Gammel 13-07-11, 17:15   #25
lego
bygger

lego sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
lego er litt kullego er litt kul
Tommel opp

Den blå lungoen synes jeg gir god "vanlig" kaffe.

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 18:30   #26
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Alle de automatiske maskinene (og det er vel de aller fleste etterhvert) har to knapper ja. En med liten kopp og en med stor kopp. Jeg synes det blir litt "skvipete" om det er alt for mye vann i dem, så jeg bruker heller to kapsler om jeg skal ha stor kopp. :ødeland:

Du må ha bytta nick. Forvirret. Hvem er du?

Gammel 13-07-11, 19:43   #27
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til cappuccino/latte liker jeg de lys rosa og de gullfargede best. Det er espressokapsler.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 19:46   #28
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror mannen og jeg skal sette oss ned og ta et møte om de der knappene snart. Mulig vi rett og slett må bestemme oss for å eie en hver, for jeg stiller inn som jeg liker dem, og han stiller på nytt til noe helt annet. Og det blir ikke husfred av sånt.
Ellers liker vi de lilla og sorte til melkedrikker, og den brune og en gammelrosa-ish og den blå til feks. foreldre som forventer "vanlig kaffe".

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 20:13   #29
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sånn helt off topic:
jeg lagde meg en deilig iskaffe i dag:
3 isbiter, 1 kapsel Indriya, litt kaldsteamet half-n-half.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 20:54   #30
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Sånn helt off topic:
jeg lagde meg en deilig iskaffe i dag:
3 isbiter, 1 kapsel Indriya, litt kaldsteamet half-n-half.

Det er så godt!!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 21:07   #31
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Åkkey. På butikken sa de at hvis man vil bruke espressovariantene som en lungo så måtte man trykke to ganger på vannknappen. Hadde noe med hva kapslene var beregnet på i trykk. Det er ikke forenelig med holde inn knappen trikset?

Gammel 13-07-11, 21:08   #32
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kapslene har forskjellig malingsgrad og det brukes høyere vanntrykk for å få vannet gjennom på espressovariantene enn lungovariantene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:47.