Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

LilleLeo syr barneklær, voksenkjoler, vognposer etc.

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-11, 00:26   #81
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: LilleLeo syr barneklær, voksenkjoler, vognposer etc.

Du er bare utrolig flink, LilleLeo! Jeg er helt enig i at det er kunstverk

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 00:35   #82
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Den rosa elgkjolen var knallstilig! Vil ha! Jeg likte hele fasongen, men spesielt ermene for da kan man skjule ett par skavanker.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 11:47   #83
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Hjertelig takk til alle sammen.

Gammel 29-06-11, 12:56   #84
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Fantastisk kjole!

Gammel 07-07-11, 21:53   #85
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Takk Gurken!

Gammel 07-07-11, 21:56   #86
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Jeg arbeider best sent på kvelden og det er som regel da kreativiteten bobler som verst. Sånn rett før jeg skal legge meg typ, som fører til at hodet ikke klarer å slutte å tenke på alt som må lages, materialer, hvordan det skal se ut osv.
En vakker kveld her i uken fant jeg ut at det var på tide å tegne en ny ugle, da min bedre halvdel mener at den jeg har fra før minner ham mest om en truse. Well. Som sagt, så gjort. Jeg tegnet og klippet og kreerte, for min kjære Lille på 6,5 må få seg en ny kjole, og i valget mellom elg og ugle, ble det ugle. Og midt i applikasjons-lage-prosessen fant jeg plutselig ut at applikasjonen ble så stor at den fint kunne brukes til å lage en figur i 3D, så da måtte jeg lage det. Og slik ble resultatet:

Kul, sant? Min kjære, som ikke hadde sett det ferdige produktet, kom hjem en sen kveld etter å ha vært borte på jobbreise og kunne fortelle en søvndrukken LilleLeo at puten var knalltøff!

Jeg hadde først tenkt at det skulle være en slags bamse, en koseugle. Men den ble såpass hard og kompakt at den nok fint kan fungere som en pute. Tenk så gøy å ha en sofa full i ugle-puter, i forskjellige farger og mønstre!
Jeg applikerte først på fremsiden, la delene mot hverandre rett mot rett og sydde rundt. Vrengte stykkene, puttet inni fleece-rester og måtte håndsy åpningen. Det ble for tykt å legge under symaskinen. Stoffet på øyepartiet/føtter er vintage, det samme med stoffet på vinger/nebb. Sistnevnte har jeg fått av skjønne Jubel.

Puten står fint i såffen, med sine fine føtter. Neste gang vil jeg mest sannsynligvis bruke vatt inni uglen, og da også i bena.

Konklusjon: Meget vellykket resultat, hele familien elsker den og begge ungene vil ha den. Enn så lenge står Ugle fint i såffen og kommer til å være ensom til etter ferien en gang. Jeg kommer definitivt til å eksperimentere med flere slike puter, da også i andre figurer.

Gammel 07-07-11, 21:58   #87
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Og så et litt kjedeligere innlegg, jeg har nemlig fikset på vesken min:

Yndlingsvesken min er denne:

Jeg kjøpte den på Lindex til 75 kroner og elsker den. Jeg elsker vesker som kan henges over skulderen og når jeg tenker meg om, så har jeg altfor, altfor få slike.
Fóret var noe skit, knallråsa, glatt og skinnende. Me not like. Jeg hadde planer leenge om å bytte det ut og da fóret såvidt hang fast på ene siden, demonterte jeg det jeg måtte, slik at jeg fikk laget et nytt fór.

Som dere ser var det godt raknet over alt:

Jeg kan være litt treg, så vesken ble fikset kvelden før jeg skulle på en tredagers turné med bandet jeg korer i. Man kan da ikke reise på tur uten favorittvesken sin!
Jeg hadde et perfekt lilla stoff liggende, et litt grovt bomullsstoff. Resultatet ble meget, meget bra!

Jeg kjenner at jeg skal sy en del glidelåser på denne måten før det kjennes komfortabelt.

Alt i alt – godt fornøyd med resultatet, elsker vesken mer nå! (Og at jeg slurvet og ikke festet hankene godt nok når vesken ble montert sammen, det er en helt annen historie. Lite kult å måtte gå med vesken over armen en dag, hengende og slengende på bare ene siden, mens jeg måtte holde med én arm. Jaja, man lærte nå noe av det.)

Gammel 07-07-11, 22:01   #88
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Åhhhh, den ugle puta var jo nyydelig
Så flink du er

Gammel 07-07-11, 22:02   #89
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jøss. Du kan jo trylle også.

Utrolig fint reparasjonsverk!

Gammel 07-07-11, 22:03   #90
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Takk takk!

Gammel 07-07-11, 22:17   #91
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Oi! Kan jeg sende alle mine gamle skinnvesker til deg for rep?
Nydelig arbeid og ugla er jo bare smashings!!

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 22:21   #92
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se der ja! Nå varer vesken evig!
Men vi kan shoppe flere vesker på turen i november, altså!

Gammel 07-07-11, 22:22   #93
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

For en fantastisk pute! Jeg satt faktisk på Etsy (jeg har litt dilla på Etsy for tida) og kikket på lignende puter, men denne gikk jo alle de en høy gang.

Gammel 08-07-11, 00:04   #94
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Så utrolig flink du er Helt fantastisk!

Gammel 08-07-11, 23:51   #95
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Se der ja! Nå varer vesken evig!
Men vi kan shoppe flere vesker på turen i november, altså!

Jeg har nettopp kjørt et salig lass til Fretex, med blant annet en haaaug med vesker. Men altså, en ny en fra eller til.

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Oi! Kan jeg sende alle mine gamle skinnvesker til deg for rep?
Nydelig arbeid og ugla er jo bare smashings!!

Jeg vil ikke ha noe reparasjonsarbeide i posten. Det er en grunn til at det tok vinter og vår før jeg gjorde det ferdig. Boooring!

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

For en fantastisk pute! Jeg satt faktisk på Etsy (jeg har litt dilla på Etsy for tida) og kikket på lignende puter, men denne gikk jo alle de en høy gang.

Åh, takk.

Opprinnelig lagt inn av Rose, her.

Så utrolig flink du er Helt fantastisk!

Takk!

Gammel 09-07-11, 00:00   #96
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den ugle puten var utrolig kul, du er kjempeflink.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 06:47   #97
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Takk Blomst!

Gammel 09-07-11, 09:00   #98
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Det er jo sååå mye morsommere å sy nytt enn å reparere gammelt. Veska ble knall!

Og ugleputen.

Gammel 09-07-11, 13:40   #99
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skitten fantasi på han mannen din. Fikk ikke voldsomme trusevibber av den andre ulga di. Fine begge to.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 13:37   #100
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Den uglen var supersøt.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.