Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Jeg har lyst til å være litt vill og gal - men hvor skal jeg dra?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-11, 08:13   #21
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har lyst til å være litt vill og gal - men hvor skal jeg dra?

Hva med Kathmandu? Med Aeroflot + Jet Line (tror jeg det siste het, indisk) får du flight til rundt 5000 t/r. Overnatting er grisebillig, ned i $6-8.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 10:54   #22
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Hva med Kathmandu? Med Aeroflot + Jet Line (tror jeg det siste het, indisk) får du flight til rundt 5000 t/r. Overnatting er grisebillig, ned i $6-8.

Det tilfredstiller definitivt vill og gal-biten, fjell er det jo også, men jeg finner ikke noen avganger med Aeroflot fra Stavanger. Noen tips om hvor du har sett denne?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 11:13   #23
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Oslo - Kathmandu via Moskva og Dehli. Jeg søkte på amadeus.

Gammel 30-06-11, 11:16   #24
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Island er veldig fint, altså!

Gammel 30-06-11, 11:32   #25
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Aha, jeg gidder ikke reise så langt som Katmandu om jeg må via Oslo også. Takk for tipset dog, det var fantastisk spenstig og jeg kunne ha funnet på å hive meg på.

Island er ikke utelukket, Cornwall og Irland er også høyt på lista, Amsterdam er jeg litt usikker på, det er ikke først og fremst byferie jeg har lyst på nå, selv om Amsterdam er fristende.

Men jeg synes det er stress å velge.

Gammel 30-06-11, 11:36   #26
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har et greit hotell til deg i Amsterdam i alle fall. Så tar du kanaltur der, går på Anne Franks musem og ser huset der hun vokste opp under krigen, mye spennende historie. Det finnes jo også mange kunstmuseer der. Koselig by syntes i alle fall vi, hyggelige folk og lettvint å komme dit med KLM fra Sola.

Tar gjerne hotelltips. Jeg har langt fra utelukket Amsterdam.

Gammel 30-06-11, 11:39   #27
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Vill og gal! OK.
Du rekker fint en tur til New York på den tida.

"Uleste innlegg" lurte meg visst litt, og jeg hadde ikke sett hverken NY tipset til Fnatten eller askeoppklaringene før nå. Takk!

NY hadde definitivt tilfredstilt vill og gal-biten, men jeg er ikke klar for byferie egentlig. Jeg elsker NY, men er ikke i veldig shopping og museums-modus, og vil gjerne reise dit når bein og sjel er motivert for å få fullt utbytte av verdens fineste by.

Gammel 30-06-11, 11:42   #28
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Tar gjerne hotelltips. Jeg har langt fra utelukket Amsterdam.

Eden Hotel Amsterdam, Amstel 144, er et godt tips, sentralt, rolig og ikke uoverkommelig dyrt. Hva med Færøyene eller Shetland da?

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 11:46   #29
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Aha, jeg gidder ikke reise så langt som Katmandu om jeg må via Oslo også. Takk for tipset dog, det var fantastisk spenstig og jeg kunne ha funnet på å hive meg på.

Lurer litt på å dra selv. Skulle egentlig dratt til Himalay på fottur, (Kala Pattar og Everest bc) men en skyhøy verkstedregning satte en stopper for det. Måtte avbestille. *sur*

Nå ser jeg at om man bestiller direkte gjennom Aeroflot og Jet Lite blir prisen henholdsvis 3.700 kr og 550 kr. Altså under 4.300 kr. ytterligere ca. 500 kr for overnatting i 10 dager, og man får en svært overkommelig ferie.

Gammel 30-06-11, 11:50   #30
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Lurer litt på å dra selv. Skulle egentlig dratt til Himalay på fottur, (Kala Pattar og Everest bc) men en skyhøy verkstedregning satte en stopper for det. Måtte avbestille. *sur*

Nå ser jeg at om man bestiller direkte gjennom Aeroflot og Jet Lite blir prisen henholdsvis 3.700 kr og 550 kr. Altså under 4.300 kr. ytterligere ca. 500 kr for overnatting i 10 dager, og man får en svært overkommelig ferie.

Det synes jeg du skulle gjøre. Når overnatting omtrent ikke koster noe er det jo en veldig billig tur. (Jeg får ta det neste gang, er litt langt for noen få dager og jeg har egentlig noen grunner til å ikke reise altfor langt denne gangen.)

Gammel 30-06-11, 11:57   #31
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av malou, her.

Eden Hotel Amsterdam, Amstel 144, er et godt tips, sentralt, rolig og ikke uoverkommelig dyrt. Hva med Færøyene eller Shetland da?

Takk for hoteltips, det ser bra ut.

Færøyene og Shetland er gode tips, men det tar 2 dager i reisetid og koster minimum 6200,- for turen, så det utgår av tidsmessige og økonomiske årsaker.

Gammel 30-06-11, 23:11   #32
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av malou, her.

Var det hotellet jeg også ville anbefale! Veldig bra sted, var nyoppusset da vi var der for 4 år siden. Greie rom, bra beliggenhet og var ikke veldig dyrt da. Jeg skal absolutt tilbake.

Gammel 30-06-11, 23:14   #33
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Jeg sitter med fingeren klar til å bestille til Dublin, jeg. Den logiske delen av hjernen roper "Du har to kjøkken å pusse opp og ett hus som må males, og minus på kontoen. Neeeeeiiiihhhhh!"

Amsterdam frister også, så så jeg at jeg kunne dra til Venezia via Amsterdam, med en halv dags stopp der begge veier, for en billig penge. To for prisen av en.

Gammel 01-07-11, 23:58   #34
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Reis! Reis! Reis! Pusse opp kan vente til neste lønning, med reiseopplevelser får du minner som varer gjennom hele vinteren!

Gammel 02-07-11, 13:11   #35
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Reis! Reis! Reis! Pusse opp kan vente til neste lønning, med reiseopplevelser får du minner som varer gjennom hele vinteren!

Da har jeg bitt negler og tvilt og tenkt, samt sett på værmeldingen som er full av regn for Irland og Amsterdam neste uke og full av sol for Venezia, Bordeaux og Dubrovnik. Billettene til Dublin ble nesten 1000 kr dyrere mens jeg tenkte. Resultat?

Jeg reiser på telttur i morgen, hjem tirsdagskveld.
Starter ny jobb onsdag.
Reiser til regnfylte Dublin torsdag.

Blakk, våt men

Gammel 02-07-11, 19:29   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

God tur og kos deg masse!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.