Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Hvorfor leser dere prikker?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-07, 22:14   #1
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor leser dere prikker?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Mener du HPs PM til deg, eller svaret hans i tråden? Jeg ser uansett ikke helt poenget med disse klokkeslettene. Mener du å si at du ikke tror HP ville skrevet innlegget i tråden hvis ikke du hadde sendt den prikken, eller er det en annen grunn? Selv om du sendte prikken kl. 13, betyr jo ikke det at HP leste den klokken 13.

Hans svar i tråden.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 22:15   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hans svar i tråden.

Men HP (og Desembermamma) sier jo at det innlegget ble skrevet før han leste prikken din, og jeg skjønner fortsatt ikke helt hva du vil frem til.

Gammel 12-03-07, 10:57   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm.. jeg har lest disse trådene i litt feil rekkefølge, men nå tror jeg at jeg har fått med meg alt.

Har forstått det som at Karamell har informert flere brukere på prikkemelding om at det finnes en hemmelig, lukket gruppe. Dette ser jeg ikke helt poenget med, siden dette ikke er noen hemmelighet, det har vært informert om før. Ved kun å informere på prikkemelding til de som lurer, i stedet for å bare skrive svaret i tråden, bygger hun oppunder at dette er hemmelighetskremmeri fra forumledelsen som vi "egentlig ikke snakker høyt om". Jeg skjønner godt at admin sjekket for å se hva mer det eventuelt ble informert om som kunne gi feil inntrykk av hvordan forumet drives, for å kunne rette opp i dette. I tillegg skjønner jeg også behovet for å klargjøre at dette er det lov til å snakke åpent om i forumet, det er ingen grunn til å spre denne informasjonen "på bakrommet" ved hjelp av prikker. Det er ikke hemmelig. Dette er jo helt i tråd med filosofien bak FP, og hverken forbauser eller sjokkerer meg nevneverdig.

Så har jeg skjønt at HP's svar ble skrevet etter at Karamell sendte prikkemeldingene, men før han hadde gått inn og lest dem. I følge HP og Desembermamma i allefall, selv om Karamell hevder det motsatte (selv om jeg ikke helt skjønner hvordan hun kan vite når HP gikk inn og leste prikken -eller fikk hun tilbakemelding på prikken også, før han skrev innlegget sitt?)

Skjønner heller ikke at folk blir overrasket over at administrasjonen kan lese prikker. Det trodde jeg alle visste. At Sitron surmuler er det som forbauser meg minst med hele greia. Hun surmuler jo ustanselig om alt mulig, det er knapt nok noe å ta høytidelig.

Etter min oppfatning har dette blitt en stor sak ut av ingenting. Teit av Karamell å gjøre seg interessant ved å få noe til å se ut som "hemmelig informasjon" når det ikke er det minste hemmelig. At dette klargjøres fra administrasjonen i etterkant er bare en naturlig konsekvens, inkludert at de går inn for å sjekke hva slags "hemmelig informasjon" som har blitt gitt.

Emneord
forumdriften, klassiker, krangling

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:41.