Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-11, 07:21   #1
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Jeg er helt enig i at generelt sett så fremstår dette som et seriøst og klokt forum med engasjerte voksne. Jeg liker den del av forumet.

Jeg får likevel litt ungdomsskolevibber innimellom når medlemmer tar sats og avfyrer en rekke "skudd" mot noen de mener har uttalt noe som er "helt på trynet". Det jeg reagerer mest på er vel at det ofte er flere medlemmer som kommer med "brutale" tilbakemeldinger ganske så kjapt, og at en bruker blir stående alene mot ganske krasse reaksjoner. Innimellom så tenker jeg at det er på sin plass (som f.eks Solblomst triumfering), det er de gangene hvor krasse tilbakemeldinger kommer på relativt "uskyldige" utsagn, at jeg får litt vond smak i munnen. Hvis tråden i tillegg renner bort i intern fjåsing, tar det seg ikke videre godt ut, synes jeg.

Selv det er høyt under taket her inne, så tenker jeg likevel innimellom det kan være greit å ta en: "jeg oppfattet deg som *blablabla*, jeg unnskylder meg hvis jeg ikke forsto deg rett" Altså, litt mer ydmykhet over brukere man selv mener uttrykker seg uklart. Det bør være lov å tråkke litt feil innimellom, det hadde vært fryktelig kjedelig hvis man ikke kunne utvikle seg som menneske.

Jeg er veldig enig! Solblomst tråkket kanskje over streken, men jeg heller mer mot at hun var ubetenksom ett øyeblikk enn at hun mente å fornærme noen. Hun hadde rett og slett aldri en sjanse til å komme utav det etterpå. Hun kunne blitt møtt med "Åj, er du klar over hvor det uttrykket kommer fra? etc." Istedet ble hun møtt med en rekke krasse beskyldninger og det hadde knapt hjulpet om hun hadde beklaget det aldri så mye.

Kommunikasjonen her inne foregår for det meste skriftlig noe som fører til at vi mister en del, kanskje viktig, informasjon som ansiktstuttrykk, tonefall etc. og dermed får man et større ansvar for å passe på at man forstår budskapet i det som blir formidlet. Av og til tror jeg at det kan bli mer fruktbart om man faktisk spør om forfatteren virkelig mener det som oppfattes og ellers forøvrig er raus i møte med mennesker man diskuterer med.

Jeg lurer på om man ville møtt en forsnakkelse eller en ubetenksom replikk på samme måte om den kom fra noen man snakket med i virkeligheten, eller om det faktisk blir noe av det samme som blir diskutert i "mødre krangler om lanoungen" tråden?

Gammel 26-06-11, 08:44   #2
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Kommunikasjonen her inne foregår for det meste skriftlig noe som fører til at vi mister en del, kanskje viktig, informasjon som ansiktstuttrykk, tonefall etc. og dermed får man et større ansvar for å passe på at man forstår budskapet i det som blir formidlet.

Jeg synes det er mer riktig å snu det du sier her, og at man heller må passe på hvordan man formulerer seg, siden mottageren ikke kan se ansiktsuttrykk og gestikulering. Det er den veien ansvaret må gå. Jeg kan jo ikke bruke masse tid på å tolke en kjip kommentar før jeg går inn i en diskusjon, jeg må jo anta at vedkommende mener det som står. Så får avsenderen passe på at det som står er det som er ment. Et forståsegihjelforum ville blitt utrolig tidkrevende og kjedelig.

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 26-06-11, 08:52   #3
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg synes det er mer riktig å snu det du sier her, og at man heller må passe på hvordan man formulerer seg, siden mottageren ikke kan se ansiktsuttrykk og gestikulering. Det er den veien ansvaret må gå. Jeg kan jo ikke bruke masse tid på å tolke en kjip kommentar før jeg går inn i en diskusjon, jeg må jo anta at vedkommende mener det som står. Så får avsenderen passe på at det som står er det som er ment. Et forståsegihjelforum ville blitt utrolig tidkrevende og kjedelig.

Enig! men av og til kan det være greit å la tvilen komme folk til gode. Alla: "Mente du virkelig å fornærme og være nedtalende mot en hel folkegruppe, eller tenkte du deg ikke om?"

Gammel 26-06-11, 09:42   #4
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig enig! Solblomst tråkket kanskje over streken, men jeg heller mer mot at hun var ubetenksom ett øyeblikk enn at hun mente å fornærme noen. Hun hadde rett og slett aldri en sjanse til å komme utav det etterpå. Hun kunne blitt møtt med "Åj, er du klar over hvor det uttrykket kommer fra? etc." Istedet ble hun møtt med en rekke krasse beskyldninger og det hadde knapt hjulpet om hun hadde beklaget det aldri så mye.

Personlig synes jeg at Solblomst hadde en sjanse til å komme utav det.

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Mens vi først snakker om prikker, så rykker det litt i rødprikkefingeren min når jeg ser det uttrykket. Jeg veit det stort sett ikke ligger noe bak og at det i beste fall er litt tankeløst, men jeg kjenner altså noen som har barn med Downs og som setter særdeles lite pris på at det brukes. Sånn til informasjon.

Jeg synes Matilda svarte Solblomst på en ok. måte, der Solblomst absolutt hadde mulighet til å svare for seg, om hennes første utsagn var tankeløst eller lignende. Isteden svarer Solblomst slik:

Opprinnelig lagt inn av Solblomst, her.

Jeg kjenner også noen som kjenner noen.

Og når hun i tillegg topper det med denne smileyen,

så skjønner jeg at mange reagerer.

Jeg lurer på om man ville møtt en forsnakkelse eller en ubetenksom replikk på samme måte om den kom fra noen man snakket med i virkeligheten, eller om det faktisk blir noe av det samme som blir diskutert i "mødre krangler om lanoungen" tråden?

Personlig så hadde jeg reagert. Selv om jeg hadde - ut i fra kroppsholdning, ant at det var en spøk, så hadde jeg likevel reagert.

Gammel 26-06-11, 09:50   #5
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Personlig synes jeg at Solblomst hadde en sjanse til å komme utav det.

Jeg synes Matilda svarte Solblomst på en ok. måte, der Solblomst absolutt hadde mulighet til å svare for seg, om hennes første utsagn var tankeløst eller lignende. Isteden svarer Solblomst slik:

Og når hun i tillegg topper det med denne smileyen,

så skjønner jeg at mange reagerer.

Personlig så hadde jeg reagert. Selv om jeg hadde - ut i fra kroppsholdning, ant at det var en spøk, så hadde jeg likevel reagert.

Jeg skjønner at mange reagerer og jeg håper at man ville reagert face to face også, men man er gjerne litt mer varsom når man må ta opp slike ting muntlig, tror jeg. Det er ingen uting bestandig, selv om det av og til er påkrevd å vise hvor skapet skal stå.

Gammel 12-08-11, 22:43   #6
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fått min første ordentlige tyttebær, og ikke bare fjasebær, for dette svaret.

Næmmen? Det var i alle fall et tyttebær du kan glise fornøyd over hver gang du åpner kontrollpanelet, for det var et veldig fint innlegg. (Jeg hadde en sånn. Jeg var bare utrolig fornøyd med den, for jeg hadde jo rett. )

Gammel 13-08-11, 11:37   #7
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Jeg har fått min første ordentlige tyttebær, og ikke bare fjasebær, for dette svaret.

Om det er no trøst, så fikk jeg tyttebær i går jeg også i denne tråden. Bare fordi jeg savner tilgangen min på markedsplassen, je je.

Avelonia er ikke aktiv  
Gammel 13-08-11, 11:55   #8
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Noen bruker ordet mongo som andre bruker ordet svarte f.eks. Det gjør en ikke til rasist forde

Det er ingen som har kalt deg rasist. Du viser bare en forsvinnende liten evne til å gå i deg selv og revurdere ordbruken din, etter å ha fått bemerkninger på at den kan tas ille opp. Hadde du sagt "Oi, jeg mente det jo ikke sånn, jeg skal prøve å venne meg av med å si det", så hadde det ikke vært noe problem. Jeg kan være enig i at det ikke er nødvendig at alle hiver seg på og skal si imot, men da er de vel uenige med deg, da. Jeg har sittet litt på hendene mine i løpet av denne tråden og ikke svart mer enn jeg syntes jeg måtte, siden det var jeg som tok det opp, men jeg synes dine videre kommentarer i tråden gjør deg fortjent til all motbør du måtte ha fått, både i form av kommentarer og prikker. Hvis det er så viktig for deg å beholde det uttrykket i vokabularet ditt, så får du stå for det og akseptere at folk ikke synes noe om det. Maken til sutring.

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Om det er no trøst, så fikk jeg tyttebær i går jeg også i denne tråden. Bare fordi jeg savner tilgangen min på markedsplassen, je je.

Du holdt på å få en av meg og, siden jeg syntes kommentaren var vel sutrete, men jeg var så snill av meg i går.

For øvrig synes jeg ikke noe om at såkalte "etablerte brukere" bruker ordet mongo heller. Tråden som Strutsen lenker til, tyder jo i alle fall på at det var mange som revurderte ordbruken, bare de blei gjort oppmerksomme på at mange ikke synes den er ok. Og da er det jo greit, da! Jeg kommer i alle fall til å fortsette å si fra, når jeg ser sånt.

Gammel 13-08-11, 12:00   #9
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Det er ingen som har kalt deg rasist. Du viser bare en forsvinnende liten evne til å gå i deg selv og revurdere ordbruken din, etter å ha fått bemerkninger på at den kan tas ille opp. Hadde du sagt "Oi, jeg mente det jo ikke sånn, jeg skal prøve å venne meg av med å si det", så hadde det ikke vært noe problem. Jeg kan være enig i at det ikke er nødvendig at alle hiver seg på og skal si imot, men da er de vel uenige med deg, da. Jeg har sittet litt på hendene mine i løpet av denne tråden og ikke svart mer enn jeg syntes jeg måtte, siden det var jeg som tok det opp, men jeg synes dine videre kommentarer i tråden gjør deg fortjent til all motbør du måtte ha fått, både i form av kommentarer og prikker. Hvis det er så viktig for deg å beholde det uttrykket i vokabularet ditt, så får du stå for det og akseptere at folk ikke synes noe om det. Maken til sutring.

Du holdt på å få en av meg og, siden jeg syntes kommentaren var vel sutrete, men jeg var så snill av meg i går.

For øvrig synes jeg ikke noe om at såkalte "etablerte brukere" bruker ordet mongo heller. Tråden som Strutsen lenker til, tyder jo i alle fall på at det var mange som revurderte ordbruken, bare de blei gjort oppmerksomme på at mange ikke synes den er ok. Og da er det jo greit, da! Jeg kommer i alle fall til å fortsette å si fra, når jeg ser sånt.

Det er jo en helt ærlig mening fra min side, jeg skjønner liksom ikke at det er noe å rødprikke for.

Avelonia er ikke aktiv  
Gammel 13-08-11, 12:11   #10
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Standard

Trøst, ja. Jeg ble innmari, sjikkli lei meg for rødprikken.

Avelonia er ikke aktiv  
Gammel 12-08-11, 22:38   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Og jeg er forresten tåpelig.

Det høres jo helt tåpelig ut å si at strutser er tåpelige, det vet jo alle at strutser ikke er

Gammel 12-08-11, 22:46   #12
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Og jeg er forresten tåpelig.

Ikke nek?

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 12-08-11, 22:49   #13
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Nei, tåpelig er det nyeste nye. :in: Nå må du følge med på moten nå da, Teflona.

077: Hvah? Fant du det ut? Det som var så vanskelig?

Jeg som likte nek så godt.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 12-08-11, 22:51   #14
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg som likte nek så godt.

Neket er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:17.