Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-11, 21:45   #181
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Vi snakker nok godt over 60 poeng på et innlegg der, gitt. :ser i krystallkulen:

Så enkelt kan det gjøres, faktisk.

Gammel 24-06-11, 21:47   #182
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

12 prikker and counting, og minst 4 av dem av 10s.

Malama, jeg er glad for alle, men jeg fikk jo en veldig hyggelig prikk av deg, da.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 24-06-11, 21:52   #183
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Vi snakker nok godt over 60 poeng på et innlegg der, gitt. :ser i krystallkulen:

Så enkelt kan det gjøres, faktisk.

Nuvel, forhistorie spiller også en rolle her.

Eller er det allmenn konsensus om at hvem som helst hadde oppnådd det samme med nøyaktig samme ordlyd? Jeg er ganske sikker på at det ikke ville ha skjedd.

Gammel 24-06-11, 21:55   #184
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er jo så klart unik. Og poppis.

- No. 4 -
Gammel 24-06-11, 21:56   #185
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Nuvel, forhistorie spiller også en rolle her.

Eller er det allmenn konsensus om at hvem som helst hadde oppnådd det samme med nøyaktig samme ordlyd? Jeg er ganske sikker på at det ikke ville ha skjedd.

Jeg hadde gitt uansett jeg. For meg spiller det ingen rolle hvem det er som skriver innlegget, er det godt innlegg sendes grønn prikk.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 24-06-11, 22:00   #186
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er faktisk større sjanse for at jeg prikker noen jeg ikke kjenner så godt for et godt innlegg enn at jeg prikker en jeg kjenner godt.
Jeg vet at CD og Teo og Polyanna skriver gode innlegg, og har prikket dem for det mange ganger, men på et eller annet tidspunkt sluttet jeg å prikke dem for gode formuleringer nettopp fordi jeg har gjort det så mange ganger før.
Og jeg tror ikke jeg er den eneste som tenker slik.

Gammel 24-06-11, 22:01   #187
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg er jo så klart unik. Og poppis.

But of course.

Gammel 24-06-11, 22:02   #188
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Siden vi nå snakker om meg ( ), så har jeg på de 13 prikkene fått 5 fra gamle travere, det er sant (og ja, det er også the 10s). Alle de andre er fra nick jeg ikke har noe som helst forhold til utover at vi er på samme forum, og det tror jeg er gjensidig. Det vil si at i det minste de prikket innlegget og ikke brukeren. Og om ikke det er 60-70 poeng, så ville det i hvert fall garantert vært nok til å komme seg inn på markedsplassen i dette tilfellet.

Og jada, det var et knakende godt innlegg ( ), men så unikt var det altså ikke.

- No. 4 -
Gammel 24-06-11, 22:07   #189
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er like stas med en grønn prikk hver gang det kommer en - men jeg har aldri kommet på å legge merke til hvor mange poeng den fører med seg; da må man jo huske hvor mange poeng man hadde fra før? Ellers prikker jeg i hytt og pine hver gang jeg leser noe som er godt skrevet, helt uavhengig av hvem som har skrevet det. Og selv om jeg egentlig kanskje er litt grinete på personen fra en annen tråd - jeg blir så glad når jeg leser noe som er godt skrevet at da er det bye gones med én gang med gammelt grums. :enkelsjel:

Gammel 24-06-11, 22:12   #190
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Grønne prikker kommer for gode innlegg. Ser ikke på nicket før etter at jeg har lest innlegget jeg, så det spiller ingen rolle for meg hvem som har skrevet, men hva det står.

Er glad man må jobbe for rykte. På enkelte andre forum er det jo egene prikke-tråder. Hva er da vitsen? Rykte sier i alle fall ikke noe om brukeren.

Selv er jeg litt fasinert av prikker og slikt, men selve diskusjonene rundt det, har jeg holdt meg unna, til nå. Klarte ikke å holde fingrene av tastaturet, enda jeg sitter her alene på sofan med en stor melkesjokolade. :informere for at FP'folket skal bli kjent med meg:

Sist redigert av Grøten : 24-06-11 kl 22:25. Årsak: En skrivefeil. :sikkert flere, skylder på sjokoladen:
Grøten er ikke aktiv  
Gammel 24-06-11, 22:16   #191
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ante egentlig ikke at det var et sånt aktivt prikkeliv her inne jeg. For jeg må innrømme at jeg slett ikke er flink til å huske på prikkingen selv og det går dager og år mellom hver gang jeg skriver noe som andre synes er verdt å prikke for.

Merker at jeg er faktisk litt overrasket over hvor mye dere prikker, på en god måte that is.

Gammel 24-06-11, 22:23   #192
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Det er faktisk større sjanse for at jeg prikker noen jeg ikke kjenner så godt for et godt innlegg enn at jeg prikker en jeg kjenner godt.
Jeg vet at CD og Teo og Polyanna skriver gode innlegg, og har prikket dem for det mange ganger, men på et eller annet tidspunkt sluttet jeg å prikke dem for gode formuleringer nettopp fordi jeg har gjort det så mange ganger før.
Og jeg tror ikke jeg er den eneste som tenker slik.

For all del, jeg tror ikke det er slik at alle som kjenner hverandre irl eller har lang fartstid på forumet driver og prikker hverandre i endinga. Heller ikke at noen rødprikker brukere for å hindre dem i å nå det gode selskap.
Men at en vilkårlig, fersk bruker hadde fått like mange poeng som Candy Darling for det samme innlegget, det tror jeg rett og slett ikke. Det henger også sammen med forhistorien på forumet.
De som deltar aktivt får prikker. Derom behøver ingen å strides, tror jeg. Men det tar tid å gi seg til kjenne. Derfor synes jeg ikke innlegget var særlig egnet som eksempel på hvor lett-som-en-plett det er å få prikkepoeng.

Gammel 24-06-11, 22:35   #193
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes det er stas med prikker jeg. Jeg sjekker om noen har svart i trådene jeg abonnerer på, og om jeg har fått nye prikker, når jeg er innom. Dvs, det er prikkene med en liten kommentar som er morsomme da. Og bare pga kommentaren, ikke poengene som følger prikken. Jeg føler meg lagt merke til kanskje. For min del er det det som er greia tror jeg. Det er en oppmerksomhetsgreie på en måte. Jeg får en hyggelig tilbakemelding på noe jeg har skrevet. Det føles godt.

Men rødprikker har jeg et godt over snittet anstrengt forhold til. Jeg har fått en i hele min forumkarriære og har sendt avgårde to tror jeg. Jeg fikk og sendte en på SM og har sendt en her. De to førstnevnte var til og fra samme bruker. Og jeg glemmer henne aldri, for hun døde i det jordraset i Bergen for mange år siden rett etterpå. Triste greier og jeg angret sånn på den krangelen vi startet.
Det tok maaange år før jeg klarte å sende avgårde en ny rødprikk. Det var her inne. Det skulle en god del til før jeg gjorde det, men jommen som hun fortjente den.

Jeg gir prikker til gode innlegg. Jeg gir prikker til brukere som fortjener en fin tilbakemelding. Om vedkommende er veletablert her inne eller helt ny spiller ingen rolle for meg og det gjør det vel ikke for mange andre heller tipper jeg.
Det kan godt være mange her inne fort kan oppfattes som en veletablert venninneklubb. Og det er de kanskje også på ett vis, men her er det alltid plass til flere. Hvis man gidder å legge litt sjel ned i innleggene sine og hvis man gir litt av seg selv, blir man fort tatt inn i varmen. Det er så mange gode mennesker her. Det er så mange mennesker som stiller opp når det røyner på. Det er så mange jeg har blitt så glad i selv om jeg aldri har møtt dem. Dette er virkelig mennesker det er godt å bli kjent med.

Knerten er ikke aktiv  
Gammel 24-06-11, 22:38   #194
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Smilefjes, f.eks., fosset inn i forumet her på ganske kort tid, altså. Jeg tror mange vil regne henne som gammel traver.

- No. 4 -
Gammel 24-06-11, 22:42   #195
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jøss. Har hun gjort det? Trodde virkelig hun var bortimot eldgammel traver her jeg.

Knerten er ikke aktiv  
Gammel 24-06-11, 22:58   #196
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men man har jo ikke alle de samme forutsetningene for å gjøre seg bemerket.
Smilefjes er godt egnet for forumliv og det er sannelig ikke rart at hun har gjort en sånn brakarriere, full av humor og soleklare meninger som hun er.
Polyanna også, jeg tror hun var den første jeg kan huske som jeg bet meg merke i, så reflektert og klok liksom, hva slags menneske er dette?

Og mange, mange flere med dem, flinke, kunnskapsrike mennesker som man lett legger merke til. Det er klart disse vil gjøre det skarpt på ryktefronten og det er helt åpenbart for meg at det ikke ligger for alle å oppnå det samme. Det er jo ikke bare å trykke ut noe morsomt eller klokt dersom man ikke helt er egnet for det. Og det er jo gøyere å ha mennesker som mestrer det skiftlige ord best mulig når det er snakk om forum, her foregår jo alt skriftlig.
Så nytter det ikke å være lei seg for at man ikke klarer det samme selv. Da får man enten henge med så godt man kan eller la det være.
Bedre er det ikke å få det.

Gammel 24-06-11, 23:00   #197
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg telte med deg, Strutsen. Jeg ante ikke hvor få poeng du ga, da.

- No. 4 -
Gammel 24-06-11, 23:15   #198
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Jeg gidder ikke rødprikke deg flere ganger, Strutsen.

Gammel 24-06-11, 23:17   #199
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

For en utrolig dustete tråd! Hadde det ikke holdt at et par hadde svart noe og blitt ferdig med det? Istedet så kaster man seg over og må si det samme om og om igjen, sånn for å ordentlig gni det inn liksom? Det spiller egentlig ingen rolle om jeg synes det var et tiggeinnlegg, en mobbeanklage eller hva det nå var. Men jeg får en ugrei følelse av mobb her noen ganger, gitt. En mobb, altså. Dere vet hva det vil si?

Gammel 24-06-11, 23:23   #200
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Det var da voldsomt?

Lukket tråd

Emneord
klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:15.